Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

افزایش چشمگیر قیمت مسکن در Vancouver Island

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

میانگین قیمت خانه در Vancouver Island همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. هم‌اکنون آمار نشان می‌دهد که نواحی اطراف ویکتوریا به نسبت سایر مناطق از رشد قیمت بیشتری برخوردار هستند.

انجمن املاک و مستغلات کانادا اعلام کرده که میانگین قیمت خانه در Vancouver Island هم‌اکنون 496،100 دلار است که به نسبت ماه سپتامبر 2018 رشدی 4.02 درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین قیمت خانه در ویکتوریا نیز هم‌اکنون 689،600 دلار است که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته رشدی 0.5 درصدی داشته است.

با تمامی این‌ها قیمت خانه در Greater Vancouver، Lower Mainland و Fraser Valley همچنان در حال کم شدن بوده و به نسبت ماه سپتامبر 2018 به ترتیب 7.28، 6.41 و 4.68 درصد کاهش یافته است.

به گفته CREA میزان فروش خانه‌ در سرتاسر کشور به نسبت ماه سپتامبر سال گذشته 15.5 درصد رشد پیدا کرده است. کارشناسان علت اصلی این رشد را افزایش معاملات مسکن در شهرهای بزرگ کانادا دانسته‌اند.

این انجمن می‌افزاید که میزان فروش خانه به نسبت یکسال گذشته در بازارهای بزرگ کشور رشد پیدا کرده است. از جمله این بازارها که در بریتیش‌کلمبیا واقع هستند باید به بازارهای Lower Mainland، کلگری، ادمونتون، Winnipeg، Greater Toronto Area، Hamilton-Burlington، اتاوا و مونتریال اشاره کرد.

بر اساس آمار معاملات ماهانه میزان فروش املاک در سرویس Canadian Multiple Listing در ماه سپتامبر رشدی 0.6 درصدی را نشان می‌دهد.

از ماه فوریه که بازار مسکن کانادا کمترین میزان فروش در شش سال گذشته را ثبت کرد همواره شاهد روندی رو به رشد در آن بوده‌ایم.

میانگین قیمت مسکن در کل کشور کانادا برای خانه‌هایی که به فروش رسیده‌اند در ماه سپتامبر 2019 حدود 515،500 دلار بوده که به نسبت همین ماه در سال گذشته رشدی 5.3 درصدی را نشان می‌‎دهد.

با در نظر نگرفتن دو بازار Greater Vancouver و Greater Toronto میانگین قیمت خانه‌های فروخته شده کمتر از 397،000 دلار می‌باشد که با بررسی قیمت‌های سالیانه می‌توان رشدی 3.3 درصدی را در آن مشاهده کرد.

منبع: CHEK News