Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

لغو تقریبا تمام پروازهای British Airways به دلیل اعتصاب خلبان‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اعتصابات گسترده باعث شد تا تقریبا 100 درصد پروازهای شرکت هواپیمایی British Airways لغو شوند.

در ماه آگوست خلبان‌های اتحادیه British Airline (BALPA) به شرکت British Airways اعلام کردند که اگر مشکل دستمزدهای پرداختی و مزایای خلیان‌ها حل نشود به اعضای خود دستور خواهند داد تا دست به اعتصاب بزنند.

در بیانیه‌ای که از طرف BALPA منتشر شده آمده: خلبان‌های British Airways اعتصاب می‌کنند… این پیامی روشن به مدیران شرکت‌های هواپیمایی است که نمی‎‌خواهند حقوق و مزایای خلبان‌های خود را افزایش دهند. شرکت British Airways مطمئنا بابت این رفتار کارکنان خود را تخت فشار قرار خواهد داد و برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب و ناراحتی به مسافران خود با کمک کارمندان شرکت راه‌حلی برای این موضوع می‌یابد.

اتحادیه BALPA همچنین افزود که هزینه پذیرفتن بندهای پیشنهادی از طرف آن‌‎ها به اندازه مقدار کمی از ضرر یک روز اعتصاب اعضای این انجمن بوده است. همچنین به گفته BALPA به تازگی شرکت British Airways از مذاکره با این اتحادیه سر باز زده‌ است.

در همین حین و با اعتصاب خلبان‌ها ده‌ها هزار مسافر بدون پیشبینی پروازی جایگزین در فرودگاه‌ها سرگردان شده‌اند. این وضعیت علاوه بر مسافران بریتانیایی برای مسافران این شرکت در سایر کشورهای دنیا نیز پیش آمده است.

شرکت هواپیمایی British Airways در یک بیانیه به این اعتصابات واکنش نشان داده و گفته: این کاملا غیر قابل پذیرش است که اتحادیه BALPA با برگزاری یک اعتصاب ناعادلانه اقدام به نابود کردن برنامه پروازهای ده‌ها هزار مشتری ما کرده است.

این شرکت هواپیمایی همچنین افزوده که هیچ اطلاعاتی از سوی BALPA درباره لیست خلبان‌هایی که اعتصاب خواهند کرد به آن‌ها داده نشده است.

شرکت British Airways در وبسایت خود گفته: ما به هیچ عنوان نمی‌‌توانستیم پیشبینی کنیم چه تعداد خلبان قرار است به سر کار نیایند و یا کدام پروازها امکان برخواستن خواهند داشت. ما هیچ راه‌حلی جز لغو تقریبا تمامی پروازهای خود نداشتیم.

به مشتریان این شرکت که پرواز خود را به دلیل اعتصابات از دست داده‌اند پیشنهاد بازگشت کامل هزینه بلیت، تغییر زمان پرواز به یک تاریخ دیگر و یا پرواز با یک شرکت هواپیمایی دیگر داده شده است.

این شرکت همچنین می‌گوید آن‌ها در حال همکاری با شرکای هوایی خود هستند تا ناوگان هواپیمایی بزرگتری را برای جابجایی حداکثری مسافران در اختیار بگیرند.

بر اساس اعلام  BALPA در صورتی که تا دو و نیم هفته آینده راه‌حلی برای مشکلات کنونی یافت نگردد مجددا در تاریخ 27 سپتامبر دست به اعتصاب خواهند زد.

منبع: Daily Hive