Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

گرتا تونبرگ به آلبرتا می‌آید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی که تنها 16 سال دارد و به‌خاطر فعالیت برای آگاه‌سازی جهانی در مورد خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، و با سؤال از سیاستمداران برای پاسخگویی به عدم اقدام خود در مورد بحران آب و هوا مشهور است، در تاریخ 12 اکتبر و از طریق توئیر اعلام کرد که قصد دارد پس از استراحت و لذت بردن از طبیعت ایالت‌های وایومینگ، آیداهو و مونتانا، به آلبرتا سفر کند.

دوباره دارم می‌رم شمال. فعلا چند روزی رو ضمن لذت بردن از طبیعت دیدنی وایومینگ، آیداهو و مونتانا، استراحت می‌کنم و بعدش می‌رم آلبرتای کانادا.

تونبرگ بعد از اعتصاب و ترک مدرسه به دلیل شرایط بد اقلیمی در سراسر جهان، شهرت زیادی پیدا کرد و تخمین زده می‌شود که 6 تا 7.6 میلیون نفر در رویداد سال 2019 شرکت داشتند. سخنرانی او در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل 2018، و اجلاس کنفرانس اقلیمی سازمان ملل 2019 در نیویورک، توجه میلیون‌ها نفر را به خود جلب کرد و سخنان بی‌پرده و احساساتی او درباره سرنوشت قریب‌الوقوع زمین هم همه را تحت‌تاثیر قرار داد. او در کنفرانس نیویورک گفته بود: «ما در شروع انقراض دسته‌جمعی هستیم و شما تنها چیزی که درباره‌ش حرف می‌زنید پول و داستان‌های خیالی از رشد اقتصادی ابدی هست – چطور روتون می‌شه؟»

حال تونبرگ به مرکز نفت و گاز کانادا، یعنی آلبرتا، سفر می‌کند و مردم زیادی هم در توئیتر به این خبر واکنش نشان داده‌اند:

– این خیلی جالبه. آلبرتا پایتخت نفتی کانادا هست. به مسیرت ادامه بده!

+ راستش من براش نگرانم

گرتا خیلی‌ها توی آلبرتا ازت استقبال می‌کنن، اجازه نده بعضی‌ها بهت بگن که اینجوری نیست. مردم به الهام گرفتن و حقیقت نیاز دارن، مخصوصا توی اینجا. این رهبری تو خیلی مهمه و داره تغییری رو ایجاد می‌کنه. به کار خوبت ادامه بده و نشون بده که یه نفر چجوری می‌تونه باعث ایجاد تغییر بشه.

گرتای عزیز، شاید بالاخره شروع به درک طبیعت کردی و فهمیدی که هیچ مدرکی مبنی بر بحران آب و هوا وجود نداره. امیدوارم که این‌طور باشه.

گرتا، من مشتاقانه منتظر اومدنت هستم. خیلی‌ها اینجا هستن که با تو موافقن. امیدوارم که مردم آلبرتا بهت مهمان‌نوازی و مهربونی نشون بدن، اما من واقعا نگران این هستم که این کار رو نکنن. استراحت فوق‌العاده‌ای داشته باش. امیدوارم بتونی بعضی جاهای زیبای اون ایالت‌ها رو ببینی، خیلی شگفت‌انگیزن!

یکی از این توئیت‌ها از سوی عضو شورای شهر کلگری، دایان کالی‌اورکهرت، بوده که از گرتا خواسته اگر گذرش به کلگری افتاد، حتما به شورای شهر مراجعه کند و صحبت‌هایی درباره‌ی تغییر وضعیت آب‌وهوا داشته باشد.

کاری که گرتا می‌کنه واقعا شگفت‌انگیزه. من از منفی‌گرایی و اون‌هایی که دیدگاه مخالفی دارن، ناراحت نمی‌شم. و اگه این نظرات خیلی شخصی بشن، سعی می‌کنم بفهمم علت‌شون چیه. گرتا خیلی برام جذابه. او بااستعداد، نترس و سخنور خیلی خوبیه.

زمان سفر گرتا تونبرگ و این‌که دقیقا به کدام شهرها می‌رود هنوز مشخص نشده است.

منبع: Daily Hive