Wednesday, April 24, 2024
16.1 C
Calgary

مدارس دولتی ادمونتون گردش‌های علمی به چین را لغو کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مدارس دولتی ادمونتون تصمیم گرفته اند که تعدادی از گردش‌های علمی به مقصد چین را لغو کنند، زیرا هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا در آن کشور دیده نمی‌شود.

این تصمیم که از طرف مدیریت مدارس گرفته شده، به گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) اتکا دارد که وضعیت بحرانی را برای کل دنیا اعلام کرده است.

سخنگوی مدارس دولتی ادمونتون می‌گوید که این تصمیم سختی بوده ولی طبق توصیه مشورتی دولت کانادا، هر نوع سفر غیرضروری به چین خطرناک است.

دانش آموزان سطوح ۷ تا ۹ قرار بود از نیمه مارس تا پایان مِی به این گردش‌ها بروند. در مجموع ۵ سفر لغو شده و مدارس برای توضیح تغییرات، با والدین تماس خواهند گرفت.

مقصد این گردش ها پکن، جینان، کینگ دائو، تایان، چنگ‌دو، و شانگهای بودند.

هر چند طبق گفتهٔ افسر ارشد بهداشت آلبرتا، خطر کرونا برای اهالی آلبرتا همچنان پایین است، اما WHO از تمام کشورهای جهان خواسته که برای جلوگیری از شیوع این ویروس، محدودیت‌های پیشنهادی را تمام و کمال اجرا کنند.

تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیر ارشد WHO می گوید: «اکثر مبتلایان در خارج از چین، سابقهٔ سفر به ووهان را داشته‌اند. واقعا معلوم نیست که اگر این ویروس به کشوری با سیستم بهداشتی ضعیف‌تر برسد، چقدر آسیب خواهد زد.»

یک هواپیمای چارتری کانادا به هانُوی، پایتخت ویتنام رفته و قرار است برای بازگرداندن کانادایی‌های گیر افتاده در ووهان (مرکز شیوع کرونا در چین) نیز صبر کند.

منبع: Daily Hive