Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

تایید ابتلای چهارمین شهروند اونتاریو به کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز جمعه چهارمین مورد ابتلا به کروناویروس در کانادا که در شهر لندن اونتاریو شناسایی شده تایید گردید. این سومین مورد ابتلا به کروناویروس در این استان محسوب می‌شود.

عصر دیروز در یک کنفرانس خبری که توسط مسئولان اداره سلامت و درمان اونتاریو و آزمایشگاه سلامت عمومی استان برنامه‌ریزی شده بود گفته شد که این بیمار یک زن حدودا 20 ساله است و در تاریخ 23 ژانویه وارد شهر لندن شده است. به گفته دکتر دیوید ویلیامز مدیر ارشد پزشکی اداره بهداشت استان او بدون داشتن علائم بیماری از شهر ووهان به اونتاریو سفر کرده است.

مرکز علوم سلامت لندن در اطلاعیه‌ای در اینباره گفت: بیمار مذکور در تاریخ 23 ژانویه بدون داشتن هیچگونه علائم با هواپیما به تورنتو سفر کرده و سپس با خودروی شخصی خود را به لندن رسانده است. در تاریخ 24 ژانویه این فرد علائمی از بیماری را در خود مشاهده می‌کند و همین روز برای انجام آزمایش‌های مربوطه به بیمارستان University مراجعه می‌نماید و سپس با نظر واحد درمانی Middlesex-London از بیمارستان مرخص می‌گردد. این بیمار تماس بسیار محدودی با دیگر افراد داشته و از تاریخ 24 ژانویه در محیط قرنطینه نگهداری می‌شود و به طور دائم تحت نظر کارکنان واحد بهداشت قرار دارد. در حال حاضر حال بیمار مناسب ارزیابی شده و علائم بیماری در او کاهش پیدا کرده است.

دکتر ویلیامز همچنین تاکید داشت که خطر ابتلا به کروناویروس برای شهروندان اونتاریو همچنان پایین است. او افزود: هر روز بر اطلاعات ما درباره کروناویروس افزوده می‌شود و دقت آزمایشات ما افزایش می‌یابد که این خبر بسیار خوبی برای ساکنین اونتاریو و کانادا است.

مرکز علوم پزشکی Sunnybrook روز جمعه اعلام کرد که اولین بیمار مبتلا به کروناویروس در کانادا از بیمارستان مرخص شده است. مسئولان این بیمارستان اعلام کرده‌اند وضعیت بیمار به اندازه کافی بهبود پیدا کرده و دیگر هیچ نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. البته این شخص همچنان در منزل خود در قرنطینه است.

در همین روز مسئولان استانی اعلام کردند در حال حاضر 17 مورد ابتلا به کروناویروس در اونتاریو تحت آزمایش و نظارت قرار دارند. روز پنجشنبه مسئولان اداره بهداشت اونتاریو اعلام کردند که تاکنون آزمایش کروناویروس از 67 نفر گرفته شده که در 38 مورد منفی بوده است.

خطوط هوایی Air Canada این هفته اعلام کرد که تمام پروازهای خود به بیجینگ و شانگهای را از تاریخ 30 ژانیوه تا 29 فوریه لغو خواهد آورد. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که دولت کانادا از شهروندان خود خواست از انجام هرگونه سفر غیرضروری به چین، با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کروناویروس، خودداری کنند.

روز پنجشنبه به دلیل شیوع سریع کروناویروس سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری بین‌المللی اعلام کرد.

تدروز آدانام گابریاسوز مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: در حال حاضر 98 مورد ابتلا به این بیماری در 18 کشور دنیا به غیر از چین تایید شده است. همچنین مواردی از انتقال انسان به انسان نیز در چهار کشور آلمان، ژاپن، ویتنام و ایالات‌متحده مشاهده کرده‌ایم. هنوز هیچ موردی از مرگ در خارج از کشور چین نداشتیم که واقعا جای خوشحالی دارد. با اینحال این اعداد در مقایسه با آمار مربوط به خاک چین بسیار اندک هستند و ما باید با همکاری یکدیگر از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری کنیم.

منبع: Daily Hive