Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

YVR یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکای شمالی است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند فرودگاه بین‌المللی ونکوور آنچنان بزرگ نیست، اما از نظر تعداد مسافران سالانه توانسته رکوردهای بسیار چشمگیری را بر جای بگذارد. این رکوردها نتنها به نسبت مسیرهای بین‌المللی این فرودگاه بلکه با در نظر گرفتن ترافیک خود خطوط قابل توجه هستند.

بر اساس اطلاعات جهانی سفرهای هوایی شرکت OAG در سال 2019 با موضوع شلوغ‌ترین مسیرهای بین‌المللی، YVR از نظر تعداد کل پروازهای سالانه دارای تعدادی از بالاترین رکوردها در میان شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکای شمالی است.

خط هوایی YVR به فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) هفتمین مسیر بین‌المللی شلوغ در آمریکای شمالی می‌باشد و سالانه 6،995 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی با میانگین پرواز بدون تاخیر (OTP) 72.1 درصد را داشته است.

مسیر بین فرودگاه‌های YVR و فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو (SFO) نیز در مقام هفتمین مسیر بین‌المللی هوایی شلوغ آمریکای شمالی قرار گرفته است. در این مسیر سالانه 6،191 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی انجام می‌شود و میانگین پروازهای بدون تاخیر آن‌ها 64 درصد است.

ترافیک بالای پروازی بین فرودگاه‌های LAX و SFO با YVR نشان‌دهنده ارتباطات اقتصادی و گردشگری قدرتمند بین شهر ونکوور و شهرهای لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو در ساحل غربی است. پرواز بین YVR و LAX حدود سه ساعت زمان می‌برد و پرواز از YVR تا SFO نیز کمی بیشتر از دو ساعت طول می‌کشد.

بعلاوه مسیر بین YVR به فرودگاه بین‌المللی تورنتو پیرسون (YYZ) چهارمین مسیر شلوغ داخلی در قاره آمریکای شمالی است. این مسیر هر سال حدود 15،251 پرواز را به خود می‌بیند که توسط سه شرکت هواپیمایی انجام می‌شوند. زمان این پروازها بین چهار تا پنج ساعت به طول می‌انجامد و میانگین پروازهای بدون تاخیر آن‌ نیز 66.9 درصد است.

همچنین OAG پیش از این مسیر YVR به YYZ شرکت Air Canada را به عنوان نهمین مسیر سودآور هوایی نامگذاری کرده بود. این خط هوایی دارای درآمد سالانه تقریبی 552 میلیون دلاری است که بین ماه‌های آوریل 2017 تا مارس 2018 محاسبه شده‌اند. شرکت هوایی Air Canada در این بازه زمانی روزانه 17 پرواز را بین این دو مقصد انجام داده که در مجموع 48،253 ساعت پرواز برنامه‌ریزی شده و درآمد ساعتی 11،445 دلاری داشته است.

به گفته OAG شرکت هواپیمایی Air Canada در شش مسیر از ده مسیر بین‌المللی قاره دارای بزرگترین ناوگان است.

یکی دیگر از مسیرهای داخلی و کلیدی فرودگاه YVR به فرودگاه بین‌المللی کلگری (YYC) ختم می‌شود.

در این مسیر سالانه 18،694 پرواز توسط دو شرکت هواپیمایی انجام می‌شوند و همین آمار آن را به دهمین مسیر داخلی هوایی و شلوغ در آمریکای شمالی تبدیل کرده است. همچنین این مسیر هشتمین مسیر کوتاه (short-haul) شلوغ در آمریکای شمالی به حساب می‌آید. این پرواز یک ساعت بیست دقیقه‌ای دارای یکی از بهترین نرخ‌های پرواز بدون تاخیر با رقم 79.7 درصد است.

شرکت OAG مسیرهای هوایی بالای 4،000 کیلومتر را به عنوان پروازهای طولانی (long-haul)، مسیرهای هوایی بین 1،500 تا 4،000 کیلومتر را به عنوان پروازهای متوسط (medium-haul) و مسیرهای هوایی کمتر از 1،500 کیلومتر را به عنوان پروازهای کوتاه دسته‌بندی می‌کند. در آخرین گزارش شرکت OAG از اطلاعات ثبت شده مسیرها بین ماه‌های مارس 2018 و فوریه 2019 استفاده شده است.

منبع: dailyhive