Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

رشد جمعیت ادمونتون از کلگری، آلبرتا و کانادا بیشتر است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هفته گذشته شهرداری ادمونتون با انتشار نتایج سرشماری سال 2019 اعلام کرد که طبق آخرین آمار، از زمان برگزاری آخرین سرشماری در سال 2016 جمعیت این شهر سالانه 2.6 درصد رشد پیدا کرده است.

شاید این مقدار عدد بالایی نباشد، اما رشد 2.6 درصدی در طول این سه سال موجب افزودن 72،776 نفر به جمعیت ادمونتون شده است. بنابراین در این بازه زمانی رشد جمعیت شهر ادمونتون سریع‌تر از کلگری (1.4 درصد)، استان آلبرتا (1.73 درصد) و کل کشور کانادا (1.42 درصد) بوده است.

همچنین بر اساس گزارشی که شهرداری ادمونتون منتشر کرده بیش از نیمی از جمعیت شهر زیر 39 سال سن دارند. بر اساس این سرشماری بیشترین جمعیت این شهر را افزاد 30 تا 39 ساله‌ تشکیل می‌دهند.

دان ایونسون در یک بیانیه در اینباره گفت: این یک خبر خوشحال‌کننده برای شهرمان است. سرعت بالای رشد جمعیت و درصد زیاد جمعیت جوان در شهر مزایای اقتصادی بسیاری به ما خواهند رساند. این شرایط باعث نشاط و قدرت بخش‌های اقتصادی ما می‌شود و می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را به سوی ادمونتون جذب کند.

طبق این گزارش جمعیت شهر ادمونتون تا انتهای سال 2020 از یک میلیون نفر نیز عبور خواهد کرد (در صورتی که سرعت رشد همینطور باقی بماند). همچنین بر اساس پیشبینی‌ها جمعیت ادمونتون تا 30 سال آینده به دو میلیون نفر خواهد رسید.

اطلاعات بیشتر درباره سرشماری اخیر ادمونتون را می‌توانید در این‌جا مشاهده کنید.

البته شهروندان کلگری نباید نگران از دست دادن جایگاه خود بعنوان بزرگترین شهر آلبرتا باشند! کلگری به نسبت ادمونتون بیش از 300،000 نفر جمعیت بیشتری دارد (بر اساس سرشماری 2019 جمعیت کلگری 1،285،711 است) و همین اختلاف جایگاه آن را برای مدتی تضمین خواهد کرد.

منبع: Daily Hive