Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

استقبال چشمگیر شهروندان آلبرتا در سال نخست بازگشایی موزه Royal Alberta

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزرگترین موزه در Western Canada یک سال شلوغ و جذاب را پشت سر گذاشته است.

The Royal Alberta که بزرگترین و جدیدترین موزه در این بخش از کشور است در تاریخ 3 اکتبر 2018 افتتاح شد. از این زمان تاکنون صدها هزار نفر بازدیدکننده به این موزه رفته‌اند.

بر اساس گزارشی که مسئولان استانی آلبرتا منتشر کرده‌اند این موزه از زمان بازگشایی خود تاکنون بیش از 400،000 بازدیدکننده داشته است.

لیلا شارون آهر که وزیر فرهنگ استان آلبرتا است در این گزارش گفت: کار احداث موزه جدید The Royal Alberta چندین سال به طول انجامید. از تمام کسانی که باعث شدند ساخت این موزه دیدنی به اتمام برسد بسیار سپاسگزار هستم. این موزه دارای یک فضای دینامیک است که روایت‌های جذاب گوناگونی از آلبرتا را برای بازدیدکنندگان بازگو می‌کند. در حین بازدید از این موزه تاریخچه استان آلبرتا روایت می‌شود و به این ترتیب مکان بسیار مهمی محسوب می‌شود.

این موزه دارای فضایی بزرگ و 419،000 فوت مربعی است. بیش از 5،300 اثر جذاب و باستانی در جای جای موزه قرار داده شده‌اند. بخش‌های مختلف موزه The Royal Alberta عبارتند از:

  • تالارهای تاریخ بشری و طبیعی بزرگ که به بازگویی تاریخچه مردم، جانوران و مناظر طبیعی این استان می‌پردازد
  • یک گالری تعاملی برای کودکان که به بازدیدکنندگان خردسال اجازه می‌دهد با انجام بازی‌های مختلف و لمس تاریخ بشری و طبیعی دانستنی‌های جدیدی را یاد بگیرند
  • یک گالری بسیار بزرگ حشرات که می‌توان نحوه تخم‌گذاری این جانوران را نیز در آن مشاهده کرد
  • یک فضای پذیرش رایگان که تمرکز اصلی آن بر Manitou Stone است

مدیر اجرای موزه Royal Alberta کریس رابینسون طی یک اطلاعیه در یکسالگی این موزه گفت: درست یکسال پیش ما با آغوش باز شهروندان آلبرتا را به بازدید از موزه خود دعوت کردیم. حال مجددا برای باز کردن درهای خود و حضور شهروندان نازنین خود لحظه‌شماری می‌کنیم. بازخوردی که از این بازدیدکنندگان دریافت کرده‌ایم باعث شده تا سطح انتظارات ما همواره افزایش یابد. به همین دلیل ما دست روی دست نگذاشته‌ایم و همواره تلاش کردیم تا خواسته‌های بازدیدکنندگان خود را تحقق بخشیم و بهترین تجربه ممکن را برای آن‌ها فراهم کنیم.

این موزه در 9810 103a Avenue در مرکز شهر ادمونتون قرار دارد.

منبع: Daily Hive