Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

انجام تست الکل از رانندگان کلگری افزایش می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به نظر می‌رسد رانندگان کلگری باید از این پس هنگام توقف اتومبیل خود توسط پلیس همیشه منتظر شنیدن چنین جمله‌ای باشند: لطفا گواهینامه، کارت شناسایی و نمونه آزمایش تنفس خود را ارائه دهید.

اطلاعیه‌ای که اخیرا توسط اداره پلیس کلگری منتشر شده می‌گوید بزودی تست اجباری الکل (MAS) به بخش ثابتی از فرایند صورت گرفته در زمان توقف خودروها توسط پلیس و بررسی مدارک رانندگان تبدیل خواهد شد. به این ترتیب از رانندگان خواسته می‌شود تا پیش از ارائه گواهینامه و کارت شناسایی تست الکل خود را در اختیار مامور پلیس قرار دهند.

افسر پلیس اندرو فیرمن که از کارکنان واحد تشخیص مصرف الکل یا مواد مخدر پلیس است در اطلاعیه‌ای گفت: رانندگی در حالت مستی اصلی‌ترین جرم منجر به مرگ در کانادا محسوب می‌شود. ما همگی در تلاش هستیم تا وظیفه خود را برای کاهش تعداد دفعات رانندگی در حالت مستی انجام دهیم.

به گفته این اطلاعیه انجام تست‌های اجباری الکل از ماه دسامبر سال 2018 و پس از تصویب لایحه C-46 حالت اجرایی و قانونی به خود گرفته است. از تاریخ مذکور تاکنون حدود 15،600 تست تنفس توسط ماموران CPS از رانندگان گرفته شده است.

حال این اداره اعلام کرده قصد آن را دارد تا استفاده از MAS را گسترش دهد و تجهیزات آزمایش را در اختیار تمامی ماموران پلیسی که در حال انجام وظیفه هستند قرار دهد. به این ترتیب تمام شهروندان کلگری در صورت توقف توسط پلیس باید انتظار ارائه تست تنفس به ماموران پلیس را داشته باشند.

در زمان توقف توسط پلیس مامور وظیفه به شما خواهد گفت که قصد انجام تست اجباری الکل را دارد. پس از آن شما موظف هستید بلافاصله نمونه تنفس خود را در اختیار مامور پلیس قرار دهید. بر اساس این قانون ماموران برای انجام چنین تستی هیچ نیازی به مظنون بودن درباره مصرف الکل از سوی راننده نخواهند داشت.

در ادامه و چنانچه پاسخ تست شما منفی باشد مامور پلیس درخواست ارائه گواهینامه، کارت شناسایی و مدارک بیمه ماشین را خواهد کرد.

رانندگان برای ارائه تست الکل نیازی به خارج شدن از اتومبیل خود ندارند و تنها کافیست درون دهانه دستگاه تست تنفس بدمند. انجام این آزمایش کمتر از دو دقیقه زمان خواهد برد.

از روزهای انتهایی سال 2018 که MAS برای اولین بار توسط نیروهای CPS انجام گرفت این مورد در کد 142 مجازات جنایی و 359 قانون مجازات استانی قرار گرفته است.

در بخش دیگری از اطلاعیه اشاره شده که در سال 2015 به دلیل رانندگی در حالت مستی 718 نفر در کشور کانادا به شدت مجروح شده‎‌اند.

به گفته این گزارش در ایرلند، یکی از 40 کشور دنیا که انجام MAS در آن مجاز اعلام شده، بررسی‎‌های انجام شده توسط مسئولان نشان داده که تعداد افراد فوت شده در بازه چهار ساله پس از اجرای این قانون تقریبا 40 درصد کاهش یافته است.

منبع: Daily Hive