Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

کمبود ۱۴,۰۰۰ تخت‌خواب دانشجویی در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این روزها کمبود تخت خواب دانشجویی در منطقهٔ مترو ونکوور به شدت حس می‌شود و تنها ۱٪ از آنها خالی و قابل اجاره‌اند که در نوع خودش بحران به حساب می‌آید.

طبق گزارش جدید REIN که یافته‌های چندین گزارش و تحقیق مجزا را گردآوری کرده است، در حال حاضر کمبودی معادل ۱۴,۳۰۰ تخت‌خواب دانشجویی در ونکوور وجود دارد.

بدون اتاق‌خواب‌های اختصاصی برای دانشجویان، تقاضای دانشجوها به بازار اجاره منتقل می‌شود.

در داخل ونکوور محله‌های زیر بسیار محبوبند که دلیل آن نزدیکی به کمپ دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دسترسی آسان به خطوط حمل‌و‌نقل عمومی است:

  • Dunbar Southlands
  • Kitsilano
  • Kerrisdale

ubc-bus-loop-exchange-july-2019-2.jpg

در حالی که UBC خودش قبل از همه به کمبود اتاق خواب برای دانشجویان اعتراف می‌کند، اما در این گزارش اشاره شده که مسئولین دانشگاه متعهد به ساختن اتاق‌خواب‌های دانشجویی خیلی بیشتری هستند.

از سال ۲۰۱۱، دانشگاه UBC حدود ۳,۲۰۰ تخت‌خواب به مجموعه خودش اضافه کرده اما فهرست انتظار سالانهٔ دانشجویان دو برابر شده و به ۶,۵۰۰ نفر رسیده است.

البته UBC اشاره می‌کند که با حدود ۱۲,۰۰۰ تخت‌خواب دانشجویی، از این نظر هیچ دانشگاهی در کشور به گردش پایش نمی‌رسد.

تابستان پارسال بود که UBC مرکز جدیدی با ۶۵۰ تخت‌خواب به مجموعه‌اش اضافه کرد، و ساخت‌و‌ساز یک مرکز جدید را هم شروع کرده که ۱,۰۰۰ تخت‌خواب به ظرفیت میزبانی این دانشگاه خواهد افزود.

ubc-pacific-residence-3.jpg

تا سال ۲۰۳۰، ادامه ساخت‌و‌سازها باعث می‌شود که ظرفیت UBC به ۱۷,۳۰۰ تخت برسد و در این بین، فقط در ۵ سال آینده ۳,۰۰۰ تخت افزوده خواهد شد.

ubc-pacific-residence-4.jpg

با این حال همهٔ موسسه‌های آموزشی به فکر نبوده‌اند و دانشگاه سایمون فریزر (SFU) نتوانسته خودش را با روند صعودی جذب دانشجو که در دهه گذشته ۲۲.۵ درصد بوده، وفق دهد. این دانشگاه فقط در کمپ Surrey شاهد افزایش ۶۹ درصدی دانشجوها در یک دهه اخیر بوده است.

SFU اخیرا ساختن محل اسکان داخل کمپ برای دانشجویان را جزو اولویت‌های کلیدی‌اش قرار دارد و اکنون در حال ساختن دو ساختمان مسکونی است که ۴۸۲ تخت‌خواب خواهند داشت. این اولین فاز از پنج فاز توسعهٔ خانه‌های دانشجویی و تاسیسات وابسته است و ژانویه ۲۰۲۱ آمادهٔ اسکان خواهد شد.

بعد از تکمیل کامل این فازها ۱,۷۰۰ تخت‌خواب به ظرفیت اسکان SFU اضافه می‌شود و در مجموع به ۳,۲۵۰ تخت‌خواب می‌رسد که برای اسکان ۱۰ درصد از دانشجویان تمام وقتش کافی است.

sfu-student-housing-phase-two.jpg

در بررسی خوابگاه‌های خارج از کمپ، در این گزارش به ۳,۱۰۰ تخت در ونکوور اشاره شده که نسبت به تعداد دانشجوها این شهر را بالاتر از تورنتو با ۴,۴۸۱ تخت قرار می‌دهد. و البته هر دو شهر پایین‌تر از واترلو هستند که ۲۳,۳۸۷ دانشجو را میزبانی می‌کند.

این گزارش اشاره می‌کند که کانادا ۱۰ تا ۱۵ سال عقب‌تر از کشورهایی است که اقدام به ساخت خوابگاه‌های خارج از کمپ کرده‌اند اما هم‌اکنون در صدر توسعهٔ آنها قرار دارد. فقط ۳٪ از دانشجوهای کانادایی در خوابگاه‌های شهری زندگی می‌کنند، این نسبت در ایالات متحده و بریتانیا بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است.

در سطح کشور، فقط ۱۲۱,۱۶۴ تختِ داخل کمپ و ۳۹,۰۰۰ تختِ خارج از کمپ برای اجاره وجود دارند حال آنکه تقاضا برای اسکان دانشجویی حدود ۴۱۶,۰۰۰ تخت است.

مطمئنا تقاضا در آینده رشد می‌کند زیرا کانادا یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. آمارها هم نشان می‌دهند که هجوم دانشجویان بین‌المللی به کانادا فقط در سال ۲۰۱۸ باعث حضور ۱۶۶,۰۰۰ فرد غیرمقیم در کانادا شده است. رقمی که بالاترین سطح برای کشور است و یک سوم افزایش جمعیت کل کانادا در آن سال به حساب می‌آید.

۵۰ درصد از دانشجویان تازه‌وارد ونکوور، تورنتو و مونترال را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند.

تخمین‌ها حاکی از کمبود ۳۲,۰۰۰ تخت دانشجویی در تورنتو است و کمبود در مونترال حتی بیشتر از آنجا ست و به ۵۱,۰۰۰ تخت می‌رسد.

از آنجایی که ۶ دانشگاه و ۱۲ کالج در فاصله ۸ کیلومتری مونترال قرار گرفته‌اند، این شهر بالاترین تراکم دانشجویان در کل کانادا را دارد.

منبع: Daily Hive