Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

دومین سینمای 4DX کانادا در کلگری افتتاح شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که بسیاری از افراد گمان می‌کنند با ورود Netflix به دنیای سینما و فیلم شاهد کم‌رنگ شدن سالن‌های پخش فیلم خواهیم بود، حال گردانندگان این سالن‌ها به دنبال رو کردن برگ برنده خودشان هستند!

دو شرکت Cineplex و CJ4DPLEX با همکاری یکدیگر یک سینمای 4DX جدید را در کلگری راه‌اندازی کرده‌اند. این تکنولوژی جدید یک قابلیت چند حسی است که با زنده‌تر کردن تصاویر و رویدادهای فیلم افراد را ترغیب خواهد کرد تا بیشتر به سینماها بروند.

البته حضور در این سینما صرفا با پوشیدن یک عینک سه‌بعدی ساده امکان‌پذیر نخواهد بود.

سینمای 4DX تجربه گذشته شما از تماشای فیلم در سینما را با افزودن حس‌ و حال محیطی که احساسات افراد را به شکل تصویری و حقیقی برمی‌انگیزند، به طور کامل دگرگون خواهد کرد. شما در این سینما به معنای واقعی در فیلم حضور دارید و بخشی از آن هستید.

CJ4DPLEX یک شرکت تکنولوژی‌های سینمایی معروف واقع در سئول کره‌جنوبی است که به خاطر نوآوری‌ها و ارائه تکنولوژی‌های جدید سینمایی شناخته می‌شود.

سینمای 4DX دقیقا چطور کار می‌کند؟

سینمای 4DX تلاش می‌کند احساس دریافتی از تصاویر روی پرده را بیشتر ملموس کند و آن را به بهترین شکل به شما منتقل کند تا به صورت فیزیکی درون فیلم حضور داشته باشید. در این سینما شما تنها شنونده و بیننده نیستید بلکه تمام احساساتتان درگیر خواهد بود.

این سالن سینما از 120 صندلی متحرک و هماهنگ تشکیل شده و فن‌هایی برای ایجاد باد، تجهیزاتی برای ایجاد حس لمس شدن از درون صندلی‌ها، ماشین‌های ساخت دود که حس وجود مه و یا دود ناشی از آتش‌سوزی را منتقل می‌کنند، حباب‌سازها، تجهیزات ایجاد بو و بسیاری قسمت‌های دیگر تشکیل شده است.

به طور معمول این صندلی‌ها می‌توانند هر نوع آب‌وهوایی که فکرشان را بکنید مثل بارش باران، شبیه‌سازی کنند، اما اصلا نگران خیس شدن نباشید. با اینحال احتمالا در زمانی که درون فیلم باران می‌بارد قدری رطوبت را احساس خواهید کرد.

سازندگان این سینما حتی بوی داخل فیلم را برای افزایش حس و حال آن در سالن سینما پخش خواهند کرد. به عنوان مثال اگر بازیگران در یک کافی‌شاپ حضور داشته باشند شما بوی قهوه تازه و شیرین را درون سینما خواهید شنید.

بلیط این سینما برای هر نفر 21.99 دلار خواهد بود. شاید از این قیمت بالا تعجب کرده باشید، اما بدون شک این تجربه جدید ارزش پرداخت کردن آن را دارد.

در تاریخ 12 آگوست 2019 Cineplex به طور رسمی دومین سینمای خود از این نوع را در کانادا و در مجموعه Scotiabank Theatre Chinook افتتاح کرد. در روز افتتاحیه فیلم مهیج و جذاب Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw در این سینما پخش شد.

جانگ‌ریول کیم که مدیرعامل CJ4DPLEX است در یک بیانیه در اینباره گفت: مهمانان Cineplex بدون شک از تماشای فیلم Fast & Furious در 4DX لذت خواهند برد. آن‌ها حس رانندگی و حرکات ناگهانی خودروها در این فیلم را به بهترین و هماهنگ‌ترین شکل احساس کرده و تمام لرزش‌ها را متوجه خواهند شد.

اولین سینمای 4DX کانادا در سال 2016 در تورنتو و در مجموعه Yonge-Dundas افتتاح شد و بازگشایی این مجموعه جدید در کلگری تنها شروعی برای اقدامات جدید است. Cineplex قصد دارد در سال‌های آینده 13 سینمای 4DX دیگر را در نواحی دیگر کشور راه‌اندازی کند.

به این ترتیب شهروندان کلگری حالا می‌توانند با رفتن به این سینما حس تعقیب و گریز خودروها، صحنه‌های جنگ و آدرنالین موجود در فیلم Fast & Furious را به بهترین  و زنده‌ترین شکل ممکن دریافت کنند.

البته حالت تهوع ناشی از این حرکات یکی از اثرات جانبی حضور در سینماهایی با این ویژگی‌ها است، پس بهتر است از قبل تمهیدات لازم را برای آن اندیشیده باشید. بعلاوه از آن‌جایی که در فیلم Fast & Furious آب‌وهواهای بسیار مختلفی وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم یک لباس گرم نیز همراه خود به سالن سینما ببرید ببرید. در این‌جا می‌توانید سایر نکات ایمنی لازمی را که پیش از رفتن به تماشای این فیلم باید بدانید، مطالعه کنید.

منبع: dailyhive