Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

سرمایه‌گذاری 79 میلیون دلاری بریتیش‌کلمبیا برای خرید اتوبوس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره حمل‌‌ونقل عمومی بریتیش‌کلمبیا اعلام کرد که قرار است یک سرمایه‌گذاری 79 میلیون دلاری برای به خدمت گرفتن ناوگانی 118 عددی از اتوبوس‌ها انجام شود.

به گفته اداره حمل‌ونقل بریتیش‌کلمبیا قرار است برخی از این اتوبوس‌های جدید با اتوبوس‌های کنونی که عمرشان پایان یافته جایگزین شوند. سایر اتوبوس‌ها نیز به منظور توسعه ناوگان استانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی گریتر ویکتوریا، Kelowna و سایر نواحی بریتیش‌کلمبیا که خارج از منطقه TransLink در مترو ونکوور قرار دارند اختصاص خواهند یافت.

حداقل ده عدد از این اتوبوس‌ها از انواع برقی با برد بالا هستند که برای ناوگان گریتر ویکتوریا در نظر گرفته شده‌اند.

هم‌اکنون تعداد ناوگان اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی بریتیش‌کلمبیا به بیش از 1،000 عدد می‌رسد.

این اتوبوس‌های جدید دارای مصرف سوخت و آلاینده‌های پایین‌تری هستند، با هدف بهبود کارایی و همچنین افزایش ایمنی طراحی شده‌اند و از تکنولوژی جدید NextRide بریتیش‌کلمبیا که مکان دقیق اتوبوس‌ها را نشان می‌دهد و سیستم‌های CCTV پشتیبانی می‌کنند.

دولت فدرال و دولت‌های استانی هرکدام در حدود 31 میلیون دلار برای این منظور اختصاص داده‌اند. شهرداری‌ها نیز در مجموع 16 میلیون دلار باقی‌مانده را تامین کرده‌اند.

نخست‌وزیر جاستین ترود در یک سخنرانی درباره این موضوع گفت: بسیاری از شهروندان بریتیش‌کلمبیا از حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی ایمن و مقرون‌بصرفه استفاده می‌کنند. ما باید همزمان با رشد جوامع و شهرها در بریتیش‌کلمبیا حمل‌ونقل عمومی استان را نیز گسترش دهیم. با سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی کارآمد و مطمئن ما قدرم در راه تغییری اساسی و بسیار مثبت در زندگی ساکنین بریتیش‌کلمبیا خواهیم گذاشت. این سرمایه‌گذاری‌ها به حفظ محیط‌زیست و قوی‌تر کردن جوامع ما کمک شایانی خواهند کرد.

همزمان با این برنامه قرار است در سال 2019 بیش از 500 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان TransLink اضافه شود. از این تعداد 238 اتوبوس جدید برای جایگزین شدن با اتوبوس‌های قدیمی، 105 اتوبوس جدید به منظور گسترش شبکه خدمات و همچنین 88 اتوبوس جدید مربوط به سال 2018 هستند.

در اواخر تابستان امسال نیز تعداد چهار دستگاه اتوبوس برقی برای فعالیت در خط شماره 100 بین Marpole Loop و ایستگاه SkyTrain’s 29th Avenue به منظور اجرای برنامه آزمایشی 2.5 ساله اتوبوس‌های برقی افزوده می‌شوند.

منبع: dailyhive