Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

واکسن آنفولانزای رایگان از 21 اکتبر در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خیلی‌ها کل سال را به انتظار هالووین می‌نشینند تا از شیرینی و آبنبات‌های رایگان لذت ببرند، اما این شیرینی‌های خوش‌مزه تنها چیزهای رایگانی نیستند که نصیب مردم آلبرتا خواهند شد!

از روز دوشنبه 21 اکتبر، مردم سراسر استان می‌توانند واکسن آنفولانزای رایگان دریافت کنند و با خیالی راحت سراغ فصل پیش‌‌رو بروند.

در سال گذشته، حدود 1.3 میلیون واکسن رایگان در اختیار مردم آلبرتا قرار گرفت، اگرچه این تنها 31 درصد از جمعیت کل استان را شامل شد. باتوجه به گزارشات مقامات آلبرتا، امسال پیشنهاد 1.6 میلیون واکسن داده شده که برای حدود 35 درصد از مردم کافی خواهد بود.

اگر حتی یک فرد بالغ، سالم و جوان هستید، بهتر است درهرصورت این واکس‌های رایگان را دریافت کنید، زیرا برای افرادی که ممکن است سیستم ایمنی ضعیف‌تری داشته باشند خیلی مفید خواهد بود. تایلر شاندرو، وزیر بهداشت، در این‌باره اعلام کرد: «دریافت واکسن آنفولانزا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای محافظت از سلامت خود و جامعه‌تان انجام بدهید؛ و کار خیلی سخت‌ و وقت‌گیری هم نخواهد بود. من کلیه مردم آلبرتا را تشویق می‌کنم که در این فصل با مراجعه به داروخانه‌های محلی، مطب پزشک‌ها، و یا کلینک‌های خدمات درمانی آلبرتا و دریافت واکسن، من را همراهی کنند.»

در این گزارشات همچنین آمده که سال گذشته 7698 مورد از بیماران آنفولانزا دیده شده و 52 نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. دارن اریکسون، رئیس انجمن داروسازان آلبرتا، در این گزارش گفته: «طی 10 سال گذشته، داروسازان آلبرتا به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان واکسن آنفولانزا به مردم آلبرتا شناخته شده‌اند. به‌عنوان پیشگامان ارائه خدمات درمانی و مراقبتی، یکی از نقش‌های اصلی ما کمک به مردم برای حفظ سلامت‌شان است.»

او در ادامه‌ی حرف‌هایش اشاره کرد: «واکسیناسیون از آسیب‌پذیرترین افراد در جامعه محافظت می‌کند و ویزیت‌ها و بستری‌های بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد. این یکی دیگر از روش‌های کمک داروسازان به سلامتی مردم آلبرتا محسوب می‌شود.»

این واکسن‌های رایگان برای تمامی مردم استان آلبرتا که بیش از 4 سال سن دارند، ارائه می‌شوند و از 21 اکتبر در کلینک‌های درمانی در دسترس خواهند بود.

منبع: Daily Hive