Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

کانادا بیشترین تاثیر مثبت در عرصه جهانی را دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک نظرسنجی بین‌المللی جدید، کانادا را به عنوان رهبر کشورهای جهان از نظر نقش مثبت در صحنه بین الملی انتخاب کرده است.

این رتبه‌بندی که توسط Ipsos انجام شده بر اساس 18،000 رای جمع‌آوری شده از 25 کشور دنیا به انجام رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی 81 درصد از شرکت‌‌کنندگان کانادا را در صدر این لیست از کشورها و سازمان‌هایی که در دنیای امروز بیشترین نقش مثبت در مناسبات جهانی را دارا هستند قرار داده‌اند.

هرچند میزان تاثیرگذاری کانادا به نسبت سال 2016 همچنان ثابت مانده، اما به گفته گردانندگان این نظرسنجی سایر کشورها و سازمان‌ها در این مدت دچار کاهش اثرگذاری خود در دنیا بوده‌اند. در میان آن‌ها ایالات‌متحده با کاهش 24 امتیازی در جایگاه نهم این لیست جای گرفته و بیشترین افت را تجربه کرده است.

تنها 40 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند معتقد هستند که ایالات‌متحده دارای تاثیری قوی و تا حدی مثبت در عرصه جهانی است.

این نظرسنجی Ipsos در ادامه یک بررسی دیگر در مورد تحصیلات عالی در بین کشورها انجام شده که کانادا توانسته در آن نیز رتبه اول را کسب کند.

بر اساس گزارش جدیدی که در ماه گذشته منتشر شده، کانادا توانسته جایگاه اول را در بین کشورهای دنیا از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان در مقاطع تحصیلات عالی کسب کند.

اخیرا شرکت بریتانیایی RS Components که توزیع‌کننده اصلی قطعات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی در دنیا است لیستی از کشورهایی که دارای بیشترین نرخ جمعیت دارای تحصیلات عالی هستند را منتشر کرده است. در این لیست میزان تحصیلات در این کشورها در میان مردان و زنان مشخص شده است.

علاوه بر این‌ها در ژانویه امسال کانادا توانست برای چهارمین سال پیاپی رتبه اول در میان کشورهای دنیا از نظر کیفیت زندگی را کسب کند.

با این نتایج به نظر می‌رسد شرایط کانادا در دنیای امروز چندان هم بد نیست!

منبع: dailyhive