Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

چشم‌انداز قوی تقاضای کانادا برای نیروی کار دیجیتال تا سال ۲۰۲۳

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گزارش جدید ICTC تقاضای کانادا برای «نیروی کار دارای مهارت‌های دیجیتال» تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰۵,۰۰۰ نفر خواهد رسید و در آن تاریخ بیش از ۲ میلیون نفر در اقتصاد دیجیتال مشغول به کار خواهند بود.

در این گزارش با عنوان «رشد اقتصادی کانادا: چشم‌انداز نخبگان دیجیتال تا ۲۰۲۴» ICTC اشاره کرده که توسعه‌دهنده‌های full-stack، متخصصین علم داده، و مهندسین DevOps سه تخصص اصلی در بین ۱۵ شغل پرتقاضای صنعت دیجیتال کانادا خواهند بود.

طبق این پژوهش، سرعت رشد اشتغال در اقتصاد دیجیتال کانادا بیش از ۲ برابر کل اقتصاد این کشور در دههٔ گذشته بود است.

در ضمن، ICTC پیش‌بینی کرده که تقاضا برای کارمندان پر مهارت در تمام حوزه‌های فناوری رشد خواهد کرد زیرا این نوع مشاغل در همه صنایع گسترش خواهند یافت.

در گزارش چشم‌انداز ۲۰۲۳ به ۶ حوزه کلیدی برای رشد نوآوری‌ها در سرتاسر کشور اشاره شده است:

  1. تکنولوژی‌های پاک، خدمات و انرژی‌های مناسب شرایط اقلیمی با تولید کربن خنثی
  2. منابع پاک، نسل بعدی استخراج منابع طبیعی
  3. تولید پیشرفته، تسریع تولید با کمک فناوری
  4. رسانه‌های دیجیتال تعاملی، بهبود تجربه طراحی
  5. سلامت و بیوتکنولوژی، نوآوری در حوزه بهداشت و درمان
  6. کشاورزی سالم و فناوری در خدمت تولید غذا

مدیرعامل و رئیس ICTC می‌گوید:

«موج‌های تغییر در حال تکان دادن اقتصاد ما و ساختن یک روند صنعتی جدیدند. پایداری کسب‌و‌کار یک مزیت استراتژیک است که راه را برای رشد و استخدام در مشاغل جدید هموار می‌کند. تربیت نیروی کار به شکلی که افراد برای آیندهٔ سبز، دیجیتال و کاملا اینترنتی آینده آماده باشند، یک الزام استراتژیک برای کانادا در سال‌های آینده است.»

ICTC می‌گوید که «با در نظر داشتن معیارهای یک اقتصاد پایدار، ۶ حوزهٔ فوق دچار تغییرات شدیدی خواهند شد که نتیجهٔ تغییر الگوهای قدیمی است.»

همزمان، فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، شبکه بی‌سیم 5G، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، فرآیندهای تولیدی پیچیده، و فناوری زنجیرهٔ بلوکی همگی در حال ایجاد تغییرات شدید در نیازها و استعدادهای مهارتی‌اند و اساسا دارند روش زندگی، کار و تجارت مردم را تغییر می‌دهند.

در نتیجه، تبدیل این چالش‌ها به فرصت‌های جدید، می‌تواند یک حرکت استراتژیک و نقطه عطف اقتصاد کانادا باشد.

ICTC یک مرکز ملی غیرانتفاعی در حوزه مهارت‌های اقتصاد دیجیتال است. با بیش از ۲۵ سال تجربه در حوزه تحقیقات متکی بر شواهد، مشاوره در زمینه سیاست‌گذاری، و ظرفیت‌های نوآورانه در ایجاد راهکارهای جدید، هدف ICTC تقویت اقتصاد کانادا در حوزه اقتصاد جهانی است.

ICTC هر سه سال یکبار، چشم‌اندازهای الزامات اقتصاد دیجیتال را منتشر می‌کند که می‌توانید آنها را در وبسایتش بیابید.

منبع: Daily Hive