Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

راه‌حلی جدید برای ساخت مسکن ارزان در مترو ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارشی جدید اعمال مالیات سالانه 4 دلار برای مالکین خانه در مترو ونکوور می‌‎تواند به ساخت صدها واحد مسکونی ارزان‌قیمت در این منطقه کمک کند.

این گزارش پس از آن منتشر شده که مقامات منطقه مترو ونکوور به برنامه استراتژیک 2019-2022 رای مثبت دادند. این برنامه در اوایل تابستان اهداف استراتژیک را برای فعالیت هرکدام از سازمان‌ها در منطقه تعیین کرده است.

طبق این گزارش کمیته املاک قرار است در اوایل ماه جولای در یک کارگاه شرکت کند و مشکلات کلیدی و فرصت‌ها را برای برنامه‌ریزی‌های آتی مورد بررسی قرار دهد.

در میان موضوعاتی که قرار است مورد بحث قرار گیرند طرحی برای تخصیص مالیات به منظور حمایت از ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت جدید نیز وجود دارد.

این گزارش به این نکته نیز اشاره کرده که بخش اعظم منازل این منطقه در دهه‌های 70 و 80 میلادی و طی برنامه‌های عمرانی مورد حمایت دولت فدرال ساخته شده‌اند. این در حالی است که باقی منازل در سایر پروژه‌های مسکونی بنا گردیده‌‎اند.

هم‌اکنون ناحیه مسکونی مترو ونکوور از 49 منطقه تشکیل شده که در 11 شهرداری مختلف گسترده شده‌‌اند. اما به دلیل محدودیت کمک‌های دولتی در 20 سال گذشته تنها تعداد اندکی منزل مسکونی ارزان‌قیمت توسط اداره Metro Vancouver Housing و یا سایر ارگان‌ها ساخته شده است.

بر اساس این گزارش مورد بالا در کنار رشد مداوم شهر و نیز افزایش قیمت خانه باعث شده تقاضا برای منازل اجاره‌ای و ارزان در سرتاسر این ناحیه به شدت بالا رود.

از طرفی با وجود وعده‌های دولت‌های استانی و فدرال برای ساخت منازل ارزان در سال 2016، حال با گذشت مدت زمانی طولانی از آن تاریخ نیاز به خانه‌های ارزان و اجاره‌ای بسیار بیشتر شده است و برای پاسخ به تقاضای موجود باید تلاش بیشتری کرد.

در عین حال با گذشت زمان عمر منازل مسکونی کنونی نیز رو به افزایش است و باید اعتبار کافی برای تعمیر، نگهداری و بازسازی آن‌ها هم تامین شود. این گزارش می‌گوید که بخش زیادی از بودجه کنونی باید تنها برای بازسازی و نگهداری از منازل کنونی هزینه شود و به همین دلیل اعتبار کافی برای ساخت مسکن جدید باقی نخواهد ماند.

از اینرو این گزارش پیشنهاد می‌کند که به منظور حمایت منصفانه از مشارکت MVHC در پروژه‌های جدید توسعه‌ای در اراضی قانونی، از اختیارات MVRD برای جمع‌آوری پول از طریق برنامه Affordable Housing استفاده شود.

بر اساس این گزارش در صورتی که سالانه مبلغ 4 میلیون دلار جمع‌وری شود احتمالا بتوان اعتبار کافی برای این کار را تامین کرد.

در صورتی که این مبلغ به تعداد مالکین منطقه تقسیم شود به مقدار تقریبی 4 دلار به ازای هر ملک خواهیم رسید.

با افزودن 4 میلیون دلار به درآمد سالانه که از طریق وضع مالیات در این منطقه تامین می‌شود و می‌توان به ساخت مسکن در زمین‌های تحت اجاره به MVHC، آن هم به قیمتی پایین پرداخت، برآورد شده که مسکن مترو ونکوور می‌تواند ظرف ده سال آینده صاحب 500 واحد ارزان‌قیمت جدید در زمین‌های شهری خود شود.

در این گزارش گفته شده که در صورت حمایت از این رویکرد توسط هیئت مربوطه، مترو ونکوور می‌تواند بلافاصله از فرصت مشارکت با اعضای منطقه‌ای برای ساخت خانه‌های ارزان در سرتاسر این ناحیه بهره‌مند گردد.

قرار است در تاریخ 11 سپتامبر این پیشنهادات مورد بحث گذاشته شوند. با این حال وضع مالیات جدید باید پیش از قطعی شدن مورد تایید هیئت منطقه‌ای قرار گیرد.

منبع: Daily Hive