Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

جاذبه‌های گردشگری کلگری در ایام کریسمس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساکنین کلگری عاشق تعطیلات سال نو هستند و این شهر با داشتن کوهستان‌های مرتفع در اطراف خود منظره‌ای کاملا زمستانی و کریسمسی در این ایام پیدا می‌کند. اگر در کلگری بزرگ شده باشید و یا این شهر را به خوبی بشناسید مطمئنا با نورپردازی‌های خاص سطح شهر در تعطیلات، بازارهای گوناگون کریسمس و اجراهای شاد و هیجان‌انگیز که بخشی از سنت کلگری در روزهای سال نو است آشنایی دارید.

در ادامه این مقاله تعدادی از مهمترین جاذبه‌ها و رویدادهای سال نو در کلگری آورده شده که با مطالعه آن حال و هوای سطح این شهر در تعطیلات آخر سال را بیشتر درک خواهید کرد.

  1. اسکیت روی یخ

شهر کلگری دارای برخی از بهترین محوطه‌های اسکیت روی یخ در کانادا و دنیا است. مهمترین محوطه اسکیت کلگری که Olympia Plaza نام دارد در قلب شهر واقع شده که در تعطیلات سال نو با نورپردازی‌های رنگارنگ و دیدنی زیباتر از هر زمان دیگری می‌شود و منظره‌ای حیرت‌انگیز زیر آسمان شب پیدا می‌کند.

https://www.instagram.com/p/B5JhJXRlpiT/?utm_source=ig_embed

برای رسیدن به دومین محوطه اسکیت شهر باید به کوهستان‌های اطراف کلگری رفته و خود را به دریاچه Louise برسانید. اسکیت سواری در این دریاچه زیبا که میان کوهستان‌های سفیدپوش راکی محصور شده هر سال گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا را به سوی خود می‌کشد. حال این‌که این منطقه شگفت‌انگیز در فاصله نزدیکی از کلگری واقع شده و ساکنین این شهر به راحتی می‌توانند به آن سفر کنند.

  1. فستیوال ZooLights

این فستیوال پر است از نورپردازی رنگارنگ و دیدنی که جای جای محوطه باغ‌وحش را غرق در زیبایی می‌کند و شما می‌توانید با لیوانی شکلات داغ در دستان خود از میان آن‌ها بگذرید. شهروندان کلگری با هر سن و سالی ZooLight را دوست دارند. در این فستیوال سرگرمی‌های جذاب بسیاری برای کودکان پیشبینی شده که خانواده‌ها را ترغیب می‌کند با فرزندان خود از آن دیدن کنند. عشاق نیز می‌توانند یک پیاده‌روی عاشقانه و محشر در آن تجربه کنند و پس از گرم کردن خودشان در کنار آتش هیزمی، آرزوی خود را بر روی درخت آرزوها آویزان نمایند. بپس رفتن به ZooLight را فراموش نکنید!

تاریخ: از حالا تا 4 ژانویه 2020

زمان: 6 عصر تا 9 شب (دروازه‌ها راس ساعت 8:30 دقیقه بسته خواهند شد)

مکان: باغ‌وحش کلگری – 1300 Zoo Road NE

بلیت: 19.95 دلار برای بزرگسالان و 14.95 دلار برای کودکان – می‌توانید بلیت را به صورت آنلاین و یا از دکه فروش بلیت باغ‌وحش تهیه کنید

  1. کوکتیل‌های خوشمزه Miracle انتظار شما را می‌کشند

https://www.instagram.com/p/B5Y51bfBN7C/?utm_source=ig_embed

این سنت که چند سالی است آغاز شده شدیدا مورد استقبال شهروندان کلگری قرار گرفته است. در این ایام یکی از مشروب‌فروشی‌های محبوب شهر کلگری به نام Proof به یک بار جذاب و دیدنی تبدیل می‌شود که در آن‌ها کوکتیل‌های مخصوص کریسمس و خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌شوند. پس بهتر است ژاکت گرم به تن کرده و خودتان را برای جشن و شادی آماده کنید.

تاریخ: از حالا تا 24 دسامبر

مکان: Proof – 1302 1 Street SW

  1. فعالیت داوطلبانه انجام دهید یا به خیریه‌ها کمک کنید

https://www.instagram.com/p/Bw5G_qMhkXn/?utm_source=ig_embed

شهروندان کلگری اغلب افرادی خیر هستند که به خاطر کمک به دیگران در دوران سخت و دشوار زندگی شهرت دارند. آن‌ها هر سال در این ایام به کسانی که به پوشاک گرم، غذا و یا مایحتاج مربوط به سال نو نیاز دارند کمک می‌کنند. شما می‌توانید با شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه گوناگون مانند Calgary Drop – In & Rehab Centre و یا با خرید ملزومات موردنیاز انجمن‌های خیریه مختلف مانند Mustard Seed که برای ارائه خدمات خود به آن‌ها نیاز دارند، در این روزها و شب‌ها به نیازمندان شهر کمک کنید. لیستی کامل و بروزرسنی شده از لوازم موردنیاز این مرکز در این‌جا وجود دارد.

  1. نمایش The Nutcracker توسط گروه باله آلبرتا را از دست ندهید

https://www.instagram.com/p/B5GpIdHp4iC/?utm_source=ig_embed

بسیاری از ساکنین کلگری زمانی که به تعطیلات کریسمس فکر می‌کنند نمایش Sugar Pulm Fairy و the Mouse King را به یاد می‌آورند. امسال نیز بار دیگر گروه باله آلبرتا نمایشی هیجان‌انگیز را برنامه‌ریزی کرده تا شهروندان را به سالن اجرا بکشاند.

تاریخ: از حالا تا 24 دسامبر

زمان: دو سانس بعدازظهر و شب

مکان: Southern Jubilee Auditorium – 1415 14 Avenue NW

بلیت: به قیمت 45 تا 150 دلار به صورت آنلاین قابل خریداری هستند

  1. از بخش‌های متنوع Calgary Farmers Market در ایام کریسمس دیدن کنید

https://www.instagram.com/p/B45K5fGjPG_/?utm_source=ig_embed

امسال نیز مثل گذشته Calgary Farmers Market در ایام کریسمس به یک مقصد گردشگری دیدنی تبدیل شده است. هنگام گشت‌وگذار در این بازار می‌توانید شراب ذرت، کوکتیل‌های مخصوص کریسمس و شکلات داغ بنوشید، از خوراکی‌های لذیذ و گوناگون بچشید، محصولات محلی را خریداری کنید و یا هدیه‌‎هایی بی‌نظیر برای دوستان و نزدیکان خود تهیه نمایید.

تاریخ: از حالا تا 23 دسامبر

زمان: از پنجشنبه تا یکشنبه هر روز از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

مکان: The Calgary Farmers Market – 520. 77 Avenue SE

  1. از برنامه Once Upon a Christmas پارک Heritage دیدن کنید

https://www.instagram.com/p/B46BY_pBJeF/?utm_source=ig_embed

در این پارک جذاب و دیدنی می‌توانید به گذشته‌های دور سفر کنید تا ببینید ساکنین قدیمی کلگری چگونه کریسمس را جشن می‌گرفتند. هر سال در تعطیلات کریسمس پارک Heritage میزبان یک فستیوال جذاب است که در آن خانواده‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا از نزدیک با سنت‌های پیشین کریسمس در کلگری آشنا شوند. در این برنامه می‌توانید کالسکه سوار شوید، سرودهای کریسمس بخوانید، خریدهای سال نو خود را انجام دهید و حتی به دیدار آقای سانتا کلوز در دهکده قدیمی بروید! در رویداد سال 2019 بخش جدیدی تحت عنوان 1950s Storybook Christmas نیز افزوده شده که در آن خوانش داستان‌های قدیمی، ساخت صنایع دستی تعاملی و بازدید از شخصیت‌های مشهور سال نو در دهه‌های 50 و 60 میلادی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Grinch، Frosty و گوزن شمالی دوست‌داشتنی با بینی قرمز اشاره کرد.

تاریخ: هر آخر هفته از همین حالا تا 22 دسامبر 2019

زمان: 9:30 صبح تا 4 عصر

مکان: Heritage Park – 1900 Heritage Drive SW, Calgary

بلیت: می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید

  1. محصولات موردنیاز خود را از Market Collective Holiday خریداری کتید

https://www.instagram.com/p/Bry-1JKgRdS/?utm_source=ig_embed

بازار Market Collective به عنوان محل خرید محبوب شهروندان کلگری در طول سال شناخته می‌شود. اما این بازار در ایام تعطیلات با قدری تغییرات رنگ‌وبوی کریسمس به خودش می‌گیرد. امسال یازدهمین سالگرد برگزاری این بازار کریسمس است قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها یکی از بزرگترین و هیجان‌انگیزترین‌ رویدادهای آن نیز باشد. در این روزها Market Collective میزبان اجراهای سرگرم‌کننده، کارگاه‌های آموزشی تعاملی، گالری‌ها، نمایشگاه‌های آثار هنری، غذاهای خیابانی و بیش از 150 فروشنده است. به احتمال بالا در این بازار می‌توانید محصولات برخی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان محلی، هنرمندان و کسب‌وکارهای کوچک را خریداری کنید و علاوه بر این هر هفته سهمی در معرفی و شکوفا شدن محصولات و آثار استعدادهای جوان شهر ایفا خواهید کرد. بدون شک در این بازار حال‌وهوای تعطیلات کلگری بهتر از هر جای دیگر حس می‌شود!

تاریخ: 13 تا 15 دسامبر و 20 تا 22 دسامبر 2019

زمان: 4 عصر تا 9 شب (جمعه)، 10 صبح تا 6 عصر (روزهای شنبه و یکشنبه)

مکان: BMO Centre Hall C – 20 Roundup Way, Calgary

بلیت: 6 دلار – بلیت کودکان زیر 12 سال رایگان است

  1. در جاده نورپردازی شده Spruce Meadows رانندگی کنید

https://www.instagram.com/p/B5qDt0jBGZf/?utm_source=ig_embed

در این شب‌ها می‌توانید به خارج از شهر رانندگی کنید تا از حرکت در مسیر نورپردازی شده Spruce Meadows لذت ببرید. بزرگترین مزیت‌ این جاذبه گردشگری آن است که در این شب‌های سرد سال برای تماشای آن نیازی به خارج شدن از خودروی خود نخواهید داشت! این مسیر که دو کیلومتر طول دارد با رنگ‌های زیبا و کریسمسی تزیین و نورپردازی شده و بدون شک عبور از آن تجربه‌ای آرامش‌بخش، خیال‌انگیز و سینمایی خواهد بود.

تاریخ: 9 دسامبر تا 6 ژانویه (بجز 25 دسامبر)

مکان: 18011 Spruce Meadows Way SW

هزینه: رایگان

منبع: Daily Hive