Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

شورای شهر کلگری تصویب کرد: ۲۷۵ میلیون دلار برای ورزشگاه جدید Calgary Flames

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در جلسه رای‌گیری که دیروز عصر برگزار شد، شورای شهر کلگری یک تصمیم بزرگ گرفت و تامین نیمی از سرمایه مورد نیاز برای ساخت مرکز رویدادهای جدید کلگری را به عهده گرفت: خانه‌ای جدید برای تیم هاکی Calgary Flames و البته محلی برای میزبانی رویدادهای بزرگ و کنسرت‌ها.

در جلسهٔ شورا ۱۱ رای در موافقت و ۴ رای در مخالفت با توافقنامه هفتهٔ قبل با سازمان تفریحات و ورزش‌های کلگری (CSEC) ثبت شد و به این شکل شورای شهر کلگری ۵۰٪ از سرمایهٔ ۵۵۰ میلیون دلاری لازم برای ساخت ورزشگاه جدید با ظرفیت ۱۹,۰۰۰ صندلی را تامین می‌کند. ۲۷۵ میلیون دلار دیگر هزینه ساخت را نیز CSEC تامین خواهد کرد.

با اینکه این شراکت بین یک ارگان عمومی و یک ارگان خصوصی ست، اما شهرداری مالک این استادیوم خواهد بود و در مقابل، ۱۰۰٪ از عملیات سالانه و نگهداری تا ۳۵ سال با CSEC خواهد بود.

شهرداری بخشی از درآمد بلیت‌فروشی تمام رویدادهایی را که در استادیوم جدید برگزار خواهند شد، به دست خواهد آورد و البته سهمی نیز از درآمد تبلیغات و اسپانسرها خواهد داشت.

همچنین به خاطر افزایش مالیات این مجموعه، درآمد شهرداری کلگری افزایش خواهد یافت و همزمان سازمان‌های ورزش آماتوری از سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری CSEC برخوردار خواهند شد.

انتظار می‌رود که شهرداری کلگری سهم ۲۷۵ میلیون دلاری خود برای این پروژه را از محل درآمد مالیاتی نوسازی و توسعه مجدد منطقهٔ Rivers District بپردازد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ساخت و ساز در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و گشایش مجموعه در اوایل ۲۰۲۴ خواهد بود.

مرکز جدید رویدادهای کلگری یکی از بخش‌های مهم در استراتژی شهرداری کلگری برای توسعهٔ منطقهٔ سرگرمی East Village است، که شامل گسترش BMO Centre و Arts Commons هم می‌شود.

منبع: Daily Hive