Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

ممنوع شدن فروش لوازم آتش‌بازی در ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا اعضای شورای شهر ونکوور به ممنوعیت فروش و استفاده از لوازم آتش‌بازی در این شهر رای دادند.

به این ترتیب ونکوور روز سه‌شنبه به آخرین شهرداری منطقه تبدیل شد که استفاده از لوازم آتش‌بازی شخصی را ممنوع کرد. این لایحه در ماه اکتبر توسط پت فرای تنظیم شده بود و در دستور کار قرار گرفت.

آقای فرای می‌گوید که خطرات این لوازم، هزینه بالای ناشی از خسارت‌هایی که وارد می‌کنند، تاثیر بسیار منفی که بر سلامت روانی حیوانات می‌گذارند و آثار زیان‌بار محیط‌زیستی فراوانی که برجای می‌گذارند او و سایر اعضای شورای شهر را مجاب کرده تا برای اعمال این ممنوعیت تلاش کنند.

او درحالی که به سایر ممنوعیت‌ها در دیگر شهرداری‌های Lower Mainland اشاره می‌کرد گفت: تا جایی که می‌دانم بارها شهروندان با رساندن پیام‌های خود به نمایندگان شورای شهر به روشنی درباره تاثیرات مخرب و غیرمسئولانه استفاده از لوازم آتش‌بازی بر زندگی ساکنین ونکوور گزارش داده‌اند. در سایر شهرداری‌ها که این ممنوعیت به اجرا درآمده تعداد تماس‌های تلفنی گرفته شده و شکایت‌هایی که به خاطر آلودگی صوتی این وسایل با مراکز گوناگون ارائه گردیده کاهش یافته و هزینه‌های اعمال شده بر آتش‌نشانان و اداره پلیس را شدیدا کم کرده است.

اوایل همین ماه اداره آتش‌نشانی و خدمات امداد و نجات ونکوور از شهرداری این شهر درخواست کرده بود تا به دلیل وارد آمدن صدها و هزاران دلار خسارت که با دلیل استفاده از مواد آتش‌بازی در شب هالووین وارد شده، استفاده و فروش این لوازم را ممنوع کند.

علاوه بر این فرای نسبت به باز شدن برخی فروشگاه‌های کوچک در مراسم هالووین امسال که لوازم آتش‌بازی خطرناک می‌فروختند شدیدا ابراز نگرانی کرده بود. او می‌گوید: ما امسال حداقل با پنج مورد از این فروشندگان که اقدام به فروش لوازم آتش‌بازی غیرمجاز می‌کردند برخورد کردیم.

انتظار می‌رود که این ممنوعیت تا سال 2021 پابرجا بماند. این قانون تنها برای لوازم آتش‌بازی بزرگ اعمال می‌شود و هیچ محدودیتی برای برگزاری جشن Celebration of Light ایجاد نخواهد کرد.

منبع: NEWS 1130