Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

گزارشی از اعتصابات آب‌وهوای ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز جمعه گذشته، خیابان‌های ادمونتون مملو از معترضان به تغییرات آب‌وهوایی بود. این رویداد اعتصابی برای تغییرات اقلیمی، با حضور گرتا تونبرگ، در 19 اکتبر ساعت 11 صبح برگزار شد و حدود 10.000 تا 12.000 نفر در آن شرکت داشتند.

یکی از این شرکت‌کنندگان، همان‌طور که ممکن است حدس زده باشید، گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی، بوده که در طول رویداد با این جمعیت گسترده صحبت‌هایی داشته است. او گفته:

«از شما برای استقبال فوق‌العاده‌ای که از من در آلبرتا شد ممنونم. مردم این‌جا خیلی خوبن و من افتخار می‌کنم که امروز با شما در ادمونتون باشم.

«امروزه تموم جوانان سراسر دنیا در حال فدا کردن تحصیلات و آموزش خودشون هستند تا توجه همه رو به شرایط جوی و وضعیت اضطراری زیست‌محیطی جلب کنند. ما این کار رو انجام نمی‌دیم چون دوست داریم، واسه سرگرمی انجام نمی‌دیم، واسه این‌که علاقه خاصی به آب‌وهوا داریم یا وقتی که بزرگ شدیم می‌خوایم سیاست‌مدار بشیم انجامش نمی‌دیم، ما این کار رو انجام می‌دیم چون بحث آینده‌مون وسطه. ما این کار رو می‌کنیم چون تو این بحران نمی‌خوایم یه مشت تماشاچی باشیم، ما این رو می‌کنیم چون می‌خوایم افراد دارای قدرت، پشت علم متحد بشن.»

پیش از این در مطلب «گرتا تونبرگ به آلبرتا می‌آید»، درباره‌ی سفر تونبرگ به آلبرتا صحبت کرده بودیم. حضور او توانسته جمعیت زیادی را تشویق کند تا بالاخره برای وضعیت بد کره زمین نگران شوند و دست به اعتراض بزنند. طبق گفته برگزارکنندگان اعتصابات، در یک رویداد مشابه در ماه مارس، فقط 500 شرکت‌کننده حضور داشتند.

در ادامه می‌توانید تصاویری را از اعتصاب به وضعیت آب‌وهوایی در ادمونتون ببینید:

https://www.instagram.com/p/B3yDvymArge/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

https://www.instagram.com/p/B3x53BMAQ39/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

https://www.instagram.com/p/B3xzevnj7nL/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

https://www.instagram.com/p/B3xLnuWAwUM/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B3xJX0jAIL0/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B3xOk_FAH3G/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

https://www.instagram.com/p/B3xOVo1A1Tz/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix

منبع: Daily Hive