Tuesday, April 23, 2024
2 C
Calgary

هزینه واقعی بیمهٔ درمان عمومی برای مردم کانادا چقدر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیمه درمان در کانادا رایگان نیست. البته که کانادایی‌ها بابت آن هزینهٔ مستقیمی پرداخت نمی‌کنند ولی به واسطهٔ سیستم مالیاتی کشور، سهم خود را به خزانهٔ دولت واریز می‌کنند.

متاسفانه مقدار این مالیات در دو دههٔ اخیر افزایش چشمگیری داشته است و رسیدن به آمار دقیق نیز سخت است، زیرا هیچ مالیات اختصاصی‌ای برای بیمه سلامت از مردم گرفته نمی‌شود.

در نتیجه، افراد و خانوارها اغلب اطلاعی از سهم خود در تامین مالی سیستم درمان عمومی ندارند.

انستیتو فریزر به این منظور تحقیقی را انجام داده است. اگر بخواهیم به صورت سرانه سهم مردم را حساب کنیم، با تقسیم ۱۶۳ میلیار دلار هزینه بر تعداد شهروندان، به عدد ۴,۳۸۹ دلار می‌رسیم. ولی این با واقعیت تفاوت زیادی دارد.

کانادایی‌ها اغلب هزینه واقعی سیستم درمان عمومی را نمی‌دانند. بخشی از این بی‌اطلاعی به آن دلیل است که مردم کانادا هزینهٔ مستقیمی در حین درمان پرداخت نمی‌کنند، بخش دیگر هم به خاطر شفاف نبودن پرداخت‌های دهک‌های مختلف درآمدی است.

تخمین‌ها حاکی از اینند که در سال ۲۰۱۹، میانگین پرداخت برای بیمهٔ خدمات درمانی چیزی بین ۴,۵۴۴ تا ۱۳,۳۱۱ دلار برای ۶ گروهی جمعیتی (بسته به نوع خانوار) است.

  • در سال ۲۰۱۹ دهک پایین جامعه که «خانوارهایی با کمترین درآمد» هستند، حدود ۴۶۴ دلار برای بیمهٔ سلامت عمومی پرداخت می‌کنند.
  • اما دهک میانی که خانوارهایی با درآمد سالانه در حدود ۶۷,۲۲۶ دلارند، به طور میانگین ۶,۱۵۵ دلار به این منظور می‌پردازند.
  • و سهم دهک بالایی جامعه که خانوارهای ثروتمندند، سالانه ۳۹,۴۸۶ دلار تخمین زده می‌شود.

اگر یک خانوادهٔ متوسط جامعه باشید، پرداخت شما شبیه اینفوگرافیک زیر خواهد بود:

price-of-public-health-care-insurance-2019-infographic.jpg

اما سرعت رشد هزینه‌های درمانی بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ چگونه بوده است؟

در این بازهٔ ۲۲ ساله، هزینهٔ بیمهٔ سلامت برای یک خانوادهٔ عادی، تقریبا ۳ برابر سریع‌تر از هزینهٔ غذا، ۲.۱ برابر سریع‌تر از هزینهٔ لباس، ۱.۸ برابر سریع‌تر از هزینهٔ مسکن، و ۱.۷ برابر سریعتر از رشد میانگین درآمد، افزایش یافته است.

برای دریافت این تحقیق به طول کامل به وبسایت انستیتو فریزر مراجعه نمایید.

منبع: Fraser Institute