Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

صدور اخطار گرما برای نیمی از نواحی آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها دمای هوا در آلبرتا به شکلی خطرناک بالا رفته است.

شاید اعداد ثبت‌ شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان وضعیت را به اندازه سایر نقاط کشور بحرانی نشان ندهند، اما آلبرتا تجربه روبرو شدن با آب‌وهوایی اینچنین گرم و غیرقابل تحمل را ندارد.

دیروز ۲۲ جولای اداره Environment Canada یک اخطار گرما را برای نواحی وسیعی از استان آلبرتا صادر کرد. در این اطلاعیه گفته شده که انتظار می‌رود گرما همچنان در سطح استان برای مدتی با شدت باقی بماند.

انتظار می‌رود که این توده هوای گرم دمای هوا را در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تا 30 درجه سانتی‌گراد برساند. با اینحال اگر پیشبینی‌های این اطلاعیه درست باشد دمای هوا از اواسط هفته مجددا کاهش پیدا خواهد کرد.

هم‌اکنون این اخطاریه گرما برای نواحی Bonnyville، St. Paul، Cold Lake، Lac La Biche، Brooks، Strathmore، Vulcan، شهر ادمونتون، Fort Chipewyan، Wood Buffalo National Park، Fort McMurray، Fort MacKay، Fort Saskatchewan، Vegreville، Redwater، Smoky Lake، Hanna، Coronation، Oyen، High Level، Rainbow Lake، Fort Vermilion، Mackenzie Hwy، Lethbridge، Taber، Milk River، Medicine Hat، Bow Island، Suffield، Slave Lake، Spruce Grove، Morinville، Mayerthorpe، Evansburg، Wabasca، Peerless Lake، Gift Lake، Cadotte Lake، Westlock، Barrhead و Athabasca صادر شده است.

در زیر می‌توانید نواحی اشاره شده را بر روی نقشه مشاهده کنید:

در این اخطاریه تاکید شده که گرما می‌تواند برای گروه‌های خاصی مانند نوزادان، کودکان، سالمندان، کارگران شاغل در فضای باز و افرادی که سابقه بیماری‌های ریوی، قلبی، کلیوی، سیستم عصبی، سلامت روانی و یا بیماری‌های دیابتی را دارند بسیار خطرناک باشد.

همچنین اداره Environment Canada اقدامات احتیاطی زیر را برای مقابله با تاثیرات گرما پیشنهاد کرده است:

  • تغییر زمان فعالیت‌های خارج از خانه به ساعات خنک‌تر روز
  • تا می‌توانید از فاضاهای باز و مواجه با گرما دوری کنید و اوقاتی را در فضاهای داخلی و ساختمان‌های دارای سیستم خنک‌کننده مانند فروشگاه‌ها و استخرهای سرپوشیده بگذرانید.
  • مقدار زیادی آب یا سایر نوشیدنی‌های غیرالکلی و آبجوی بدون الکل بنوشید تا آب کافی بدن شما تامین شود.
  • پیش از خارج شدن از خودروی خود اقدامات لازم برای مراقبت از فرزندان یا حیوانات خانگی خود را پیشبینی کنید. فرزند یا حیوانات خانگی خود را برای مدت زمان طولانی در خودروی بسته قرار ندهید.

مراقبت بروز علائم گرمازدگی و یا خستگی ناشی از گرما در خود و سایر افراد باشید. این علائم می‌توانند به شکل دمای بالای بدن، کمبود عرق، غش کردن، سردرگمی و از دست دادن هوشیاری بروز پیدا کنند.

منبع: dailyhive