Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

lululemon سالم‌ترین فضای کاری دنیا را می‌سازد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به تازگی جزئیات جدیدی درباره ساختمان دفتر مرکزی جدید پیشنهادی lululemon در False Creek Flats منتشر شده است.

این شرکت در برنامه اصلاح و تغییر محیط خود که به شهرداری ونکوور ارائه داده درخواست کرده تا یک فضای سبز خصوصی 2.7 اکری به آدرس 1980 Foley Street که در ضلع شمال‌غربی تقاطع خیابان‌های Great Northern Way و Foley قرار دارد و در فاصله دو بلوکی از ایستگاه VCC-Clark SkyTrain و ایستگاه خط Millennium در تقاطع خیابان‌های Great Northern و Thornton واقع شده، برای اجرای پروژه در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

این شرکت ساخت برج را به شرکت بین‌المللی معماری Morphosis که در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس دارای دفاتری است سپرده و برای کمک‌های بیشتر در پروسه طراحی از دفتر طراحی و معماری Francl کمک گرفته است.

با ساخت این مرکز جدید که جای واحد پشتیبانی سابق فروشگاه را خواهد گرفت، این شرکت می‌تواند حمایت قدرتمند و یکپارچه از چهار فروشگاه نمایندگی این برند در سطح شهر، از جمله دفتر مرکزی کنونی که در آدرس 1818 Cornwall Street در Kitsilano قرار دارد، داشته باشد.

هم‌اکنون بیش از 2،000 کارمند در این دفاتر مشغول به کار هستند و پیشبینی می‌شود با اتمام ساخت این مرکز 2،032 جایگاه شغلی جدید نیز ایجاد شود و تعداد کارمندان شرکت به 4،000 نفر برسد. با ساخت این دفتر مرکزی جدید ظرفیت گسترش دفاتر کاری دیگر زیر یک سقف و برای آینده‌ای بهتر بوجود خواهد آمد. ساخت این واحد پیشرفته با استراتژی کلیدی شرکت lululemon برای حمایت و جذب استعدادهای گوناگون از نقاط مختلف دنیا کاملا همخوانی دارد.

این طرح پیشنهادی از یک ساختمان به ارتفاع 214 فوت و 13 طبقه تشکیل می‌شود که مجموع مساحت آن به 593،400 فوت مربع می‌رسد. 511،448 فوت مربع از این مساحت به فضای اداری و 64،536 فوت مربع دیگر به فضای انتظار و رفاهی تعلق خواهد گرفت که شامل آشپزخانه‌ها، کافه‌تریا و استودیوی یوگا می‌شوند. فضای هم‌کف این ساختمان چهار برابر بیشتر از ساختمان Kitsilano است.

طراحان در نمای جنوبی و غربی ساختمان از فضای سبز برای ایجاد سایه در محیط کار استفاده کرده‌اند. این فضاهای سبز به صورت طبیعی هوای پاک و تازه را برای کارمندان شاغل در دفاتر تامین می‌کنند که ضمن کاهش مصرف انرژی به تهویه طبیعی هوای محیط کمک شایانی خواهند کرد.

تمام طبقات این مرکز دور تا دور یک فضای خالی شکل گرفته‌اند که گویی در میان آن‌ها نفوذ کرده است. در طول این دهلیز یک راه‌پله برای ایجاد ارتباط بین تمام طبقات تعبیه شده است. بعلاوه فضای پلکان بین طبقات چهارم و هفتم  بیشتر می‌شود تا به عنوان یک آمفی‌تئاتر، برای تجمع اعضای شرکت، معرفی ایده‌ها و اعلام اطلاعیه‌ها و برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در توضیحات منتشر شده درباره این پروژه آمده: عشق lululemon به طراحی و توجه‌اش به جزئیات در قالب یک واحد اداری جدید و هنری در دل شهر نمود پیدا کرده است. طراحی این ساختمان و پیشبینی فضای خالی در میان آن باعث شده محیط کافی برای ورود نور روز و ایجاد ارتباط در قلب ساختمان به وجود آید. بعلاوه شرکت متعهد است تا با طراحی و ایجاد فضایی برای ارتقا و پشتیبانی از سبک زندگی پرطراوت، یک محیط کار سالم  را برای کارمندان خود بوجود آوزد. هدف مرکز پشتیبانی جدید فروشگاه آن است تا با اجرای طراحی مناسب، منطقی و حساب‌شده به سالم‌ترین محیط کار در دنیا تبدیل شود. همچنین این ساختمان جدید اهداف پایداری شرکت را به شکلی جامع‌تر عملی خواهد کرد.

کارمندان می‌توانند در طبقه چهارم، هفتم و سیزدهم به تراس دیدنی ساختمان که منظره‌ای زیبا به مرکز شهر ونکوور و کوهستان‌های اطراف دارد، دسترسی پیدا کنند.

در طبقه همکف و درست در مجاورت لابی ساختمان یک فضای خرید 6،157 فوت مربعی قرار دارد که قرار است یک فروشگاه جدید lululemon در آن احداث شود. ساخت یک رستوران 4،358 فوت مربعی نیز در گوشه ساختمان پیشبینی شده است.

در حال حاضر محدودیت ارتفاع منطقه‌ای که ساختمان در آن احداث خواهد شد 120 فوت است، اما در طرح پیشنهادی گفته شده که ساختمان حجیم نهایی با در نظر گرفتن مساحت زمین ساخت و این محدودیت ارتفاع، علاوه بر آن‌که پاسخگوی نیازهای شرکت نیست، ظاهری زیبا نیز به این منطقه خواهد بخشید.

در توضیحات پروژه در اینباره گفته شده: در صورتی که این محدودیت را رعایت کنیم یک ساختمان جعبه‌ای و 11 طبقه خواهیم داشت که حجیم بوده و با معماری اطراف خود و خیابان افقی کنارش همخوانی ندارد. به این ترتیب نتیجه نهایی به هیچ عنوان ارائه‌دهنده استانداردها و ویژگی‌های lululemon نیست. برای حل این مشکل ما استراتژی حذف محدودیت ارتفاع را در پیش گرفتیم و سعی کردیم با توزیع فضای ساختمان به سمت بالا و برداشتن تمرکز آن از روی خیابان‌های شهر وضعیت را بهبود بخشیم. با کاستن از حجم طبقات بالایی ساختمان که در مجاورت با خیابان روبرویی و در طول Great Northern Way است، این ساختمان کوچکتر از آن‌چه هست به نظر خواهد رسید. بر اساس این برنامه اصلاحی ساختمان نهایی دارای یک قسمت 13 طبقه در بخش شمالی خود خواهد بود که در اطراف آن یک فضای تراس وسیع بر روی سقف قرار می‌گیرد و همین موضوع حجم کلی سازه نهایی را حداقل کرده است.

بعلاوه سطوح بالایی ساختمان بر بالای یک بالکن بزرگ و شش طبقه واقع شده که باعث می‌شود به حریم ساختمان‌های اطراف احترام بگذارد و موجب تقویت منظره خیابان شود.

همچنین این ساختمان با داشتن شکلی خمیده و کروی سه فضای سبز بزرگ شهری را در اطراف خودش ایجاد کرده که شامل ورودی اصلی خیابان Foley، یک میدان عمومی جدید در راستای Great Northern Way همراه با رستوران و نیمکت‌هایی در فضای باز و یک محل مسقف در گوشه شمال‌غربی می‌شود که بر روی تراس‌های ساختمان قرار می‌گیرد.

در گوشه شرقی ساختمان نیز یک فضای منظر عمومی قرار خواهد گرفت که به نوعی نگهدارنده میراث نهر چینی خواهد بود که در مجاورت این ساختمان جریان دارد.

بر اساس این طرح پیشنهادی طراحی ساختمان علاوه بر داشتن استانداردهای شهرداری شهر برای طراحی و بهره‌برداری از یک ساختمان سبز، استانداردهایی فراتر از آن را نیز دارا خواهد بود. در این ساختمان صفحات خورشیدی بر روی سقف تعبیه شده که علاوه بر تامین انرژی وظیفه محافظت از تجهیزات مکانیکی روی سقف ساختمان را نیز بر عهده دارند.

این ساختمان بر اساس گواهینامه‌های استاندارد LEED Platinum، Living Building Challenge Petal، Well Platinum و Zero Carbon Certification طراحی شده است.

پنج طبقه زیرزمینی این ساختمان نیز فضای کافی برای پارک 840 خودرو و 338 دوچرخه را در خود جای خواهند داد.

منبع: dailyhive