Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

21 برنامه هیجان‌انگیز در آلبرتا برای تابستان 2019

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل تابستان با دشت‌های پر از گل‌های رنگارنگ، روزهای طولانی با غروب ‌آفتاب در ساعات انتهایی روز، پیاده‌روی‌های هیجان‌انگیز و مناظر زیبا و چشم‌نواز در حال گذر کردن است و کم‌کم جای خود را به فصل پاییز خواهد داد. هرچند پاییز نیز زیبایی‌های بسیاری دارد، اما هیچ فصلی از نظر فعالیت‌های ماجراجویانه و مفرح نمی‌تواند از تابستان پیشی بگیرد.

با این مقدمه در ادامه 21 تفریح مهیج در فضای باز، معرفی شده که می‌توانید در روزهای باقی مانده تابستان 2019 البرتا در آن‌ها شرکت کرده و برای انجامشان برنامه‌ریزی کنید.

رفتن به مزرعه گل‌های آفتابگردان در Bowden SunMaze

https://www.instagram.com/p/BzxsYoCFfpf/?utm_source=ig_embed

این محل یکی از بهترین نقاط برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی دیدنی است. در این مزارع آفتابگردان می‌توانید اوقات خوشی را با دوستان و اعضای خانواده خود داشته باشید و غرق در زیبایی این گل‌ها شوید.

تاریخ: این گل‌ها از هفته اول آگوست شکوفه می‌زنند و هزارتوهای دیدنی نیز از تاریخ 7 آگوست برای بازدید عموم بازگشایی می‌شوند.

زمان: امکان مراجعه در هفت روز هفته از ساعت 11 صبح تا 5 عصر وجود دارد.

مکان: Eagle Creek Farms – Range Road 14, Bowden

بلیت: هزینه بلیت برای بزرگسالان 9 دلار است.

در فستیوال خیابانی Marda Gras تا می‌توانید برقصید

https://www.instagram.com/p/B0mRmwChZ3w/?utm_source=ig_embed

رویداد خانوادگی و رایگان Marda Gras هرساله بیش از 35،000 نفر را از سرتاسر کلگری به سوی خود جذب می‌کند. روز 11 آگوست قرار است 35امین دوره این فستیوال شاد و دیدنی برگزار شود. شما می‌توانید با رفتن به این رویداد از موسیقی زنده، رقص و اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجراهای مهیج برای کودکان، فروشگاه‌های دیدنی و غذاهای لذیذ لذت ببرید.

تاریخ: 11 آگوست 2019

زمان: 10 صبح تا 5 عصر

مکان: 22rd Avenue SW between 18th and 22th street

شرکت در این رویداد رایگان است.

در پارک استانی Historic Dunvegan به گذشته سفر کنید

https://www.instagram.com/p/BzMFzwDJmwU/?utm_source=ig_embed

این پارک خانه مجموعه تاریخی Historic Dunvegan، شامل خانه Hudson’s Bay Company Factor’s House و کلیسای St. Charles است. تورهای بازدید از این بناهای تاریخی برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره تجارت پوست، بومیان کانادا و مبلغان مذهبی بدست آوردند. این نقاط گردشگری درست در کنار جنگل زیبا و رودخانه Peace قرار گرفته‌اند و این فرصت را ایجاد کرده‌اند تا بتوان یک سفر شبانه به دل طبیعت این پارک برنامه‌ریزی کرد. بازدیدکنندگانی که تنها در قالب سفری یکروزه به این منطقه می‌آیند می‌توانند پس از بازدید از ساختمان‌های تاریخی به گردش در مسیرهای پیاده‌روی ساحلی بپردازند و یا ماهی‌گیری از داخل قایق را تجربه کنند.

در پارک استانی Elk Island زیر نور ستارگان چادر بزنید

https://www.instagram.com/p/B0mrmEqgpDc/?utm_source=ig_embed

فرقی نمی‌کند که شما به دنبال تماشای ستارگان هستید، قایق‌سواری را دوست دارید، به پیاده‌روی علاقه‌مندید و یا شاید می‌خواهید زیر یک پتو و داخل چادر در کنار دوستان و اعضای خانواده شب را به صبح برسانید، در هر صورت پارک ملی Elk Island نیاز شما را برآورده خواهد کرد. این پارک دارای محیطی کاملا تاریک و بدون نور است که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به تماشای شفق‌های قطبی حیرت‌انگیز و بارش‌های شهابی دیدنی بنشینید.

در Calgary Pride شرکت کنید

https://www.instagram.com/p/B0LxMGwhUcY/?utm_source=ig_embed

این رویداد رنگارنگ و شاد که یک هفته ادامه دارد فرصتی برای پاسداشت عشق، برابری و شادی در کلگری است. شما می‌توانید در روز 24 آگوست در Memorial Park Pride شرکت کنید و در روز 1 سپتامبر نیز از Pride Parade و Pride in the Park لذت ببرید.

تاریخ: 23 آگوست تا 2 سپتامبر 2019

زمان: در زمان‌های مختلف

مکان: در نقاط مختلف

بلیت: هزینه شرکت در هر بخش متفاوت است. شما می‌توانید لیست کامل رویدادها را در این‌جا مشاهده کنید.

اشتهای خود را در جشنواره باربکیو Bow محک بزنید

https://www.instagram.com/p/BnO5Gz9H6Cz/?utm_source=ig_embed

این رویداد رقابت خوراکی و سالانه در Montgomery Community Association (پارک Shouldice) و در طول تعطیلات روز کارگر برگزار می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در این جشنواره از دموهای غذایی، موسیقی زنده، آبجوی خنک و عالی، محل سرگرمی کودکان و برنامه‌های مهیج دیگر لذت ببرید.

تاریخ: 31 آگوست و 1 سپتامبر 2019

زمان: در ساعات مختلف

مکان: Montgomery Community Centre – 5003 16th Avenue NW

بلیت: رایگان

اگر عاشق هری‌پاتر هستید حتما به کلوپ Quidditch کلگری بروید

https://www.instagram.com/p/Bs9hPr1B9Og/?utm_source=ig_embed

شما می‌توانید با رفتن به برنامه تابستانی کلوپ Quidditch هری‌پاتر درون خود را زنده کنید. نیازی به هیچ آموزشی نیست، اما تنها افراد بالای 18 سال می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. تیم‌ها دقیقا راس ساعت 6:30 دقیقه عصر انتخاب می‌شوند.

تاریخ: 12 تا 26 آگوست 2019

زمان: 6:30 تا 8 عصر

مکان: Sunnyside Community School – 211 7th st NW, Calgary

بلیت: 5 دلار

مناظر کریستالی دریاچه Carnarvon را از دست ندهید

https://www.instagram.com/p/Blf86w7n0vV/?utm_source=ig_embed

این رودخانه رویایی در انتهای یک جاده 20.4 کیلومتری در نزدیکی Kananaskis Improvement آلبرتا قرار دارد. علاوه بر آب‌های کریستالی دریاچه Carnavon حتما از آبشار دیدنی آن نیز بازدید کنید. این دریاچه در فاصله یک ساعته با کلگری واقع شده و مسیر پیاده‌روی آن از منطقه پیک‌نیک Cat Creek در کنار سواحل رودخانه Highwood شروع می‌شود. آب‌های فیروزه‌ای رنگ دریاچه آن را به جاذبه‌ای شگفت‌انگیز در دل کوهستان تبدیل کرده است.

از طبیعت بی‌نظیر آبشارهای Athabasca لذت ببرید

https://www.instagram.com/p/B0eR4sohouk/?utm_source=ig_embed

آبشارهای Athabasca در بزرگراه 93A در غرب گذرگاه Ice Fields واقع شده و حدود 33 کیلومتر تا شهر جسپر فاصله دارند. برای سفر از کلگری به این آبشارها باید وارد بزرگراه 1 شده و تا دریاچه لوییز رانندگی کنید و سپس مسیر خود را به بزرگراه 93 تغییر دهید. پس از آن‌که رودخانه ساسکاچوان را پشت سر گذاشتید آبشارها در سمت چپ شما قرار دارند. در این منطقه مسیرهای پیاده‌روی متعددی در اطراف آبشارها وجود دارند که می‌توانید نماهای بسیار مختلف و دیدنی از این جاذبه دیدنی را از آن‌ها تماشا کنید.

از پنگوئن‌های باغ‌وحش کلگری دیدن کنید

https://www.instagram.com/p/ByQ3F3hBhH9/?utm_source=ig_embed

باغ‌وحش کلگری با داشتن هزاران نمایشگاه، برنامه‌های مهیج و حیوانات جذاب و بازی‌گوش یکی از بهترین نقاط برای گذراندن روزهای تابستان است. شما می‌توانید با پنگوئن‌ها عکس بگیرید، با شرکت در سافاری پارک از حیوانات آفریقایی دیدن کنید و یا با سفری به میلیون‌ها سال پیش در پارک ماقبل تاریخ درباره حیوانات و انسان‌های اولیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

باغ‌وحش کلگری هر روز (به جز 25 دسامبر) از ساعت 9 صبح تا 6 عصر برای بازدید عموم باز است.

برای فرار از مشغله‌های زندگی به چشمه‌های آب‌گرم بنف بروید

https://www.instagram.com/p/Buths98jg48/?utm_source=ig_embed

چشمه‌های آب‌گرم بنف جایی عالی برای کسب آرامش در دل پارک ملی بنف در Mount Sulphur هستند. شما می‌توانید در این محل آب‌تنی کنید، از مناظر حیرت‌انگیز اطراف لذت ببرید و به تماشای Mount Rundle از درون استخرهای آن بنشینید. لوازم موردنیاز پیک‌نیک را با خود ببرید تا سری هم به Thermal Waters pass بزنید. در این گذرگاه چشمه‌های آب‌گرم، غار و مجموعه تاریخی و ملی Basin با پرداخت یک بلیت قابل بازدید هستند.

روح و جان خود را در آبشارهای Cameron احیا کنید

https://www.instagram.com/p/B0linPAJiIK/?utm_source=ig_embed

این مجموعه آبشار دارای مناظری بی‌نظیر هستند که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. محیط این آبشارها کاملا آرامش‌بخش و مملو از انرژی است و می‌توان مسیرهای پیاده‌روی متعدد و بسیار زیبایی را در اطراف آن‌ها یافت. مسیر پیاده‌روی Carthew-Anderson با طول کمی بیشتر از 20 کیلومتر یکی از آن‌هاست که مناظر دیدنی بسیاری را در اطراف خود جای داده است. وجود همین زیبایی‌ها باعث می‌شود مسافت نسبتا زیاد این پیاده‌روی آنقدرها هم به چشم نیاید. بعلاوه در انتهای یک روز پرانرژی می‌توانید با نوشیدن یک آبجوی خنک خستگی را از تن خود خارج کنید.

در بزرگترین جشنواره موسیقی EDM غرب کانادا شرکت کنید

https://www.instagram.com/p/Bzy9WHJJow1/?utm_source=ig_embed

در ماه آگوست می‌توانید در بزرگترین جشنواره EDM غرب کانادا در مرکز Max Bell شرکت کنید. گروه‌های مشهور بسیاری مانند The Chainsmokers، Above & Beyond، Steve Aoki، Alesso و بسیاری دیگر در این جشنواره اجرا خواهند داشت.

تاریخ: 3 و 4 آگوست 2019

زمان: 1 ظهر تا 11 شب

مکان: Max Bell Centre Festival Grounds – 1001 Barlow Trail South East

بلیت: می‌توانید بلیت را به صورت آنلاین از این‌جا تهیه کنید

به رویداد شبانه بزرگسالان در پارک Heritage بروید

https://www.instagram.com/p/BzgtUMthhfw/?utm_source=ig_embed

پارک Heritage قرار است از یک رویداد بزرگسال در روز جمعه 9 آگوست میزبانی کند. در این رویداد شرکت‌کنندگان بالای 18 سال می‌توانند شبی پر از نوشیدنی، غذا و خودرو را به دور از کودکان تجربه کنند.

تاریخ: جمعه 9 آگوست 2019

زمان: 7 تا 10 شب

مکان: Heritage Park – 1900 Heritage Drive SW

بلیت: 20 دلار – می‌توانید بلیط را به صورت آنلاین و یا از گیشه تهیه کنید

در Drumheller سفری به دوران ژوراسیک داشته باشید

https://www.instagram.com/p/ByYmY9Jhz63/?utm_source=ig_embed

این منطقه خانه بزرگترین دایناسور کشف شده یعنی T-Rex 86 فوتی و بزرگترین مجموعه فسیل‌های کشف شده در کانادا است که در موزه Royal Tyrrell نگهداری می‌شوند. علاوه بر این‌ها می‌توانید به موزه Trekcetera بروید، از پل معلق Star Mine دیدن کنید، سری به معدن Atlas Coal بزنید و در برخی از بهترین رستوران‌ها غذایی لذیذ میل کنید. بعلاوه یک آب‎نمای مرتفع و 75 فوتی، شهر ارواح Wayne و بسیاری جاذبه‌های دیدنی دیگر انتظار شما را برای یک روز هیجان‌انگیز می‌کشند. این منطقه در فاصله 135 کیلومتری کلگری واقع شده و برای رسیدن به آن باید به سمت شرق و تا بزرگراه 9 حرکت کنید. در طول بزرگراه مسیر شمالی را طی کرده و پس از رسیدن به Beiseker مسیری مستقیم به سمت شرق تا Drumheller خواهید داشت.

در دریاچه حیرت‌انگیز Minnewanka پارو بزنید

https://www.instagram.com/p/B0jpsw3hNJ6/?utm_source=ig_embed

این دریاچه جادویی در 130 کیلومتری شرق کلگری واقع شده و سریع‌ترین راه برای رسیدن به آن با خودروی شخصی است. در صورت ترافیک چاده‌‎ای سبک می‌توانید ظرف مدت یک ساعت و نیم خود را به این قطعه از بهشت برسانید. در هر زمان از سال می‌توان تفریحات مختلفی را در اطراف دریاچه Minnewanka یافت. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار متنوعی در اطراف این دریاچه وجود دارند که از میان سواحل صخره‌ای آن عبور می‌کنند. شما همچنین می‌توانید سوار کشتی‌های کروز شوید، قایق کرایه کنید و یا در صورت تمایل سوار قایق‌های پدالی موجود شوید تا سفری درون دریاچه داشته باشید.

به درون دریاچه آبی Horseshoe شیرجه بزنید

https://www.instagram.com/p/BXQ7TvKgw1U/?utm_source=ig_embed

دریاچه Horseshore به دلیل شباهت بسیار زیادی که به نعل اسب دارد به این نام شهرت پیدا کرده است. آب این دریاچه سرد است و کوه‌های صخره‌ای آن را احاطه کرده‌اند. وجود همین صخره‌ها آن را به مکانی عالی برای پیاده‌روی و نیز شیرجه تبدیل کرده و بسیاری را به این نقطه می‌کشاند. سفر جاده‌ای به این دریاچه از کلگری واقعا جذاب و هیجان‌انگیز است. باید در بزرگراه 1 به سمت غرب حرکت کنید و پس از دریاچه لوییز وارد بزرگراه 93 شده و تا رسیدن به کوهستان راکی آن را ادامه دهید تا نهایتا به این دریاچه زیبا برسید.

آرامش خود را در دریاچه Moraine بازیابید

https://www.instagram.com/p/B0pKcMCHnxm/?utm_source=ig_embed

رانندگی از کلگری تا این دریاچه حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد. کافی است وارد بزرگراه Trans Canada شوید، با رسیدن به گذرگاه دیدنی Bow Valley به سمت چپ بپیچید، وارد مسیر دریاچه لوییز شوید و در نهایت با پیچیدن به سمت چپ به دریاچه Moraine برسید. شما می‌توانید در اطراف این دریاچه به پیاده‌روی و کوهپیمایی بپردازید، در آب‌های زلال آن شنا کنید و یا با کایاک یا قایق‌های پدالی به ماجراجویی بپردازید. در اطراف دریاچه محلی برای چادر زدن در نظر گرفته شده است. البته اگر از گذراندن شب در چادر یا RV خوشتان نمی‌آید می‌توانید به اقامتگاه زیبای آن بروید.

یک سفر جاده‌ای تابستانی و خاطره‌‎انگیز به مسیر Icefields داشته باشید

https://www.instagram.com/p/BbpKiqulLax/?utm_source=ig_embed

اگر بزرگراه 1 را تا دریاچه لوییز به سمت غرب طی کنید به این گذرگاه دیدنی خواهید رسید. از این محل می‌توانید با خودروی شخصی، پای پیاده، دوچرخه و یا اتوبوس وارد بزرگراه 93 شده و این سفر جاده‌ای شگفت‌انگیز را آغاز کنید. در طول این مسیر بیش از 100 یخچال طبیعی، آبشارهای یخ‌زده، دریاچه‌های کریستالی، جنگل‌های سبز و دیدنی‌های بسیار دیگر انتظار شما را می‌کشند. مسیرهای کوهپیمایی متعددی در این منطقه وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها و بر اساس درجه سختی و توان بدنی خود، مسیر مناسب را انتخاب کنید. چادر زدن و تماشای آسمان پرستاره و زیبای این ناحیه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

طعم خوراکی‌های لذیذ جشنواره Taste of Calgary را بچشید

https://www.instagram.com/p/BmXPOyRAwgA/?utm_source=ig_embed

این رویداد سالانه امسال 23امین دوره خود را برگزار خواهد کرد. در Taste of Calgary از تولیدکنندگان غذای بین‌المللی گرفته تا غرفه‌های رستوران‌ها و تولیدکنندگان نوشیدنی حضور دارند. این جشنواره خوراکی از 8 تا 11 آگوست در 200 Barclay Parade SW (Eau Claire Market) برگزار می‌شود. ورودی این رویداد رایگان است و می‌توانید برای خوردن غذا و نوشیدنی در داخل آن بلیت 1 دلاری تهیه کنید. علاوه بر این‌ها موسیقی زنده و آشپزهای حرفه‌ای فضای جشنواره را خاص‌تر کرده‌اند.

تاریخ: 8 تا 11 آگوست 2019

زمان: 11 صبح تا 10 شب

مکان: Eau Claire Market – 200 Barclay Paeade SW

بلیت: ورودی رایگان است

به موسیقی استعدادهای محلی کلگری در جشنواره تابستانی #IamDowntown گوش دهید

https://www.instagram.com/p/B0pC-aRnhOb/?utm_source=ig_embed

امکان تماشای اجرای زنده برخی از بهترین استعدادهای محلی موسیقی در ساعت صرف ناهار در Stephen Avenue وجود دارد. DJ ها و گروه‌های مختلف در این رویداد حضور دارند و معمولا با اجرای موسیقی‌های عالی تماشاگران را به وجد آورده و شگفت‌زده می‌کنند.

تاریخ: از دوشنبه تا شنبه تا 24 آگوست 2019

زمان: 12 تا 1 ظهر (در طول روزهای هفته)، 6 تا 8 عصر در روز یکشنبه

مکان: Stephen Avenue, outside the Telus Convention Centre

بلیت: رایگان

منبع: dailyhive