Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

لوله‌گذاری خط لوله Trans Mountain آغاز شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ 3 دسامبر عملیات توسعه و لوله‌گذاری Trans Mountain مجددا به صورت رسمی در استان آلبرتا از سر گرفته شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مسئولان اجرایی Trans Mountain پیش از این عملیات پروژه در تاریخ 22 آگوست به طور رسمی آغاز شده بود، اما روز سه‌شنبه برای اولین بار پس از سال‌ها برنامه‌ریزی‌های گوناگون، اختلافات و تاخیر کار لوله‌گذاری این پروژه نیز شروع شد.

عملیات پیشین شامل کار بر روی ترمینال Westridge Marine، ترمینال برنابی و ایستگاه پمپاژ آلبرتا بود.

یان اندرسون رییس و مدیرعامل پروژه Trans Mountain در اطلاعیه‌ای راجع‌به آغاز لوله‌گذاری گفت: از سرگیری عملیات میدانی و عمرانی در آلبرتا و شروع دوباره لوله‌گذاری یک گام حساس و مهم برای پروژه Trans Mountain به حساب می‌آید. ما به پروژه‌ای که خودمان با دقت طراحی کرده‌ایم و با نوآوری‌های گوناگون سعی داشتیم جزئیات سختگیرانه‌ای را در هر مرحله از آن اعمال گردانیم، افتخار می‌کنیم. همین جزئیات باعث خواهد شد تا خطرات گوناگون این پروژه کاهش یافته و به حقوق گروه‌‎های مختلف احترام گذاشته شود.

روز سه‌شنبه عملیات لوله‌گذاری این خط لوله به طول 50 کیلومتر در استان آلبرتا که از ترمینال ادمونتون در Sherwood Park به Acheson ادامه می‌یابد، آغاز شد.

بزرگترین موفقیت این پروژه در جدل‌های حقوقی متعددی که در آن‌ها حضور داشت در تابستان 2018 بدست آمد. در آن زمان دادگاه تجدیدنظر فدرال تشخیص داد که ارزیابی‌های انجام گرفته توسط شورای ملی انرژی کانادا ناقص و ناکافی بوده و دولت فدرال به درستی با ساکنین بومی مشورت نکرده است.

از آن دادگاه به این سو مالکیت خط لوله به دولت جاستین ترودو سپرده شده و جلسات مشورتی متعددی برای اجرای هرچه بهتر پروژه برگزار گردیده‌اند. علاوه بر این یک ارزیابی NEB جدید نیز اتجام گرفته که در نهایت سبب شد عملیات اجرایی پروژه در تابستان امسال دوباره آغاز شود.

سونیا سویج وزیر انرژی آلبرتا با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به آغاز عملیات لوله‌گذاری واکنش نشان داد و گفت: امروز یک گام مهم و تاثیرگذار برای پروژه Trans Mountain برداشته شد. این گام نه تنها برای استان آلبرتا از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه تاثیرات اقتصادی مثبت فراوان آن در نهایت به شکوفایی بیشتر کشور کانادا نیز خواهد انجامید. استان آلبرتا به عنوان برترین تولیدکننده انرژی دنیا محسوب می‌شود که بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و دولتی را رعایت می‌کند. هرچند تا زمان تکمیل پروژه نمی‌توان با اطمینان از موفقیت آن صحبت کرد، اما گام‌های مهم و مثبت اینچنین را باید بسیار گرامی بداریم.

انتظار می‌رود عملیات عمرانی پروژه در تمامی بخش‌ها تا ماه فوریه 2020 ادامه یابد. پیشبینی گردیده که با وارد مدار شدن این خط لوله تا اواسط سال 2022 ظرفیت انتقال نفت آلبرتا حدود 590،000 بشکه در روز افزایش پیدا کند.

منبع: Daily Hive