Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

تورنتو همچنان قطب تکنولوژی کانادا است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش 2019 Toronto Employment Survey بخش تکنولوژی شهر همچنان به روند رشد خود ادامه داده است. با اینحال نتایج اخیر به هیچ وجه غیرقابل پیشبینی نبوده‌اند.

طبق این گزارش رشد مشاغل شهر در سال 2019 تنها به بخش تکنولوژی محدود نبوده و مجموع آمار استخدام در حوزه‌های گوناگون به نسبت سال 2018 به میزان 3.1 درصدی افزایش یافته است. تعداد شاغلین شهر تورنتو در این فاصله یکساله 49،920 نفر افزایش پیدا کرده و تعداد کل مشاغل را به 1،569،800 عدد رسانده است.

تنها در بخش تکنولوژی مجموع استخدام‌ها در سال 2019 رقم 60،408 شغل را نشان می‌دهد. این میزان به نسبت سال 2018 به مقدار 16.6 درصد رشد داشته، اما نکته جالب‌تر افزایش 84.6 درصدی آمار استخدام‎‌‌ها به نسبت سال 2014 است!

این بررسی‌ها نشان داده که در سال 2019 تعداد 1،729 مرکز فعال بخش تکنولوژی در تورنتو وجود داشته که به نسبت سال 2018 و 2014 به ترتیب افزایشی 15.5 و 85.7 درصدی را نشان می‌دهد.

جان توری شهردار تورنتو درباره انتشار این نتایج گفت: من بسیار مفتخر هستم که بررسی‌‌های استخدامی اخیر از ادامه پیدا کردن روند رو به رشد و موفقیت‌آمیز گذشته در شهر ما حکایت دارند. تورنتو در قیاس با دیگر شهرهای آمریکای شمالی بالاترین سرعت رشد را از آن خود کرده است. مردم برای پیدا کردن فرصت‌های گوناگون زندگی و کاری به تورنتو می‌آیند. هر فرصت شغلی برای ما ارزشمند است و من نیز تمام تمرکز خود را معطوف آن کرده‌ام تا روند رو به رشد کنونی در تمامی بخش‌های اقتصادی ادامه داشته باشد. ما می‌خواهیم موسسات و شرکت‌های بیشتری را به شهر خود بیاوریم تا بر تعداد مشاغل افزوده شود.

در پاییز سال گذشته CBRE رتبه‌بندی Canadian Tech Talent را منتشر کرد که در آن تورنتو با اختلاف بسیار زیادی از سایر مراکز تکنولوژی کانادا در صدر قرار گرفته بود. این شهر بین سال‌های 2013 تا 2018 تعداد بسیار چشمگیر 80،100 شغل را در بخش تکنولوژی ایجاد کرده و همین موضوع سبب گردیده جایگاه اول این فهرست را به خودش اختصاص دهد.

آقای توری با اشاره به آمار رشد بخش تکنولوژی از وضعیت کنونی بسیار تمجید کرد و افزود که تمام تلاش خود را برای حفظ این روند خواهد کرد.

او گفت: همه ما این را می‌دانیم که مهمترین ویژگی و امتیاز اقتصاد تورنتو در قرن بیست و یکم در رشد بخش تکنولوژی شهر خلاصه می‌شود. نتایج بررسی اخیر ثابت کرده این رشد بسیار سریع و عظیم بوده، تعداد موسسات فعال در زمینه تکنولوژی در پنج سال گذشته تقریبا دو برابر شده‌ و در همین بازه زمانی شاهد افزایش چشمگیر و 85 درصدی در مشاغل این حوزه بوده‌ایم. من تمام تلاش خود را می‌کنم تا رشد اقتصادی شهر در آینده نیز به همین شکل باقی بماند و موفقیت‌های اقتصادی بیشتری برای تورنتو بدست آید.

در مطالعه‌ اخیر درباره شهر تورنتو بخش تکنولوژی به عنوان مجموعه‌ای از شرکت‌ها تعریف شده که بسترهای تکنولوژی را به منظور ایجاد و توسعه خدمات و صنایع جدید می‌سازند و از تکنولوژی پیشرو و مدرن در قلب فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

نتایج نشان داده که در سال 2019 مشاغل شرکت‌های تکنولوژی 4 درصد از کل مشاغل شهر تورنتو را به خودشان اختصاص داده‌اند.

به طور کلی مشاغل تمام‌وقت در سال 2019 به نسبت سال 2018 تعداد 31،930 عدد (2.8 درصد) افزایش یافته و از میان شش حوزه استخدامی اصلی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند شاهد رشد چهار عدد از آن‌ها بوده‌ایم.

طبق بررسی انجام شده بخش اداری همچنان به عنوان بزرگترین حوزه استخدامی تورنتو شناخته می‌شود و نزدیک به نیمی از کل مشاغل (48 درصد) شهر به آن تعلق دارند. پس از آن نیز به ترتیب مشاغل بخش‌های سازمانی (17.4 درصد)، خدمات (12.6 درصد)، خرده‌فروشی (9.8 درصد)، تولید (8.7 درصد) و تفریح و سرگرمی (3.6 درصد) قرار دارند.

به گفته مسئولان شهر تهیه‌کنندگان گزارش 2019 Toronto Employment Survey اطلاعات خود را از 76،560 واحد تجاری بدست آورده‌اند و تقریبا 99 درصد از مراکز تجاری عمومی، به استثنای مشاغل خانگی را، بررسی کرده‌اند.

اطلاعات موردنیاز برای این گزارش هر سال بین ماه‌های می تا آگوست جمع‌آوری می‌شوند.

از سال 1983 شهرداری تورنتو هر ساله اقدام بررسی و انتشار این گزارش کرده تا فعالیت‌های اقتصادی سطح شهر را زیر نظر داشته باشد. اطلاعات بدست آمده برای اجرای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌‌‌های کلان شهری و همچنین انجام برنامه‌ریزی‌های گوناگون مسئولان شهرداری به منظور ساخت زیرساخت‌ و ارائه خدمات شهری بهتر بسیار سودمند هستند.

منبع: Daily Hive