Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

کلگری نهمین شهر محبوب برای خرید خانه شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند قیمت مسکن در کلگری نسبتا مقرون‌بصرفه و مناسب است، اما شهروندان کانادا این شهر را در صدر مقصدهای موردعلاقه خود برای زندگی قرار نداده‌اند.

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط Finder.com انجام گرفته و همین هفته منتشر شده، کلگری بین شهرهای کانادا به عنوان نهمین شهری انتخاب شده که کانادایی‌ها در جست‌وجوی یافتن مسکن در آن هستند. در جایگاه هشتم لیست مونتریال قرار دارد و ونکوور پایین‌تر از آن و در جایگاه دهم جای گرفته‌ است.

در این لیست تورنتو مکان اول را به خود اختصاص داده است. پس از تورنتو شهرهای هالیفاکس، St. Catherines-Niagara، اتاوا، و Kelowna قرار دارند.

براساس منایج این نظرسنجی بزرگترین شهر کانادا به عنوان محبوب‌ترین شهر از نظر جمعیت جوان انتخاب شده و گروه‌های سنی 18 تا 24 سال، 25 تا 34 سال و 35 تا 44 سال آن را در صدر علاقه‌مندی خود جای داده‌‌اند.

در مقابل کلگری از نظر جوانان در جایگاه هشتم لیست جای گرفته است. در کنار کلگری شهرهای لندن و Saskatoon قرار دارند. همچنین از نظر رده سنی 55 تا 65 سال کلگری در کنار Winipeg در رده ششم لیست می‌باشد.

رده سنی 25 تا 45 سال نیز کلگری را در جایگاه پنجم جای داده‌اند. این درحالی است که از نظر افراد 45 تا 54 سال جایگاهی بهتر از دهمی را کسب نکرده و افراد بالای 65 سال آن را حتی در بین ده شهر محبوب خود قرار نداده‌اند.

جالب آن است که شهروندان کانادایی ساکن سواحل غربی بیشتر به جابجایی و خرید خانه جدید علاقه‌مند هستند و نزدیک به 60 درصد از آن‌ها به تغییر محل زندگی خود تمایل دارند. اهالی ساحل غربی بیش از هرجای دیگر به زندگی در Kelowna با 20 درصد، کلگری و ویکتوریا با 13 درصد و ونکوور با 12 درصد علاقه دارند.

براساس تجزیه‌‍ و تحلیل انجام شده تعداد کانادایی‌هایی که برای دستیابی به مالکیت خانه حاضر هستند محل زندگی خود را تغییر دهند در بین قشر جوان جامعه بسیار چشمگیرتر است. نزدیک به 70 درصد Millennials و 85 درصد Generation Zers ها برای رسیدن به این خواسته حاضر هستند به سایر شهرها نقل مکان کنند.

آنگوس کیدمن در گفت‌وگو با Finder می‌گوید: باید توجه داشت که علاقه به نقل‌‌مکان به جای دیگر و انجام این کار در واقعیت دو موضوع کاملا متفاوت هستند. آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک ملک در خارج از محل زندگی و شهر خود هستند باید قیمت‌ها را بررسی کنند، توانایی مالی و درآمد خود را بسنجند و هزینه‌های کلی زندگی در محل جدید را در نظر بگیرند. تنها به این علت که یک شهر از محبوبیت بالایی برخوردار است نمی‌توان نتیجه گرفت که جای خوبی برای زندگی نیز هست. برای آن‌که از رفتن به یک شهر دیگر بعدها پشیمان نشوید بهتر است پیش از خرید ملک اقدام به اجاره منزل در آن منطقه کنید. به این ترتیب می‎‌توانید میزان مقرون‌بصرفه بودن آن ناحیه و تناسب آن با علایق و نیازهای خود را بسنجید.

54 درصد از ساکنین سراسر کانادا مایل به جابجایی برای خرید خانه هستند. به نظر می‌رسد که کانادایی‌های جوان‌تر در جریان انتخابات پیش روی فدرال به احزاب و سیاست‌هایی رای خواهند داد که برای مقرون‌بصرفه کردن املاک و مسکن تلاش کنند.

لیست کامل شهرهای محبوب از نظر کانادایی‌ها برای خرید خانه 2019

  1. Toronto
  2. Halifax
  3. St Catharines/Niagara
  4. Ottawa
  5. Kelowna
  6. London
  7. Kitchener
  8. Montreal
  9. Calgary
  10. Vancouver
  11. Victoria
  12. St. Johns
  13. Hamilton
  14. Canmore
  15. Winnipeg
  16. Quebec
  17. Edmonton
  18. Oshawa
  19. Saskatoon
  20. Windsor
  21. Whistler
  22. Regina

منبع: dailyhive