Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

ترودو دستور افزایش محتواهای کانادایی در سرویس‌های آنلاین ویدیویی را داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت مرکزی کانادا خواهان این است که محتواهای کانادایی بیشتری در پلتفرم‌های استریم ویدیو نظیر نتفلیکس، آمازون پرایم و دیزنی پلاس تولید و پخش شود.

این وظیفه بر عهدهٔ وزیر میراث، آقای استیون گیل‌بیلت قرار گرفته است. جاستین ترودو با ارسال فرمان مکتوبی برای او خواهان نظارت و اجرای این مورد شده است.

مشخصا در این نامه از گیل‌بیلت خواسته شده که «تا پایان سال ۲۰۲۰ طرحی با معیارهای مناسب را معرفی کند که تولیدکنندگان محتواهای اینترنتی را ملزم به تکمیل کاتالوگشان با محتواهای کانادایی می‌کند.»

ترودو در این فرمان مکتوب وظایف دیگری را هم در زمینه تقویت اختیارات محلیِ CBC/Radio-Canada بر عهده گیل‌بیلت گذاشته تا CBC «اخبار محلی بیشتری پخش کند و پلتفرم دیجیتال خود را هم راه‌اندازی نماید.»

در ضمن ترودو خواهان افزایش بودجهٔ سالانهٔ Telefilm Canada هم شده است.

کمیسیون رادیو-تلویزیون و ارتباطات کانادا (CRTC) الزاماتی با عنوان CanCon دارد که از پخش‌کنندگان محتواهای رادیویی و تلویزیونی می‌خواهد که درصد مشخصی از محتواهایشان، در زمان نگارش، تهیه، تولید، و اجرا در حد مشخصی توسط افراد کانادایی تولید شوند.

برای پایگاه‌های پخش تلویزیونی در کانادا، CRTC دستور داده که ۶۰٪ از محتوای سالانه، و حداقل ۵۰٪ از محتوای روزانه‌ای که از ۶ عصر تا نیمه شب روی آنتن می‌رود، تولید کانادا باشد.

منبع: Daily Hive