Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

نزدیک به نیمی ازمردم کانادا، نگران ورشکستگی هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در مورد وضعیت بدهی خانوارهای کانادایی، مشخص شده که تقریبا نیمی از آنها در آستانه ورشکستگی هستند.

بر اساس آخرین گزارش شاخص مصرف کننده MNP که بتازگی منتشر شده، مشخص شده است که ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان اظهار کرده اند که قادر به پرداخت صورت حساب ماهانه خود که حدودا ۲۰۰ دلار است، نیستند.

در مقابل هم ۴۹ درصد گفته‌اند که برای پوشش هزینه‌های خود مشکلی ندارند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که ممکن است ناامیدی مالی باعث چنین حسی در کانادایی‌ها شده باشد. در واقع احساس یاس و ناامیدی باعث می‌شود تا مردم فکر کنند که نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند و به همین خاطر از هزینه‌های خود چشم پوشی می‌کنند.

با این حال، با این که شاخص MNP به خوبی نشان داده که ترازنامه هزینه‌های خانواده‌های کانادایی تا چه حدی منفی شده اما بانک کانادا برای اعلام نرخ جدید بهره بانکی آماده می‌شود.

گزارش هفته پیش بانک مرکزی کانادا از انتطارات مصرف کننده، حاکی از شکاف گسترده‌تری بین انتطارات رشد هزینه در مقابل رشد درآمد را نشان می‌دهد. به همین خاطر مصرف کنندگان مجبور می‌شوند که بین دو راهی گرفتن وام بیشتر و یا کاهش هزینه‌های خود بالاخره یکی را انتخاب کنند.

جدیدترین داده‌های آماری کانادا می‌گویند که نیمی از شهروندان این کشور در معرض آسیب های ناگهانی مالی قرار گرفته‌اند. بر اساس نتایج این داده که بر اساس بدهی بازار اعتباری و به صورت فصلی به نسبت درآمد ۳ ماهه مورد محاسبه قرار گرفته، نیمی از کانادایی‌ها به طور متوسط برای هر دلار درآمدی که دارند، متقابلا به صورت تقریبی ۱.۷۲ دلار بدهکار هستند.

منبع: bnnblomberg.ca