Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

ورود 1،000 اسکوتر برقی Lime به شبکه حمل‌ونقل کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از این به بعد اسکوترهای برقی نیز در میان انواع شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی کلگری وجود خواهند داشت. سرویس Lime به طور رسمی در اواخر هفته گذشته از ناوگان اسکوترهای برقی خود در کلگری رونمایی کرد.

این شرکت که مقر آن در سانفرانسیسکو قرار دارد می‌گوید که ناوگان اولیه آن‌ها شامل 300 اسکوتر برقی از آخر هفته در شهر شروع به کار کرده است. این تعداد در هفته پیش رو به 1،000 عدد افزایش پیدا خواهد کرد.

نیت کری که مدیرعامل ارشد شرکت Lime در غرب کانادا است در بیانیه‌‎ای گفته: تعهدات آینده‌نگرانه مسئولان شهر کلگری برای ایجاد شیوه‌های متنوع حمل‌ونقل برای شهروندانش واقعا الهام‌بخش است. ما افتخار می‌کنیم که در رسیدن به این هدف با مسئولان این شهر همکاری خواهیم داشت. با افزودن ناوگانی از اسکوترهای برقی به شبکه حمل‌ونقل شهری گزینه‌های شهروندان برای رفت‌وآمد آسان و مقرون‌بصرفه در سطح شهر کلگری بیشتر خواهد شد. ورود اسکوترهای برقی ما به کلگری همزمان با رسیدن به رقم 100،000 سفر با دوچرخه‌های برقی Lime صورت می‌پذیرد که بسیار خوشحال‌کننده است.

قرار است که این طرح بعنوان پروژه‌ای آزمایشی مورد اجرا قرار گیرد و به نوعی تکمیل کننده سیستم کنونی اشتراک دوچرخه شرکت Lime در شهر کلگری باشد. اسکوترهای برقی Lime در فاز اول تا اواسط فصل پاییز و اول نوامبر 2019 در دسترس عموم خواهند بود. در ادامه پس از وقفه‌ای زمستانی از تاریخ 16 مارس تا 31 اکتبر 2020 مجددا وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خواهند شد. البته ورود این اسکوترها بدون حاشیه هم نبوده و انتقاداتی به آن وارد شده است. برخی از کارشناسان درباره تاثیر مثبت ورود این اسکوترها بر کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی تردید دارند و عده‌ای نیز درباره امنیت این لوازم ابراز نگرانی کرده‌اند.

شهرداری کلگری انتظار دارد که پس از اتمام این پروژه آزمایشی و بررسی نتایج آن، اسکوترهای برقی اشتراکی به شکل دائمی در حمل‌ونقل این شهر مورد استفاده قرار گیرند.

به استفاده‌کنندگان از این اسکوترها که توسط اپلیکیشن کنترل می‌شوند و به جی‌پی‌اس نیز مجهز هستند همواره یادآوری خواهد شد که تنها می‌توانند یک سفر در هر نوبت با آن‌ها انجام دهند. همچنین این اسکوترها به صورت قانونی تنها امکان استفاده در پیاده‌راه‌ها، مسیرهای ایمن دوچرخه و مسیرهای تایید شده‌ را دارند و حداکثر سرعت آن‌ها 20 کیلومتر در ساعت است.

امکان استفاده از این اسکوترهای برقی در مسیرهای اتوبوس، مسیرهای ترانزیت، جایگاه‌های CTrain، ایستگاه‌های ترمینال، ایستگاه‌های MAX، ساختمان‌ها، پارک‌ها و شبکه‌های +15 skyway نیز وجود ندارد.

اسکوترهای Lime برای راحتی بیشتر بدون صندلی طراحی شده‌اند.

تنها افرادی که 18 سال یا بیشتر سن دارند می‌توانند از این اسکوترها استفاده کنند.

منبع: dailyhive