Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

پیش‌بینی ارتقای رتبهٔ اقتصادی کانادا به جایگاه هشتم دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارشی تازه حکایت از این دارد که در دههٔ جدید میلادی، کانادا تبدیل به هشتمین اقتصاد قوی دنیا خواهد شد.

میز اقتصاد جهانیِ CEBR برای سال ۲۰۲۰ به هر کشور یک کارتِ امتیازی داده که فعالیت اقتصادی آن در سال جاری را در نظر می‌گیرد و ارزش دلاری تولید ناخالاص داخلی (GDP) کشور را نیز برای ۱۵ سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

طبق این گزارش، اقتصاد کانادا از رتبهٔ فعلی‌اش که دهمِ دنیا ست، بالاتر خواهد رفت و در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۹ به مقام نهم و سپس هشتم خواهد رسید.

Screen-Shot-2020-01-03-at-4.15.41-PM-1024x182.png

انتظار می‌رود کانادا و استرالیا به عنوان دو اقتصاد غربی که با موفقیت به جذب نخبگان مهاجر پرداخته‌اند، رتبهٔ بهتری به دست آورند و در سال ۲۰۳۴ کانادا هشتمین و استرالیا سیزدهمین اقتصادهای بزرگ جهان شوند.

این گزارش اشاره دارد که بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، کانادا با جذب مهاجر رشد جمعیتِ ۱.۱ درصدی را تجربه کرده و انتظار می‌رود کشورهایی که در مهاجرپذیری موفق‌ترند، رشد سریع‌تری را هم به دست آورند.

CEBR اشاره دارد که با وجود پیش‌بینیِ رشد برای کانادا، این پیشرفت بدون رنج نخواهد بود.

از جمله فرازهای مهم این گزارش، نسبت بدهی دولت به GDP است. این نسبت برای کانادا در سال ۲۰۱۹ به ۸۷.۵٪ کاهش یافته در حالی که در ۲۰۱۸ معادل ۸۹.۹٪ بوده است. CEBR می‌گوید که برای رساندن این نسبت به سطحی پایدار، دولت کانادا باید تلاش بیشتری انجام دهد.

دولت لیبرال فعلی که با در اختیار داشتن یک اکثریت شکننده در پارلمان بر سر کار مانده است، به خاطر موقعیتش برای سیاست‌گذاریِ سال‌های آینده با چالش روبرو ست.

در این گزارش پیش‌بینی شده که ایالت متحده در دههٔ جدید همچنان اقتصاد اول دنیا باقی بماند ولی چین در سال ۲۰۳۳ جای آن کشور را خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive