Wednesday, April 24, 2024
3.1 C
Calgary

پرونده سارقین مسلح خودروها در کلگری با ۱۵۵ مورد اتهامی به دادگاه می‌رود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اداره پلیس کلگری ۶ نفر سارق خودرو را با ۱۵۵ موردِ اتهامی روانهٔ دادگاه خواهد کرد.

این اتهامات مربوط به سرقت خودروها و سرقت مسلحانه در ناحیه کلگری هستند. جرقهٔ اولیهٔ این تحقیقات با یک تصادف خودرو در روز دوشنبه ۲۱ اکتبر زده شد.

در جریان آن تصادف، ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه ظهر یک خودروی آئودی S4 با بلوک‌های جاده‌ای در مسیر Harvest Oak Rise NE برخورد کرد و رانندهٔ زخمی آن توسط مردی که با یک مرسدس بنز سرقتی به محل آمده بود، فراری داده شد.

پلیس می‌گوید که سارقین آن مرسدس را یک روز قبل در جریان سرقت مسلحانه‌ای در Airdrie دزدیده بودند.

در ادامه، افسرهای پلیس کلگری توانستند با کمک تیم بررسی سرقت خودرو، تیم سگ‌های آموزش‌دیده، تیم عملیات تاکتیکی، تیم درگیری با مهاجمین، و پلیس سواره نظام کانادا محل اختفای مظنونین را پیدا کنند.

گروهبان گرام اسمایلی از واحد پشتیبانی پلیس کلگری می‌گوید:

«این پرونده به خوبی نشانگر اهمیت منابع انسانی و همکاری بخش‌های مختلف برای تحقیقات مرتبط با سرقت خودرو است.»

«این تبهکارها بدون کوچکترین توجهی به ایمنی و سلامت دیگر شهروندان از خودروهای سرقتی استفاده می‌کردند و مدام از حوزه‌های استحفاظی نیروهای پلیس عبور می‌کردند. به همین خاطر ما از همکاری نزدیک پلیس سواره نظام کانادا در دستگیری آنها بسیار ممنونیم.»

جمعه ۲۵ اکتبر ۵ نفر دستگیر شدند. آنها در خانه‌ای نزدیک تقاطع مسیرهای Macleod Trail و Township Road 220 در دهکدهٔ De Winston از توابع آلبرتا دستگیر شدند. نفر ششم نیز اواخر همان روز به جمع آنها در بازداشتگاه پیوست.

پلیس می‌گوید که در جریان این دستگیری‌ها یک شات‌گان که لولهٔ آن با اَره کوتاه شده بود را هم ضبط کرده است.

طبق اعلامیه پلیس این گروه ۱۸ خودرو را در منطقهٔ کلگری دزدیده بود. بیشتر سرقت‌ها زمانی رخ داده که صاحبین خودرو، وسیله نقلیهٔ خود را در گاراژ یا ورودی منزل «با موتور روشن» رها کرده بودند. البته برخی نیز با شکستن درهای گاراژ به سرقت رفته بودند.

مشخصات اعضای این گروه به این شرح است:

  • جاستین وارد، ۲۸ ساله
  • کِیج راگایسیس، ۲۰ ساله
  • کِلتون تراویس، ۱۹ ساله
  • اِوْلین کلِیر، ۱۸ ساله
  • کِیسی کازینس، ۲۶ ساله
  • جسی استرانگ‌ایگل، ۲۴ ساله

موارد اتهامی آنها هم شامل اینها ست: «سرقت خودرو و اسلحه، نقض قوانین رانندگی، عدم رعایت دادخواست‌های قبلی و سر باز زدن از مراجعه به دادگاه.»

کِیج راگایسیس علاوه بر اینها، با ۵ اتهام دیگر از جمله سرقت مسلحانه خودرو در Airdrie، سرقت با سلاح گرم و گرفتن اسلحه به سمت مردم، روبرو است.

کیمبرلی پاسلوسکی، رییس پلیس سواره نظام کانادا در منطقهٔ Airdrie می‌گوید:

«نتیجهٔ این تحقیقات و عملیات بسیار پیچیده، کاملا موفقیت‌آمیز بود. همکاری حرفه‌ای با اداره پلیس کلگری در سطحی عالی انجام شد. اگرچه رنگ لباس‌های ما خیلی با هم فرق دارد ولی اهدافمان کاملا یکی است: امنیت عمومی مردم.»

او همچنین رعایت موارد ایمنی زیر را به شهروندان گوشزد کرده است:

  • هرگز خودرو را روشن رها نکنید
  • همیشه مطمئن شوید که خودروها داخل گاراژ پارک شده‌اند، درهای گاراژ قفل دارند و کلید خودرو نیز در جایی امن و دور از دسترس سارقین، نگهداری می‌شود.
  • موقع پارک خودرو از قفل فرمان برای امنیت بیشتر استفاده کنید تا سارقین به فکر دزدیدن خودروی شما نیفتند.
  • موارد و فعالیت‌های مشکوک را به پلیس محل زندگی خود گزارش کنید.

منبع: Daily Hive