Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

برنامه جامع پاکسازی برف شهرداری کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهر کلگری با بارش برف‌های سنگین کاملا آشناست. معمولا با آغاز فصل زمستان توده‌های هوای سرد و برفی باعث بارش‌های شدید و سنگین برف در سطح این شهر می‌شوند. همین شرایط باعث شده تا مسئولان شهرداری کلگری یک برنامه جامع و هفت‌روزه طراحی کنند که بتوان با اجرای آن عملیات برف‌روبی و پاکسازی معابر شهر را به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن انجام داد.

احتمالا شهروندان کلگری بارها دیده‌اند که پس از چند روز بارش مداوم برف کارکنان شهرداری سریعا اکثر جاده‌ها، معابر و پیاده‌راه‌ها را پاکسازی می‌کنند. بعلاوه فعالیت عادی ادارات و فروشگاه‌ها نیز سریعا به حالت عادی باز می‌گردد. اما باید توجه داشت که این عملیات به سادگی صورت نمی‌پذیرد و نیازمند هماهنگی بسیار دقیق و همکاری نزدیک بخش‌های مختلف شهرداری با یکدیگر است.

عملیات هفت روزه شهرداری پس از پایان بارش برف آغاز می‌شود. در ادامه می‌توانید فرایند کلی آن را به طور دقیق مطالعه کنید:

روز اول

در این روز بارش برف بالاخره به پایان رسیده، آسمان صاف شده و شهروندان شهر با منظره‌ای سفیدرنگ که همه‌جا را زیر چند اینچ و گاهی چند فوت برف مدفون کرده روبرو می‌شوند. اما این شرایط زمان زیادی طول نخواهد کشید.

عملیات شهرداری پیش از هر چیز با برف‌روبی و پاکسازی مسیرهایی که در لیست اولویت نخست قرار دارند، مانند Crowchild Trail و Macleod Trail، آغاز خواهد شد. باید این نکته را به یاد داشته باشید که وظیفه نگهداری از مسیرهای Deerfoot Trail و Stonery Trail بر عهده مسئولان استانی است و از خارج از محدوده شهرداری کلگری هستند، پس لطفا از پست توییت‌های انتقادی خطاب به شهرداری کلگری به دلیل وضعیت بد این دو مسیر بپرهیزید!

در روز اول بخشی از جاده‌ها از جمله مسیرهای تجاری و اداری که روزانه بیش از 8،000 خودرو در آن‌ها تردد می‌کنند، و اکثرا در مرکز شهر کلگری واقع هستند، پاکسازی خواهند شد.

علاوه بر این مسیرهای دوچرخه‌سواری مرکز شهر، مسیرهای پیاده‌روی طراحی شده، محل‌های عبور عابرین پیاده در اطراف ساختمان‌های شهرداری، پل‌های عابر پیاده، سکوهای LRT و معابر سایر ساختمان‌ها و مراکز عمومی که شاهد ترافیک و رفت‌وآمد زیادی هستند نیز جزو اولویت‌های روز اول بحساب می‌آیند و پاکسازی خواهند شد.

البته روز اول همین‌جا پایان نخواهد یافت، بلکه شهروندان کلگری نیز باید وظیفه خود را به عنوان بخشی از بازوی عملیاتی شهرداری انجام دهند. مالکین منازل مسکونی و تجاری باید ظرف 24 ساعت پس از پایان بارش برف مسیرهای عابر پیاده که در اطراف ملک آن‌ها وجود دارد را پاکسازی کنند. به این ترتیب 89 درصد از پیاده‌راه‌های شهر تمیز خواهد شد. در صورت بی‌توجهی به این قانون متخلفان تا ممکن است تا 750 دلار جریمه شوند.

روز دوم

تا شروع این روز تقریبا 90 درصد از مسیرهایی که در اولویت نخست قرار داشتند و همین‌طور پیاده‌راه‌ها، باید پاکسازی شده باشند.

در روز دوم مسیرهایی که در لیست اولویت دوم جای دارند پاکسازی خواهند شد. این مسیرها شامل جاده‌های غیرتجاری و اداری که روزانه بین 5،000 تا 19،999 خودرو در آن‌ها تردد می‌کنند (مانند جاده Kensington و Acadia Drive)، تقاطع‌ها و ورودی‌هایی که دارای چراغ راهنمایی هستند، مسیرهای اورژانس، مسیرهای اتوبوس، جاده‌هایی که دارای مسیر دوچرخه باشند و هر مسیر دیگری که شهرداری آن‌ها را به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی کرده، خواهند شد.

روز سوم

تا این روز تقریبا تمامی مسیرها از برف و یخ پاکسازی شده‌اند. مسئولان شهرداری روز سوم را به برف‌روبی دور برگردان‌ها و خروجی‌های مسیرهای لیست اولویت اول و دوم، جمع‌آوری برف‌های انباشته شده در کنار گذرگاه‌های پر رفت‌وآمد و مسیرهای عبور صندلی چرخدار، خروجی‌ها و ورودی‌های مسیرهای اولویت دوم، پارک‌ها و محل‌های بازی کودکان (ازجمله مدارس)، تپه‌های سطح شهر و تقاطع‌هایی که دارای علائم ایست و حق‌تقدم هستند، اختصاص خواهند داد.

روزهای چهارم تا هفتم

اکنون 72 ساعت از پایان بارش برف می‌گذرد. با رسیدن به این مرحله همه امیدوارند بارش برف دوباره شروع نشود، زیرا در این صورت کل عملیات متوقف شده و برنامه هفت‌روزه باید مجددا از ابتدا آغاز شود و تمام زحمات کارکنان به هدر خواهد رفت.

کارکنان شهرداری در این چند روز به پاکسازی نواحی مسکونی خواهند پرداخت تا برف سطح جاده و برف‌های کنار خیابان، شن و نمک کنار مسیرها (به جز محل‌های پارک خودرو) و پاک کردن محل ایستگاه اتوبوس خواهند پرداخت.

باید به این نکته نیز توجه داشت که در برنامه ارائه شده از طرف شهرداری که مراحل آن به طور دقیق و با جزئیات در سایت شهرداری وجود دارد به برخی موارد اشاره شده که جزو وظایف آن‌ها نیست. شهرداری کلگری به دلیل شکایت‌های بسیاری که از طرف شهروندان و ساکنین نواحی مختلف دریافت کرده لیست موارد خارج از حیطه مسئولیت‌های شهرداری که ب.دجه‌ای برای آن‌ها اختصاص نیافته را منتشر کرده است:

  • برف‌روبی تمام و کمال مسیرهای مسکونی.
  • حمل‌ونقل برف از نواحی مسکونی
  • پاکسازی کوچه‌ها و مسیرهای فرعی
  • پاکسازی پیاده‌راه‌های اطراف منازل مسکونی و واحدهای تجاری. صاحبان خانه و واحدهای تجاری وظیفه دارند این معابر را پاکسازی کنند
  • پاکسازی برف پیاده‌راه‌های بین منازل مسکونی

با این اوصاف لطفا قبل از شماره‌گیری 311 و اعلام شکایت خود حتما موارد بالا را مطالعه کنید، و در صورت نیاز پارو را برداشته و به پاک کردن اطراف منزل خود مشغول شوید!

منبع: Daily Hive