Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

نصب علائم راهنمایی‌ورانندگی دوزبانه در محله Mission کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر شهروند کلگری هستید احتمالا زمان بعد که به محله Mission بروید با تابلوهای ایست نو و زیبا که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی نوشته‌ شده‌اند روبرو خواهید شد.

اخیرا تعداد زیادی از علائم راهنمایی‌ورانندگی ایست به دو زبان فرانسوی و انگلیسی در این محله نصب ‌شده‌اند. Mission به عنوان یکی از محله‌های قدیمی فرانسوی نشین کلگری شناخته می‌شود که در گذشته‌های دور Rouleauville نام داشته است.

این محله اسم خود را از دو برادر به نام‌های ادوارد و چالرز Rouleau که متولد کبک بوده‎‌اند و در اواخر دهه 1880 به شهر کلگری می‌آیند گرفته است. ورود این دو نفر به این منطقه تقریبا همزمان با تاسیس شهر کلگری می‌باشد.

طبق اطلاعات موجود در سایت Corridor Canada این دو فرد به شخصیت‌هایی تاثیرگذار در میان مردم آن روزگار تبدیل می‌شوند و به واسطه حضور آن‌ها برای مدت کوتاهی جمعیت فرانسوی‌زبان در منطقه از انگلیسی‌زبان‌ها بیشتر می‌شوند.

نام Rouleauville در سال 1899 برای این دهکده برگزیده شد. در آن زمان جمعیت متوسط دهکده 500 نفر بود که به شدت تحت شعاع جمعیت 4،000 نفری کلگری که ساکنین آن را اکثرا انگلیسی‌ زبان‌ها تشکیل می‌دادند، قرار داشت.

در ادامه کلگری توانست در زمانی کوتاه و هشت ساله رشد چشمگیری پیدا کند و جمعیت خود را به 15،000 نفر برساند. نهایتا در سال 1907 و با توسعه کلگری این دهکده نیز ضمیمه شهر گردید. پس از آن دهکده به Mission تغییر نام داد و به یکی از محله‌های کلگری تبدیل شد.

حال بیش از 110 سال از تغییر نام دهکده Rouleaville می‌گذرد. به همین دلیل شهرداری کلگری به تازگی و با نصب تابلوهای دوزبانه ایست در سطح معابر این محله سعی کرده تاریخچه فرانسوی آن را گرامی دارد. به این ترتیب شهروندان کلگری و ساکنین محله Mission از این پس با مشاهده تابلوی arrêt در سطح خیابان‌ها با ریشه فرانسوی محله خود آشنا می‌شوند.

منبع: Daily Hive