Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا برای کسب اقامت دائم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تحصیل در کانادا در کلیه مقاطع تحصیلی با آیلتس و تافل و حتی بدون این دو مدرک محبوب زبان انگلیسی، امکان پذیر است. دانشگاه ها معمولا برای افرادی که سطح زبان خوبی ندارند و خواهان تحصیل در رشته های پولی هستند، پذیرش مشروط (conditional admission) صادر می کند و فرد می تواند با این نامه پذیرش مشروط، درخواست ویزای تحصیلی کرده و پس از ورود به این کشور، در دوره های زبان شرکت کرده و پس از کسب نمره لازم، وارد دوره تحصیلی مورد نظر شود.

البته این که سفارت کانادا به چنین کیس هایی، ویزا می دهدیا نمی دهند، موضوعی است پر نوسان که شکایت زیادی را از سوی متقاضیان به همراه نداشته است. اگر به دنبال کار در حین تحصیل و پس از تحصیل به منظور دریافت اقامت دائم کانادا از سال ۲۰۱۹ میلادی به بعد هستید، پذیرش تحصیلی، بهترین راه ممکن برای سفر به کانادا و دنبال کردن برنامه های جنبی دیگر است.

شما با داشتن ویزای گردشگری مولتی پل ۵ ساله کانادا که این روزها، مثل ویزای شنگن، محبوب ایرانی ها شده است، صرفا می توانید در عرض ۵ سال، به راحتی به کانادا سفر کرده و اجازه اقامت بیش از ۶ ماه در هر بار وورد را ندارید. هم چنین اجازه کار به شما داده نمی شود. اما با ویزای تحصیلی کانادا، به راحتی می توانید در این کشو رتحصیل کرده و از فرصت های کار دانشجویی در حین تحصیل و کار دائمی پس از فراغت از تحصیل استفاده کنید

پس اگر قصد شما از سفر به کانادا، اقامت دائم کانادا و اخذ شهروندی و گذرنامه کانادایی است، تحصیل در این کشور و اقدام برای کار واقامت دائم، بهترین روش ممکن است. حتی اگر شما به کانادا رفته و همسرتان زایمان کند، به فرزند شما، گذرنامه اعطا می شود اما اقامت دائم و گذرنامه ای برای والدین تا چندین سال، وجود ندارد و تابع قوانین خاصی است.

شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا 

آنهایی که در کانادا تحصیل میکنند اگر دارای شرایط زیر باشند، پس از اتمام تحصیلات به آنها ورک پرمیت (work permit) تعلق می گیرد. توجه داشته باشید که حتما موسسه ای که برای تحصیل انتخاب می کننید در فهرستی موسوم به DLI یا Designated Learning Institutions (موسات آموزشی معتبر) باشد تا پس از تحصیل، به شما Post-graduation work permit که PGWP نام دارد، اعطا شود.میتوانید اسم موسسه را از طریق این  لینک  سرچ کرده و چک کنید که آیا معتبر هست یا نه.

برای دریافت اجازه کار پس از تحصیل، حتما باید در موسسات معتبر تحصیل کرده باشید

تنها موسسات و دانشگاه هایی که در این لیست قرار داشته باشد، از نظر اداره مهاجرت کانادا، مخاطبانشان، مستحق دریافت استادی پرمیت یا study  permit هستند. دوره تحصیل شما باید حداقل ۸ ماه باشد. دوره تحصیل باید فول تایم باشد.

بخش کمی از آن به عنوان تحصیل آنلاین قابل قبول است و بخش اعظم آن باید در کانادا و به شکل حضوری برگزار گردد.
دوره تحصیل حتما باید پیوسته بوده و نباید حتی یک ترم آن را مرخصی گرفت. مگر آنکه دلیل مرخصی شما کاملا خاص باشد.اگر قبلا از این برنامه استفاده کرده اید دیگر مجاز به استفاده آن نیستید.

فهرست مراکز آموزشی استان کبک کانادا که در لیست DLI قرار داشته و برای دانش آموختگانش، PGWP صادر می شود.

حتما باید طی ۱۸۰ روز پس از فارغ التحصیلی برای آن اقدام نمایید. زمانیکه اقدام میکنید باید ویزای تحصیلی شما معتبر باشد.  اگر از بورسیه تحصیلی کانادا استفاده میکنید احتمالا این برنامه شامل شما نخواهد شد.

اگر دوره تحصیل شما بین ۸ ماه تا ۲ سال است، ویزای کار شما نیز به همان اندازه دوره تحصیل خواهد بود‌. اما اگر بیش از ۲ سال تحصیل میکنید به شما ۳ سال ورک پرمیت تعلق میگیرد. سقف این اجازه کار هم ۳ سال است.  به همسر شما در صورتی اجازه کار داده میشود که شما در زمینه تخصصی خود مشغول به کار باشید. (ناک ها ۰, A, B)

۸ شغل پر تقاضای کانادا را در سال ۲۰۱۹ میلادی مشاهده میکنید. معلمی، وکالت، تحلیل گر فناوری اطلاعات، پرستار، توسعه دهنده نرم افزار، مدیر ساخت و ساز و فعالان حوزه ساختمان و هم چنین فعالان حوزه بازاریابی، از جمله کسب و کارهای پر تقاضا در کانادا می باشند

پس به منظور دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا، شما بایستی در دانشگاه معتبر تحصیل کرده و در فرصت مشخصی و بر اساس قوانین اداره مهاجرت کار، نسبت به دریافت PGWP اقدام کنید. پرداخت مالیات و اقامت قانونی، زمینه ای مناسب برای دریافت اقامت دائم و کسب PR CARD بوده و مسیر را برای دریافت گذرنامه کانادایی هموار می کند. لذا از روش های پناهندگی و یا جعل ویزای شنگن به منظور دریافت ویزای مولتی پل گردشگری کانادا که بستر اقامت شما را فراهم نمی کند، پرهیز کنید.