Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس West Nile در تورنتو، سال 2019

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزارت بهداشت عمومی تورنتو به تازگی تایید کرده که اولین مورد ابتلا به ویروس West Nile در سال 2019 در میان جمعیت ساکنین این شهر مشاهده شده است.

طبق گزارش آژانس بهداشت، ویروس West Nile یک بیماری عفونی و قابل انتقال است که از طریق گزیده شدن توسط پشه آلوده منتقل می‌شود.

دکتر ایلین دویلا که مدیر بهداشت پزشکی تورنتو است در یک بیانیه گفت: ما می‌دانیم که با نزدیک شدن به اواخر فصل تابستان گردشگران و ساکنین تورنتو بیشتر وقت خود را در محیط باز می‌گذرانند تا از هوای مطبوع و فعالیت‌های مفرح آن لذت ببرند. به همین دلیل ما از تمام افراد می‌خواهیم تا پیشگیری‌های لازم را برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به ویروس West Nile از طریق گزیده شدن توسط پشه‌های آلوده به عمل بیاورند.

هرچند همچنان احتمال ابتلا به این بیماری در تورنتو پایین است، اما وزارت بهداشت عمومی تورنتو به ساکنین توصیه کرده تا اقدامات زیر را برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن به عمل آورند:

  • پوشیدن لباس‌هایی با رنگ روشن، شلوار بلند و لباس‌های آستین‌دار هنگام حضور در خارج از خانه
  • استفاده از مواد دفع‌کننده حشرات مانند DEET یا ایکاردین به روشی که بر روی آن‌‌ها نوشته شده است
  • در ساعات اوج فعالیت پشه‌ها که هنگام غروب و یا طلوع آفتاب است با استفاده از مواد دفع‌کننده و پوشاندن بدن خود مراقبت بیشتری را به عمل آورید.
  • حتما اطمینان حاصل کنید که خانه شما دارای محافظ‌های مناسب بر روی پنجره‌ها و درب‌های خود باشد.
  • آب‌های راکد محل تولیدمثل پشه‌ها هستند. این آب‌‌ها شامل آب داخل سطل‌ها، گلدان‌ها، اسباب‌های بازی و سطل‌‌های زباله می‌شود. آب‌های راکد را از محل زندگی خودتان دور کنید.

به گفته وزارت بهداشت عمومی تورنتو علائم ویروس West Nile معمولا بین دو تا چهارده روز پس از گزیده شدن توسط پشه آلوده بروز می‌کنند.

این علائم شامل تب، سردرد، حالت تهوع، استفراغ کردن، بدن درد، خارش پوست و تورم غدد لنفاوی هستند.

افراد مسن‌تر و نیز افرادی که دارای اختلال سیستم ایمنی بدن هستند بیش از دیگران در معرض خطرات مرگبار ناشی از این بیماری قرار دارند.

در سال 2018 تعداد 39 مورد تایید شده از ابتلا به ویروس West Nile و 40 تست مثبت ابتلا به این ویروس به وزارت بهداشت عمومی تورنتو گزارش شد.

آژانس بهداشت توصیه کرده که اگر شما و یا هریک از اعضای خانواده و دوستانتان نگران علائم این بیماری است حتما با پزشک خود در اینباره صحبت کند.

منبع: Dailyhive