Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

اداره سلامت تورنتو خواستار قوانین سختگیرانه‌تری برای ویپینگ شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که مرگ‌ها و بیماری‌های مرتبط با استفاده از Vape رو به افزایشند، اداره سلامت عمومی تورنتو (TPH) از دولت فدرال خواسته که قوانین سختگیرانه‌تری برای ویپینگ نوجوان‌ها و جوان‌ها بگذارد.

TPH با انتشار این گزارش از دولت فدرال خواسته که تبلیغ‌های مرتبط با ویپینگ را در همهٔ مکان‌هایی که در دسترس نوجوان‌ها هستند، ممنوع کند. همچنین خواهان ممنوعیت فروش انواع مایع‌های طعم‌دار ویپ در فروشگاه‌هایی شده که نوجوان‌ها به آنها رفت و آمد دارند.

TPH پیشنهاد کرده که شهرداری تورنتو محدودیت‌های درباره ویپینگ را به قوانین فعلی ممنوعیت مصرف دخانیات اضافه کند.

دکتر آیلین دا سیلوا، مامور ارشد درمانی در تورنتو می‌گوید:

«من نگران اثرات بد ویپینگ بر سلامت افراد هستم. ما بایستی محیط زندگی شهری را به شکلی بسازیم که جلوی آشنایی افراد جوان با این محصولات و تبلیغات فریبنده را بگیرد.»

«من از دولت اونتاریو تشکر می‌کنم که اخیرا قوانین مربوطه را تغییر داد تا باعث ممنوعیت تبلیغ و ترویج این محصولات در خرده‌فروشی‌هایی شود که محل حضور نوجوانانند.»

دکتر دا سیلوا می‌گوید که اقدامات بیشتری باید انجام گیرد تا جلوی دسترسی عموم مردم به این محصولات پر ریسک گرفته شود.

طبق گزارش‌های دریافتی استفاده از دستگاه‌های ویپ در کانادا، به خصوص در بین نوجوان‌ها، رو به افزایش است. شهرداری تورنتو می‌گوید که بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ تعداد کاربران جوان این محصولات، افزایشی ۷۰ درصدی داشته است.

این روند بسیار نگران کننده است زیرا در چند دههٔ اخیر با آموزش و قانون‌گذاری، شمار افرادی که از دخانیات استفاده می‌کردند رو به کاهش گذاشته بود و شیوع ویپینگ می‌تواند تمام پیشرفت‌های به دست آمده در این مدت را خنثی کند.

قرار است گزارش TPH دوشنبه ۹ دسامبر در جلسه‌ای با هیئت رییسهٔ اداره سلامت در میان گذاشته شود.

منبع: Daily Hive