Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

نهمین فرد در بزرگترین پرونده تقلب مهاجرتی کانادا محکوم شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از افراد کلیدی در پرونده تقلب و جعل پاسپورت که به مشتریان چینی خود کمک می‌کرد نیازهای مهاجرتیشان برای ورود به کانادا را بر آورده کنند، توسط دادگاه استانی بریتیش کلمبیا به پرداخت ۴۴,۶۵۹ دلار جریمه و ۲۰ ماه زندان محکوم شد.

شیائو فنگ معروف به Heki به جرم‌های خود در زمینه تقلب، جعل، فرار مالیاتی، و چهار اتهام دیگر ذیل قانون محافظت از مهاجرت و پناهندگی اعتراف کرده است.

او تحت پوشش شرکت New Can Consultants Ltd دقیقا ۱۵۱ مشتری داشته و به عنوان یک مشاور غیررسمی مهاجرت برای New Can کار می‌کرده و در دفتر این شرکت در چین حضور فعالی داشته است.

این نهمین فردی است که در این پرونده محکوم می‌شود، پرونده‌ای که بزرگترین از نوع خود در تاریخ کانادا ست و ۱,۶۰۰ مشتری در آن قربانی شده‌اند.

cbsa-handout-of-fake-stamps-in-a-seized-passport.jpg

تا کنون ۱,۰۰۰ نفر از مشتریان این شرکت مجوز حضور در کانادا را از دست داده‌اند و تحت قانون فوق الذکر، از کانادا اخراج شده‌اند و سایر پرونده‌ها هم در حال بررسی هستند.

بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ این مشتریان حدود ۱۰ میلیون دلار کانادا برای دریافت شهروندی و حضور در کانادا پرداخته بودند. New Can روش‌های غیرقانونی برای جلو بردن پرونده آنها به کار گرفته بود، از جمله درج کردن مهرهای جعلی در پاسپورت، ارایه پیشنهادهای شغلی جعلی، و ثبت آدرس‌های جعلی در کانادا، تا بتواند قوانین مهاجرت کانادا را دور بزند.

sunny-wang.jpg

آقای شان وانگ معروف به Sunny (بالا) مرد اصلی پشت پردهٔ این شرکت بود که به ۷ سال زندان و پرداخت ۹۲۰,۰۰۰ دلار جریمه محکوم شده است.

وانگ در اوایل ۲۰۱۷ مشمول عفو زودهنگام قرار گرفت و با وجود نپرداختن جریمه‌اش آزاد شد.

در فوریه ۲۰۱۹، ادارهٔ جریمه‌های مدنی استان بریتیش کلمبیا برای دریافت این جریمه به سراغ دارایی‌های وانگ رفت، که با درآمدهای غیرقانونی و به منظور پولشویی خریداری شده بودند.sunny-wang-house.jpg

از جملهٔ آن‌ها، این خانه متعلق به همسر آقای وانگ است که ادارهٔ جریمه‌های مدنی آن را برای نقد کردن جریمهٔ شوهرش، مصادره کرده است.

منبع: Daily Hive