Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

آلبرتای زیبا: Panther آبشاری کمتر شناخته شده و شگفت‌انگیز در بنف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنف بهشتی پر از مناظر زیبا و دیدنی است. آبشار Panther نیز یکی از درخشان‌ترین نگین‌های این منطقه بی‌نظیر می‌باشد. بنف دیدنی با طبیعت دست‌نخورده و رنگارنگی که دارد به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید در میان آن به گشت‌وگذار و استفاده از زیبایی‌های سحرانگیزش بپردازند.

این آبشار کریستالی و چشم‌نواز با ارتفاع 218 فوتی خود منظره‌ای بی‌نظیر از قدرت آب را به نمایش می‌گذارد. آبشار Panther در جاده جنگلی Columbia Icefields در پارک ملی بنف واقع شده است.

این مسیر 1.6 کیلومتری که تا کنار آبشار ادامه پیدا می‌کند بسیار خطرناک است و برای گذر کردن از آن نیاز است تا شهامت کافی را داشته باشید و به آرامی آن را تا به بالای آبشار ادامه دهید.

اکثر بازدیدکنندگانی که از مسیر Icefield Parkway دیدن می‌کنند از وجود این آبشار کاملا بی‌خبر هستند. بسیاری از آن‌ها به صورت اتفاقی و زمانی که می‌خواهند به دیدن آبشار Bridal Veil بروند با این آبشار دیدنی روبرو می‌شوند.

https://www.instagram.com/p/Bw2Es9yBMQR/?utm_source=ig_embed

این آبشار در کجا قرار دارد؟

آبشار Panther درست در همسایگی آبشار Bridal Veil قرار دارد. هر دوی این آبشارها در پارک ملی بنف واقع شده‌اند. این منطقه دیدنی و شگفت‌انگیز در 128 کیلومتری غرب شهر کلگری قرار دارد.

چطور خود را به این آبشار برسانیم؟

آبشار Panther در کنار Icefields Parkways در پارک ملی بنف قرار دارد و شما می‌توانید مکان مناسب برای پارک خودروی خود را در نزدیکی ابتدای مسیر آبشار Bridal Veil در کنار بزرگراه 93 پیدا کنید.

صدای بلند این آبشار از شمال پارکینگ قابل شنیدن است. البته مسیر رسیدن به این جاذبه زیبا از انتهای جنوبی پارکینگ و به موازات مسیر آبشار Bridal Veil آغاز می‌شود.

شما باید از ابتدای مسیر آن را مستقیم ادامه دهید، مسیری کوتاه در طول منطقه جنگلی را طی کنید تا نهایتا به یک ناحیه صخره‌ای برسید که امکان مشاهده آبشار Panther از آن‌جا وجود دارد. کل مسافت رفت و برگشت به این آبشار تقریبا نیم کیلومتر است.

چه چیزی در آن‌جا خواهید یافت؟

تماشای این آبشار عظیم و نفسگیر اصلی‌ترین بخش این سفر است. علاوه بر آن یک فضای خالی در پشت آبشار نیز وجود دارد که می‌توانید عکس‌های بسیاری زیبایی از آبشار بگیرید. علاوه بر این امکان نشستن در کنار این مسیر و لذت بردن از زیبایی وصف‌ناپذیر این جاذبه سحرانگیز نیز وجود دارد.

اگر به یخنوردی نیز علاقه دارید نیز در فصل زمستان حتما به این منطقه سفر کنید. آبشار Panther یک مقصد بسیار محبوب و جذاب برای یخنوردی است.

https://www.instagram.com/p/B1lyf5zlhaa/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0kW06cFdJD/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B0e3vAshcUm/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BxxS_AbBcyh/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BxXYbuoFVSl/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/Bvouha5nSwl/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BvF2fwghVgb/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BujfBqHnkXT/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BmdOyzLA2AF/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BgMDy1pHFOH/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/Bf8gFDSHkGD/?utm_source=ig_embed

بهتر است برای ایمنی و سلامت خود پیش از رفتن به هر ماجراجویی برای آن کاملا آماده شوید. اطلاعات موردنیاز درباره چگونگی محیا کردن خود برای سفر و نکات ایمنی مربوطه در زمان پیاده‌روی را می‌توانید در Albertaparks.ca و AdventureSmart مشاهده کنید. راهنمایی‌های Parks Canada برای بازدیدکنندگان نیز در این‌جا قابل مشاهده هستند. همواره به یاد داشته باشید که نباید به هیچ عنوان اثری از خود در طبیعت برجای بگذارید و به حیوانات وحشی غذا دهید. به این نکته حیاتی نیز توجه داشته باشید که گرفتن عکس‌های سلفی در نقاط خطرناک ممکن است به قیمت جان شما تمام شود!

منبع: Daily Hive