Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

امکان پارک رایگان خودروهای اشتراکی در پارکومترهای ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از برگزاری جلسه هفته گذشته شورای شهر ونکوور و مشورت و تصمیم‌گیری‌ اعضا، قرار است به زودی سیاست‌های جدیدی درباره پارک خودروهای اشتراکی در محل پارکومترهای شهر به اجرا گذاشته شود.

در این جلسه شورای شهر در نهایت درخواست برخی  از کارکنان به منظور افزایش و بهبود قابلیت استفاده از سرویس‌های اشتراک خودرو در سطح شهر، مخصوصا در نواحی تجاری را تصویب کرده است.

بر این اساس استفاده‌کنندگان از خودروهای سرویس‌های اشتراک یک‌مقصده خودرو این اجازه را دارند تا در انتهای سفر در فضاهای پارکومترهای سطح شهر توقف کنند. همچنین شهروندانی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند اجازه خواهند داشت تا هنگام کرایه خودرو آن را تا حداکثر دو ساعت در فضای پارکومترهای سطح شهر پارک کنند.

علاوه بر این‌ها یک تعداد از خودروهای این شرکت‌ها که آلایندگی تولید نمی‌کنند از پرداخت هزینه پارکینگ معاف خواهند شد. این تصمیم برای تشویق مسئولان سرویس‌ها برای استفاده بیشتر از خودروهای سبز در ناوگان خود گرفته شده است.

همچنین با توجه به این‌که هزینه 3،000 تا 15،000 دلار در سال برای این شرکت‌ها بسیار بالا است، در برخی از فضاهای پارکینگ رزرو شده در فضاهای پارکومتر شهر هزینه‌ای یکسان و ثابت از خودروهای سبز و بدون آلایندگی دریافت خواهد شد.

به این ترتیب با اعمال این تغییرات دیگر رانندگان خودوهای اشتراکی هنگام پارک خودرو در فضاهای پارکومتر شهر هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و شرکت‌ها مسئول پرداخت هزینه پارکینگ خواهند بود.

مسئولان شهرداری پیشبینی می‌کنند که تاثیر منفی این سیاست‌های انگیزشی بر درآمدهای شهرداری تقریبا صفر و یا بسیار اندک خواهد بود.

به گفته کارکنان شهرداری حدود 34 درصد از ساکنین بالغ ونکوور حداقل در یک سرویس اشتراک خودرو عضویت دارند. بر اساس یک نظرسنجی که در سال 2017 توسط Vancity انجام شده حدود 62 درصد از پاسخ‌دهندگان از سرویس‌های اشتراک خودرو برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود استفاده می‌کردند. در حال حاضر در کل این منطقه بیش از 3،500 خودروی اشتراکی به شکلی گسترده توسط car2go و Evo مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مسئولان شهرداری می‌گویند که تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از سرویس‌های اشتراک خودرو برای سفرهای رفت و برگشت در ونکوور می‌تواند تولید گازهای گلخانه‌ای مربوط به حمل‌ونقل را تا 54 درصد کاهش دهد. این درحالی است که استفاده از سرویس‌های اشتراک خودروی یک‌طرفه نیز موجب کاهش 15 درصدی در تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود.

در حال حاضر 80 درصد از کل ناوگان خودروهای اشتراکی ونکوور برای انجام سفرهای یک‌طرفه استفاده می‌شوند.

در جلسه اخیر اعضای شورای شهر دستور جمع‌آوری تعداد 260 فضای پارکینگ مجانی کنار خیابانی در منطقه تجاری South Hill در خیابان فریزر را دادند. برای دهه‌ها کسب‌وکارهای محلی هزینه این فضاهای پارکینگ را که متعلق به شهرداری ونکوور هستند برای پارک خودروی مشتریان خود می‌پرداختند. حال با ایجاد ایستگاه‌های پارک جدید این مشتریان هستند که باید هزینه‌های پارک خودروی خود را پرداخت کنند.

منبع: dailyhive