Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

هفت نکته مهم درباره تایرهای زمستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با نزدیک شدن به فصل زمستان و شروع بارش برف شهروندان کانادایی باید کم‌کم به فکر تهیه تایرهای زمستانی برای خودروی خود باشند. تعویض تایرهای چهارفصل اتومبیل با تایرهای زمستانی یکی از مهمترین بخش‌های آماده کردن خودرو برای فصل زمستان در کانادا است. در حال حاضر بهترین زمان برای انجام این کار است، پس اگر هنوز تایرهای خود را تعویض نکرده‌اید بهتر است ابتدا نوشتار زیر را مطالعه کنید تا با این نوع تایرها و ویژگی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

  1. این تایرها به طور خاص برای رانندگی در شرایط زمستانی طراحی شده‌اند

شاید از خودتان این سوال را کرده باشید که آیا تعویض تایرهای چهارفصل با زمستانی ضرورت دارد یا خیر. نکته اصلی آنجاست که تایرهای زمستانی به طور خاص برای حرکت بر روی یخ، برف، گل و حضور در دماهای سرد طراحی شده‌اند.

هرچند تایرهای چهارفصل ممکن است برای استفاده در شرایط آب‌وهوایی متنوعی همچون جاده‌های خیس و یا حرکت بر روی اندکی برف کارآیی داشته باشند، اما بدون شک برای استفاده در زمستان‌های سخت و سرد کانادا مناسب نخواهند بود. به همین دلیل حیاتی است تا با نزدیک شدن به فصل سرد سال این تایرها را با انواع مخصوص زمستانی تعویض کنید.

  1. طرح آج این نوع تایرها اهمیت دارد

تایرهای زمستانی دارای الگوی خطوط خاص و یکطرفه‌ای بر روی خود هستند که باعث می‌شوند برف و یخ از روی سطح تایر به سادگی پاک شود. همچنین عمق آج‌ این نوع تایرها به نسبت تایرهای چهارفصل بیشتر است تا عملکرد آن‌ها بر روی جاده‌های برفی را بهبود دهد. علاوه بر این تایرهای زمستانی از ترکیبات خاصی ساخته شده‌اند که در دماهای بسیار پایین کارآیی خود را همچنان حفظ خواهند کرد. در سوی دیگر تایرهای چهارفصل قرار دارند که از الگوی آج بسته و خاصی برخوردارند تا چسبندگی بر روی سطح جاده را بهبود بخشند و در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز آب را از سطح تایر خارج کنند.

  1. باید فشار هوای این تایرها را به طور معمول چک کنید

بررسی فشار هوای تایرهای زمستانی بسیار مهم و اساسی است. با کاهش دما فشار باد داخل تایرهای خودرو نیز کمتر می‌شود. شما باید مطمئن شوید که تایرهای زمستانی دارای مقدار کافی فشار باشند تا حداکثر عملکرد خود را ارائه دهند، از مصرف سوخت بکاهند و امنیت شما و دیگر سرنشینان خودرو را حفظ کنند. سازمان حمل‌ونقل کانادا پیشنهاد داده که فشار تایر خودرو را حداقل ماهی یکبار چک کنید. شما می‌توانید از راهنمای فشار باد تایر زمستانی برای یادگیری گام‌به‌گام نحوه تنظیم و چک کردن باد تایرها استفاده نمایید.

  1. تعویض دو تایر کافی نیست و باید هر چهارتا عوض شوند

فرقی نمی‌کند که خودروی شما یک یا دو دیفرانسیل باشد، در هر صورت باید تمام تایرها را عوض کنید و تنها تعویض دو عدد از آن‌ها کافی نیست. شاید تعویض تنها تایرهای جلویی یا عقبی به نظر اقتصادی‌تر از تعویض تمام چهار تایر بنظر برسد، اما این کار علاوه بر کاهش دادن کارایی خودرو در شرایط زمستانی بسیار خطرناک نیز هست. در صورت تعویض دو تایر شما کنترل کمتری حین رانندگی خواهید داشت و خطر از خارج شدن از مسیر و ریسک بروز حادثه آن بسیار بیشتر است.

  1. قیمت همیشه تضمین کننده کیفیت نیست

بهترین کار برای پیدا کردن تایر زمستانی مناسب با توجه به توان اقتصادی مراجعه به گزارش مشتریان است که همیشه منتشر می‌شود. در این گزارش لیستی از بهترین شرکت‌های تایرسازی و بهترین مدل‌هایی که تولید کرده‌اند آورده شده است. شاید به نظر عجیب برسد، اما بهترین تایرهای زمستانی همیشه گران‌ترین نوع آن‌ها نیستند. نکته دیگر آن است که قیمت تایرهای زمستانی بسیار نزدیک به قیمت تایرهای چهارفصل است، بنابراین هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که هنگام تعویض تایرها هر چهار عدد آن‌ها را عوض نکنید.

  1. استفاده از این تایرها می‌تواند موجب تخفیف بیمه خودرو شود

تعویض تایرهای چهارفصل با زمستانی علاوه بر آن‌که امنیت شما و دیگر سرنشینان خودرو ر بالا می‌برد، می‌تواند قدری از هزینه‌های بیمه خودرو را نیز کاهش دهد. به عنوان مثال شرکت Desjardins 5 درصد از هزینه بیمه خودرو را تنها در صورت تعویض تایرهای چهارفصل با زمستانی کاهش می‌دهد. تنها کافی است فرم توضیحات شرکت بیمه خودروی خود را مطالعه کنید و یا با مسئولان آن شرکت تماس بگیرید تا درباره چگونگی روند دریافت تخفیف اطلاعات لازم را به شما بدهند.

7. باید به طور مرتب تایرهای زمستانی را نیز تعویض کنید

بسیاری از خود می‌پرسند که تایرهای زمستانی را باید چند وقت یکبار تعویض کرد. به طور کلی زمانی که بیش از 6/32nds اینچ آج تایر زمستانی شما از بین رفت باید آن را تعویض کنید. این نوع تایرها برای داشتن کارایی مناسب بر روی جاده‌های برفی باید بیش از 6/32nds از یک اینچ آج داشته باشند. در صورت خوردگی بیشتر تایر عملکرد آن بر روی جاده‌های یخی و برفی به مقدار زیادی کمتر می‌شود. زمانی که عمق آج به 2/32 اینچ برسد تایر شما تقریبا هیچ اصطحکاکی با سطح مسیر نخواهد داشت.

برای بررسی سریع و مقایسه کلی تایرهای زمستانی با چهارفصل و تماشای تفاوت‌های آن‌ها نگاهی به جدول زیر بیاندازید:

منبع: Desjardins General Insurance