Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

ترکیدگی ۵ نقطه از شبکه آب شهری کلگری در اثر سرما

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر ناگهان آب خانه یا محل شما قطع شده است، این را بدانید که تنها نیستید.

شهرداری کلگری می‌گوید که ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر سه‌شنبه حداقل ۵ نقطه از شبکه آب شهری دچار ترکیدگی شده‌اند که علت آن دمای بسیار پایین هوا بوده. دمای بسیار پایین باعث یخ‌زدگی آب در لوله‌ها و در نهایت ترکیدن لوله‌های زیرساخت شده است.

لی دوپراس، رییس بخش عملیات‌ها در بخش خدمات آب شهرداری، در بیانیه‌ای می‌نویسد:

«اولویت اصلی ما، بازگشت خدمات آب شهروندان به حالت نرمال است. در شرایط جَوی عادی، ترکیدگی‌های اصلی را در ۴۸ ساعت تعمیر می‌کنیم و جریان آب وصل می‌شود.»

اما آقای دوپراس اشاره دارد که شاید در شرایط یخبندان، بازگشت خدمات به حالت عادی کمی بیشتر طول بکشد زیرا چالش‌هایی جلوی تیم تعمیرات است.

از جمله اینکه، کندن زمین یخ‌زده خیلی سخت‌تر است، تعداد ترکیدگی‌ها معمولا در یخبندان بیشتر است، و اعضای تیم تعمیراتی هم در موج سرما باید کار دقیق تعمیرات را انجام دهند.

دوپراس می‌گوید: «فعلا ۵ ترکیدگی اصلی در شبکه آب کلگری داریم و ماموران ما در دمای ۴۰- درجه در بادهای سرد باید کار کنند. بنابراین از شهروندان کلگری می‌خواهیم که صبور باشند تا ما با بیشترین سرعت مشکلات را رفع کنیم.»

در این بیانیه اشاره شده که زیرساخت آب کلگری، یعنی شبکه‌ای که آب را به مردم می‌رساند و آب‌های اضافه و بارش‌ها را جمع‌آوری می‌کند، نزدیک به ۱۵,۰۰۰ کیلومتر است.

سیستم آب کلگری یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ترکیدگی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را در بین دیگر شهرهای کانادا دارد اما طبق این بیانیه، حتی با اینکه سیستم آب به تدریج نوسازی می‌شود، باز هم محل ترکیدگی‌ها غیرقابل پیش‌بینی است.

از مردم خواسته شده که به محض دیدنِ یک ترکیدگی در شبکه، که نشانه آن تشکیل حوضچه آب در خیابان‌ها یا خانه‌ها است، به شماره ۳۱۱ خبر بدهند.

منبع: Daily Hive