Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

وعده 150 میلیون دلاری ترودو به منظور آمادگی در برابر سیل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

حزب لیبرال در رویداد انتخاباتی روز چهارشنبه خود قول داد تا به مالکین خانه کمک کند بتوانند آسیب‌های وارده به دلیل تغییرات اقلیمی را جبران کنند. این کمک‌های مالی از طریق اعطای بیمه ملی سیل با نرخ بهره پایین و وام‌های بدون بهره برای نوسازی و ساحت خانه‌های سبز تامین خواهد شد.

جاستین ترودو رهبر این حزب درحالی که در حیاط خانه‌ای در دلتا بریتیش‌کلمبیا سخنرانی می‌کرد از این اقدامات جدید و مرتبط با تغییرات اقلیمی پرده برداشت.

او در این سخنرانی گفت: ما شاهد هستیم که هرچه می‌گذرد دفعات وقوع سیل بیشتر می‌شود و مردم در حال تجربه آسیب‌های بیشتری هستند. این سیل‌ها به دلیل افزایش تاثیرات شدید آب‌وهوایی و پیامدهای تغییرات اقلیمی ایجاد می‌شوند.

ترودو در جمع حاضرین گفت که کمک به شهروندان برای ساخت مجدد خانه پس از سیل و یافتن محل مناسب برای ساخت خانه جدید کار سختی است. این برنامه ابتدا با بودجه 150 میلیون دلاری آغاز به کار خواهد کرد و طی آن مناطق سیل‌خیز تمام استان‌ها و نواحی مختلف بررسی می‌شوند تا بخش‌هایی که شانس وقوع سیل در آن‌ها بیشتر است شناسایی گردند.

او همچنین قول داده که یک بیمه ارزان سیل را در قالب برنامه‌ای ملی و مورد حمایت شرکت Canada Mortgage and Housing ایجاد نماید تا به مالکین خانه‌ها کمک کند منزل خود را در صورت بالا بودن خطر سیل جابجا کنند.

ترودو گفت: ما پیش از هر چیز این را می‌دانیم که بسیاری از شهروندان توان پرداخت هزینه بیمه سیل را دیگر ندارند. به همین دلیل نیاز است تا دولت گامی رو به جلو برای کمک به این افراد بردارد.

بهار سال گذشته بخش‌هایی از شرق اونتاریو، غرب کبک و New Brunswick برای دومین بار در سه سال گذشته به شدت دچار سیل شدند. همین موضوع سبب شد تا دولت به این فکر بیافتد تا برخی اقدامات و تحولات متناسب با تغییرات اقلیمی و بلایای طبیعی را در دستور کار خود قرار دهد. نخست‌وزیر کبک فرانکوییز لگالت پیش از این گفته‌ بود دولت برای جبران خسارت و موارد پیشگیری مجموعا 100،000 دلار بودجه برای هر نفر اختصاص داده است، اما به شهروندان پیشنهاد می‌دهد تا با دریافت کمکی به ارزش 200،000 دلار منزل خود را به نواحی که احتمال وقوع سیل در آن‌ها کمتر است انتقال دهند.

ترودو وعده داده که در صورت پیروزی مجدد حزب لیبرال در انتخابات فدرال برای کسانی که خانه آن‌ها به دلیل وقوع سیل یا آتش‌سوزی دچار خسارت شده و یا توانایی کار کردن خود را به واسطه این بلایا از دست داده‌اند یک برنامه ملی بیمه کار و بلایای طبیعی ایجاد کند.

ترودو در کمپین انتخاباتی اخیر خود گفت: اگر شما به تازگی دچار سیل و یا آتش‌سوزی شده‌اید باید پیش از هر چیز برای ساخت مجدد زندگی خود تمرکز کنید. پرداختن به مسائلی همچون چگونگی تامین هزینه‌های خسارت و یا پرداخت قبض‌ها پس از بازگست از سر کار به هیچ عنوان در اولویت نباید باشند.

در این رویداد انتخاباتی تعدادی از نامزدهای لیبرال بریتیش‌کلمبیا نیز حضور داشتند. در میان آن‌ها کارلا کوالترو که وزیر خدمات عمومی و تدارکات ترودو بوده نیز به چشم می‌خورد.

علاوه بر این‌ها ترودو از برنامه خود برای شرکت Canada Mortgage and Housing نیز پرده برداشت. این برنامه قرار است با ارائه وام‌هایی تا سقف 40،000 دلار به مالکین خانه و یا زمین به آن‌ها امکان بهینه‌سازی‌ سبز ملک خود را بدهد. این تغییرات شامل نصب پنجره‌های جدید و کوره‌های مرکزی، نصب صفحات خورشیدی یا سیستم‌های انرژی زمین‌گرمایی و غیره می‌شوند. همچنین دولت قصد دارد با اجرای برنامه‌های آموزشی و حمایتی برای کارگران، دانش کافی به منظور ساخت و اجرای این برنامه‌ها را انتقال دهد.

لیبرال‌ها روز چهارشنبه ادعا کردند که مجموع هزینه تمامی این برنامه‌ها 370 میلیون دلار خواهد شد که از سال 2020-21 آغاز می‌شوند. این بودجه در سال 2023-24 به 432 میلیون دلار افزایش می‌یابد و بخش اصلی آن از طریق CMHC تامین خواهد شد. به گفته حزب لیبرال 70 میلیون دلار از بودجه موردنیاز برای سال 2020-21 از محل درآمدهای عمومی تامین می‌گردد که برای اجرای برنامه نقشه‌برداری و شناسایی نواحی مستعد سیل هزینه می‌شود. میزان برداشت از صندوق درآمدهای عمومی در سال 2023-24 به 20 میلیون دلار کاهش می‌یابد.

منبع: Daily Hive