Tuesday, March 19, 2024
8.4 C
Calgary

رای دیوان عالی کانادا به نفع طرفداران اجرای پروژه Trans Mountain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دادگاه عالی کانادا با درخواست بریتیش‌کلمبیا برای محدود کردن جابجایی محموله‌های نفت خام سنگین مانند قیر که قرار است از طریق پروژه توسعه خط لوله Trans Mountain از این استان عبور کنند، مخالفت کرد.

این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که دولت NDP بریتیش‌کلمبیا برای متوقف کردن پروژه توسعه Trans Mountain دست به انجام اقدامات جدیدتری زده است. نخست‌وزیر جان هورگان بارها گفته که این پروژه سواحل و محیط‌زیست بریتیش‌کلمبیا را در معرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار خواهد داد.

مسئولان این استان اذعان داشته‌اند که باید این امکان به آن‌ها داده شود تا بتوانند قوانین محیط‌زیستی خاصی ر برای برخی از جنبه‌های خط‌ لوله Trans Mountain تنظیم کنند. با اینحال دیوان عالی کانادا با این نظر مخالف بوده و معتقد است حمل‌ونقل منابع سوختی مانند نفت باید تحت نظارت مسئولان دولت فدرال انجام شوند.

هورگان طی یک اظهارنظر در اینباره گفت: این تصمیم ما را کاملا ناراحت و ناامید کرده است. در حال حاضر نگرانی‌های ما درباره احتمال نشت فاجعه‌‌آمیز نفت در سواحل استان همانند سابق باقی است.

در سوی دیگر وزیر منابع طبیعی کانادا ساموئل اوریگان از تصمیم دیوان عالی استقبال کرده است.

او در یک پیام توییتری گفت: مسئولیت اصلی دولت ما آن است که منابع طبیعی خود را به بازار رسانده و از مشاغل حمایت کنیم.

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا نیز تصمیم دادگاه عالی کانادا را یک پیروزی برای استان خود خوانده است.

پروژه توسعه Trans Mountain ظرفیت کنونی انتقال قیر ( یکی از فراورده‌های سنگین نفن خام) از میادین نفتی  آلبرتا به بندر برنابی در بریتیش‌کلمبیا را دو برابر خواهد کرد. علاوه بر این با اتمام پروژه میزان نفت بارگیری شده در کشتی‌ها نیز سه برابر خواهد شد که منجر به افزایش ترافیک تانکرهای سوخت‌گیری در خلیج Burrard می‌شود که به اعتقاد کارشناسان محیط‌زیست خطر نشت نفت و بروز سایرحوادث محیط‌زیستی را افزایش خواهد داد.

منبع: Daily Hive