Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

مدیسن: دریاچه‌ای جادویی در جسپر آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر می‌خواهید به دریاچه مدیسن سفر کنید تابستان بهترین زمان است، زیرا حجم آب درون آن بیشتر از فصل‌های دیگر سال می‌شود. بعلاوه شما نمی‌توانید در تمام اوقات سال به این دریاچه بروید چون در ماه اکتبر آب داخل آن به کل ناپدید خواهد شد.

در حقیقت مدیسن واقعا یک دریاچه نیست، زیرا آب موردنیاز خود را از جریان رودخانه موجود در دره Maligne تامین می‌کند. با آغاز فصل پاییز شدت جریان آب درون این دره کاهش پیدا کرده و تنها جویباری باریک از آن می‌گذرد. به همین دلیل دریاچه مدیسن نیز خشک خواهد شد.

هرساله با آغاز فصل تابستان و آب شدن یخچال‌ها بر شدت جریان درون دره افزوده شده و این دریاچه یکبار دیگر جان می‌گیرد.

دریاچه کدیسن نام خود را از باورهای اقوام بومی ساکن در این ناحیه گرفته که از رفتار عجیب این دریاچه شگفت‌زده شده بودند و احساس می‌کردند رفتاری جادویی دارد.

بهتر است در روزهای باقی‌مانده از فصل تابستان به دیدن این دریاچه بروید وگرنه مجبور می‌شوید یکسال منتظر بمانید.

دریاچه مدیسن کجاست؟

این دریاچه درون پارک ملی جسپر و درست در شرق شهر جسپر واقع شده است.

چطور خود را به این دریاچه برسانیم؟

رسیدن به این دریاچه قدری طول می‌کشد اما بدون شک سفری دلپذیر خواهید داشت. شما باید کمی بیشتر از پنج ساعت را رانندگی کنید تا به دریاچه برسید. باید 6 Avenue SW و Bow Trail SW را تا Sarcee Trail SW دنبال کنید. سپس به رانندگی تا بزرگراه Trans-Canada/AB-1 W و AB-93 N ادامه دهید تا به جاده دریاچه Maligne در جسپر برسید. سپس مدت 23 دقیقه در این جاده ادامه مسیر دهید تا به منطقه Improvement No. 12 که دریاچه در آن واقع شده وارد شوید.

چه چیزی در آن‌جا منتظر شما خواهد بود؟

مطمئنا مهمترین جاذبه دریاچه است، زیرا پیش از هر چیز برای دیدن آن آمده‌اید! شما می‌توانید با کرایه قایق به ماهیگری و صید ماهی‌های قزل‌آلای رنگین‌کمان و بروک در این دریاچه مشغول شوید. اگر خوش‌شانس باشید ممکن است بتوانید دیگر حیات وحش این ناحیه را نیز ببینید. جدای از این‌ها اطراف این دریاچه پر است از مناظر زیبای کوستانی و قلل سر به فلک کشیده که تماشای آن‌ها در مدت کوتاهی که در آن‌جا حضور دارید بسیار لذت‌بخش است.

شما بهتر است برای حفظ ایمنی همواره پیش از شروع هر ماجراجویی خود را برای آن کاملا آماده کنید. اطلاعات موردنیاز درباره نحوه آماده شدن برای هر سفر و نکات ایمنی در زمان پیاده‌روی در Albertaparks.ca و AdventureSmart وجود دارند. همچنین راهنمایی‌های سازمان پارک‌های کانادا را می‌توانید در این‌جا مشاهده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که نباید هیچ ردی از خود در طول سفرها در طبیعت بر جای بگذارید. همیشه تمام وسایل و لوازمی که برای سفر همراه می‌برید را مجددا با خود بازگردانید، همیشه در مسیرهای مشخص شده حرکت کنید و از غذا دادن به حیوانات وحشی بپرهیزید. یک نکته مهم دیگر که باید آن را رعایت کنید احتیاط در هنگام گرفتن عکس‌های سلفی است، زیرا در صورت سهل‌انگاری ممکن است به قیمت جان شما تمام شود.

منبع: Daily Hive