Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

رای‌گیری زودهنگام برای انتخابات فدرال شروع شده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای کسانی که نمی‌توانند خودشان را به روز رای‌گیری انتخابات فدرال برسانند، رای‌گیری زودهنگام در سراسر کشور راه‌اندازی شده که تا آخر هفته شکرگزاری و تعطیلات دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مراکز رای‌گیری از 9 صبح تا 9 شب و تا روز دوشنبه، 14 اکتبر، باز هستند و لیست کامل از آن‌ها در وب‌سایت Elections Canada موجود است. رای‌گیری نیز تا 15 اکتبر ساعت 6 غروب قابل انجام خواهد بود.

کلیه شهروندان کانادایی که حداقل 18 سال سن دارند، واجد شرایط رای دادن هستند، اما باید اطمینان حاصل کنند که از قبل اسم‌شان ثبت شده باشد. برای اطمینان از این‌که در لیست قرار دارید، یا برای ثبت‌نام و به‌روزرسانی اطلاعات نشانی خود، می‌توانید از این صفحه دیدن کنید، به دفتر انتخابات کانادا در سراسر کشور مراجعه کرده و یا با
شماره 6868-463-800-1 تماس بگیرید. مهلت ثبت‌ نام از طریق پست تا 15 اکتبر است.

برای رای دادن، باید مدرکی برای احراز هویت و نشانی خود ارائه دهید. بااین‌حال، مدارک مختلف زیادی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. و اگر هیچ کدام از آن‌ها را نداشتید، می‌توانید احراز هویت خود را به‌صورت کتبی و با شهادت کسی که شما را می‌شناسد و مرکز رای‌گیری شما به او واگذار شده، ارائه کنید و رای‌ بدهید. این شاهد نیز باید دارای مدارک احراز هویت باشد. هر شخص فقط برای یک نفر (به‌جز در موسسات مراقبتی طولانی‌مدت) می‌تواند شهادت بدهد.

رای‌گیری اصلی، بعد از رای‌گیری زودهنگام و در 21 اکتبر انجام خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive