Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

ده دانستنی جالب درباره Whistler

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در سرتاسر دنیا Whistler را به عنوان یکی از مقاصد مشهور و پرطرفدار اسکی می‌شناسند. با این وجود این شهر بریتیش‌کلمبیا جذابیت‌های بسیار بیشتری را در دل خود جای داده است. در ادامه با ده دانستنی جالب درباره Whistler آشنا می‌شویم که حتما باید پیش از سفر به این منطقه بدانید. دانستن این نکات به شما کمک خواهد کرد تا هنگام اقامت در Whistler حداکثر استفاده از اوقات خود را ببرید.

Whistler یک مقصد گردشگری گران است

وقتی از یک جاذبه مشهور و بین‌المللی صحبت می‌شود مطمئنا باید انتظار قیمت‌های بالا را هم داشت. اگر قصد سفر اقتصادی به Whistler را دارید می‌توان تعدادی اقامتگاه و مسافرخانه نسبتا ارزان و یا بلیت تخفیف‌دار تله‌کابین در این منطقه بیابید، اما با تمامی این‌ها در یکی از گران‌قیمت‌ترین مقاصد اسکی کشور کانادا حضور دارید. باید به یاد داشته باشید که این مقصد ارزش پول پرداختی شما را دارد و با وجود قیمت‌های بالا هر سال مسافران زیادی از سرتاسر دنیا به آن‌جا سفر می‌کنند.

جاذبه‌های Whistler تنها در اسکی خلاصه نمی‌شوند

همه Whistler را با امکانات اسکی و اسنوبرد آن می‌شناسند و هرساله دو میلیون نفر گردشگر برای اسکی به این منطقه سفر می‌کنند. اما تفریحات بسیار متنوع ذیگری در این ناحیه وجود دارند که می‌توانید انجام دهید. بر روی ارتفاعات Whistler می‌توان به سورتمه‌سواری، snowshoeing و زیپ‌لاین سواری مشغول شد. در داخل شهر نیز موزه‌ها، سالن‌های سورتمه‌سواری و مراکز لوکس ماساژ اسکاندیناوی پذیرای مسافرین هستند.

پیست اسکی Whistler دو قله دارد

در گذشته دو قله Whistler و Blackcomb و پیست‌های آن‌ها با یکدیگر به صورت دوستانه در رقابت بوده‌اند. در سال 1997 این دو پیست با یکدیگر ادغام شدند و در نتیجه پیست اسکی Whistler Blackcomb به یکی از بزرگترین‌ نمونه‌ها در دنیا تبدیل شد. مساحت منطقه قابل اسکی این پیست بیش از 8،000 اکر وسعت دارد. ناحیه PEAK 2 PEAK Gondola نیز که بین این دو قله قرار گرفته رکورددار طولانی‌ترین شبکه بالابر پیوسته در دنیا است.

دسترسی به آن آسان است

موقعیت جغرافیایی عالی Whistler باعث شده تا مسافران بتوانند به سادگی و با استفاده از هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی خود را به آن برسانند. فاصله این ناحیه تا ونکوور کمتر از دو ساعت است و می‌توان از طریق بزرگراه Sea to Sky به آن دسترسی داشت. هر روز چندین شرکت اتوبوسرانی نیز سفرهایی به Whistler انجام می‌دهند. فرودگاه بین‌المللی و بزرگ ونکوور مقصد مسافرانی است که می‌خواهند با هواپیما خود را به این منطقه برسانند. از سوی دیگر شهر سیاتل نیز در فاصله سه‌ ساعته از ونکوور و در جنوب آن قرار دارد. شما می‌توانید از میان روش‌های حمل‌ونقل بالا و بر اساس اولویت‌های گوناگون مانند سرعت، سهولت و قیمت یکی را انتخاب کنید.

حتما به Apres بروید

Apres-ski یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در Whistler محسوب می‌شود. این روستا با داشتن رستوران‌ها، بارها و کافه‌های متعدد همیشه میزبان بسیاری از مسافران، مخصوصا در ساعات پایانی روز است. بسیاری از این مراکز با آگاهی از آن‌که شما به تازگی از ارتفاعات برگشته‌اید سعی می‌کنند تا فضایی آرامش‌بخش و راحت برایتان آماده کنند. حتما کباب‌های بی‌نظیر Dusty، محیط شاد و پر از رقص Merlin و غذاهای ارزان و لذیذ Longhorn را امتحان کنید.

پرداخت انعام را فراموش نکنید

معمولا پرداخت انعام در آمریکای شمالی امری عادی محسوب می‌شود. اما از آن‌جایی که حدود 20 درصد از جمعیت فصل زمستان Whistler را استرالیایی‌ها تشکیل می‌دهند که معمولا با فرهنگ پرداخت انعام آشایی کافی را ندارند شاید نیاز به یادآوری باشد. در کانادا میزان انعام معمول که پرداخت می‌شود بین 15 تا 20 درصد مبلغ فیش است، مگر آن‌که در خود فیش درصد دیگری تعیین شده باشد.

Whistler در تابستان هم زیباست

هرچند Whistler Blackbomb به خاطر زیرساخت‌های بی‌نظیر خود برای اسکی شهرت دارد اما این ناحیه در فصل تابستان نیز میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف دنیا و کشور کانادا می‌باشد. در این فصل کوهستان Whistler به محلی عالی برای دوچرخه‌سواری کوهستان تبدیل می‌شود که علاقه‌مندان این ورزش از سرتاسر دنیا را به سوی خود جذب می‌کند. بعلاوه مسیرهای پیاده‌روی و کوهپیمایی متعددی در اطراف دریاچه‌ها و نواحی کوهستانی اطراف دهکده وجود دارد که گذر از آن‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. Whistler منزل یکی از زیباترین زمین‌های گلف در دنیا نیز هست. بازدیدکنندگان می‌توانند در زمان حضور خود از مناظر حیرت‌انگیز اطراف دهکده لذت ببرند و لذیذ‌ترین محصولات دامی و کشاورزی که تولید مزرعه‌داران این ناحیه است را میل نمایند.

امکان رفت‌وآمد با خودرو در داخل دهکده وجود ندارد

در دهکده اصلی Whistler که کم‌ارتفاع‌ترین ناحیه کوهستانی منطقه به حساب می‌آید اجازه ورود هیچ خودرویی داده نمی‌شود. همین موضوع سبب شده تا پیش از رفتن به اسکی و یا هنگام بازگشت از پیست ناچار باشید از دل دهکده بگذرید و اگر دوست داشتید در آن به گشت‌وگذار نیز بپردازید. در این دهکده بوتیک‌ها، فروشگاه‌های کرایه لوازم اسکی و سایر ورزش‌ها و همین‌طور فروشگاه‌های فروش سوغاتی بسیاری وجود دارند. بعلاوه رستوران‌های بسیار خوبی هم در آن خواهید یافت. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به Whistler سفر کنید نیز هیچ حای نگرانی ندارد زیرا محل‌های پارک کافی در اطراف دهکده وجود دارند.

Whistler رستوران‌های عالی بسیاری دارد

هرچند دهکده Apres-ski برای استراحت محل بسیار خوبی محسوب می‌شود اما دهکده Whistler نیز امکانات رفاهی متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود رستوران‌های ممتاز است. این رستوران‌ها مواد اولیه خودشان را از تامین‌کنندگان محلی خریداری می‌کنند و بخش اعظم منوی آن‌ها را غذاهای تهیه شده با گوشت قرمز و غذاهای دریایی تشکیل می‌دهند. رستوران Araxi که متعلق به سرآشپز جیمز وات است غذاهایی پخته شده با محصولات تولیدی در مزارع دهکده را می‌پزد که واقعا خوش‌طعم هستند. رستوران Alto Bistro نیز معتقد است مشتریان باید در هر بازدید چیز جدیدی تجربه کنند و برای همین همواره دست به نوآوری می‌زند. در Bearfoot Bistro نیز می‌توانید سردترین اتاق سرو وودکا را تجربه کنید.

پوشاک کافی به همراه ببرید

در فصل زمستان حتی در دهکده Whistler نیز دمای هوا معمولا در حد صفر است. از اینرو باید در چمدان خود به اندازه کافی لباس گرم داشته باشید. برای رفتن به دل کوهستان باید یک لایه زیرین با قابلیت تنفس و ضد تعریق به همراه یک ژاکت کلفت و گرم به تن کرده و جوراب‌های پشمی نیز به پا کنید. بسیاری رستوران‌های دهکده Whistler از امکانات کافی برای پذیرایی برخوردارند، اما گاهی لازم می‌شود در فضای باز غذا بخورید و برای همین بهتر است همواره پوشاک کافی به تن کرده باشید.

منبع: Culture Trip