Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

درصد قابل توجهی از کانادایی‌ها خدا را خالق انسان می‌دانند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط Research Co انجام شده تقریبا از هر چهار کانادایی یک نفر نظریه تکامل را مردود می‌داند و معتقد است خود خدا بشر امروزی را 10،000 سال پیش خلق کرده است.

به گفته ماریو کانسکو رییس Research Co. نتایج بدست آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد که نظر کانادایی‌ها درباره منشا انسان امروزی با یکدیگر بسیار متفاوت است. برخی از شهروندان کانادایی معتقد هستند که جهان و انسان امروزی را خدا خلقت کرده است. همین اختلاف درباره دیدگاه شهروندان کانادا نسبت به برنامه آموزشی مدارس در زمینه منشا انسان نیز وجود دارد.

او افزود: اعتقادات مذهبی بر نظر کانادایی‌ها درباره مباحث آموزش داده شده در مدارس راجع ‌به منشا خلقت انسان بسیار تاثیرگذار است.

آن دسته از شهروندان کانادایی که خود را کاتولیک یا پروتستان می‌دانند بیش از سایرین طرفدار آموزش مبانی خلقت و جایگاه خدا در مدارس هستند (48 از پیروان هر گروه). شهروندان بی‌دین با 22 درصد و آتئیست‌ با 20 درصد نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

به طور کلی زمانی که از کانادایی‌ها سوال شده آیا با آموزش نظریه خلقت به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در کلاس‌های درس موافق هستند یا خیر نظرات متفاوت بوده است. 38 درصد از کانادایی‌ها گفته‌اند باید آموزش داده شود، 39 درصد با آموزش آن مخالف بودند و 23 درصد نیز هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته‌اند.

زمانی که نظرسنجی به بعد دیگری از ماجرا پرداخته مشخص گردید از هر پنج کانادایی سه نفر (61 درصد) معتقد هستند انسان امروزی بدون شک و یا احتمالا بر اثر تکامل موجودات اولیه و طی میلیون‌ها سال بوجود آمده است. این میزان به نسبت نظرسنجی دیگر Research Co که در سال 2018 انجام شده کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

نتایج حاصل از این نظرسنجی به تفکیک استان‌ها نشان داده که بریتیش‌کلمبیا صاحب بالاترین جمعیت از افرادیست که اعتقاد دارند نظریه تکامل باید به عنوان منشا بشر امروزی در مدارس آموزش داده شود (67 درصد). پس از بریتیش‌کلمبیا نیز استان‌های کبک (64 درصد)، اونتاریو (60 درصد)، آلبرتا (59 درصد)، ساسکاچوان و مانیتوبا (57 درصد) و آتلانتیک کانادا (54 درصد) قرار گرفته‌اند.

نتایج این تحقیق بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که از تاریخ 4 تا 6 نوامبر 2019 انجام گرفته و در آن 1،000 نفر از شهروندان بالغ کانادایی شرکت‌ داشتند، بدست آمده است.

منبع: Daily Hive