Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

پنج منطقهٔ ارزان (و گران) کانادا برای خرید خانه تک‌نفره

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بازار مسکن در گسترهٔ کانادا ویژگی‌های متفاوتی دارد. قیمت‌های مناطق ساحلی غرب، با قیمت‌های منطقه دشت‌های کانادا (آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا) و قیمت‌های آپارتمان‌ها در مرکز شهرهای شلوغ، بسیار فرق دارد.

شرکت Zoocasa که یک کارگزاری املاک است، اخیرا با استفاده از داده‌های سازمان املاک کانادا گزارشی را تهیه و درآمد خالص (بعد از مالیات) مردم در ۱۵ منطقهٔ مختلف کشور را در کنار قیمت خانه‌ها و پول لازم برای پیش‌پرداخت خرید مسکن قرار داده است.

خانه‌های مجردی (Single-person) امروزه محبوبترین نزد خریدارانند و طبق داده‌های سازمان آمار کانادا، افرادی که تنها زندگی می‌کنند در فاصله ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۶ تقریبا دو برابر شده و از ۱.۷ میلیون به ۴ میلیون نفر رسیده است.

این گروه از مردم، بیش از بقیه تمایل به مالکیت خانه دارند طوری که ۵۰ درصدشان (در مقایسه با ۳۲ درصد در دهه ۱۹۸۰) در خانهٔ خود ساکنند. ۲۵ درصد از این افراد آپارتمان تک‌نفره شخصی دارند.

ارزان‌ترین خانه‌ها برای خریداران مجرد در منطقهٔ دشت‌های کانادا (آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا) هستند و می‌شود آنها را با پرداخت ۲۰۰,۰۰۰ دلار خرید.

بهترین رتبه از نظر پیش‌پراخت خرید خانه را ساسکاتون با ۸,۴۷۵ دلار دارد که میانگین درآمد مردمش ۳۶,۹۳۰ دلار در سال است، یعنی اهالی با پس‌انداز کردن درآمد ۲.۸ ماه خود می‌توانند پول پیش خانه را بدهند.

رجینا در رتبهٔ دوم است، ۸,۹۶۵ دلار پیش‌پرداخت را می‌شود با پس‌انداز درآمدِ ۲.۸ ماه تهیه کرد. اینجا میانگین درآمد سالانه ۳۸,۷۶۸ دلار است.

ادمونتون در رتبه سوم نشسته، جایی که می‌شود با پیش‌پرداخت ۹,۱۹۰ دلاری یک خانه تقریبا ۱۸۳,۸۰۰ دلاری را خرید. البته درآمد اهالی ادمونتون —۴۲,۳۶۰ دلار در سال— از مردم ساسکاتون یا رجینا بیشتر است و با پس‌اندازی معادل حقوق ۲.۶ ماه، می‌توانند پیش‌پرداخت را جور کنند.

جایگاه چهارم به مانکتون در نیوبرانزویک رسیده که پیش‌پرداختش تقریبا ۱۰,۱۲۰ دلار است و وینیپِگ هم با ۱۱,۴۸۰ دلار در جای پنجم قرار دارد.

پنج شهر ارزان برای خرید خانه مجردی

  1. Saskatoon, SK
  2. Regina, SK
  3. Edmonton, AB
  4. Moncton, NB
  5. Winnipeg, MB

اما گرانترین شهرها برای خرید خانهٔ شخصی، که در ساحل غربی قرار دارند، نام آشنایند: «ونکوور، تورنتو و ویکتوریا.» برای خرید خانه در این سه شهر، باید پیش‌پرداختی بالاتر از میانگین کل کانادا (۲۴,۰۴۵ دلار) را بپردازید.

single-home-graph-1.png

ونکوور با پیش‌پرداخت ۴۰,۶۷۰ دلاری فاصله زیادی با بقیه دارد، عددی که از میانگین درآمد سالانهٔ اهالی —۳۳,۸۰۴ دلار— هم بالاتر است.

دومین شهر گران، تورنتو ست. در اینجا یک آپارتمان شهری حدود ۵۵۸,۰۰۰ دلار قیمت دارد و پیش‌پرداخت لازم هم ۳۰,۸۰۰ دلار است. وقتی درآمد متوسط ۳۵,۲۹۴ دلاری را در نظر بگیریم، مشخص می‌شود که برای پیش پرداخت یک خانه شخصی باید به اندازه ۱۰.۵ ماه حقوق‌تان را پس‌انداز کنید.

ویکتوریا که در جایگاه سومین شهر گران نشسته است، پیش پرداخت ۲۶,۰۸۰ دلاری را نیاز دارد. با توجه به میانگین درآمد ۳۳,۵۴۶ دلاری اهالی اینجا، باید به اندازه ۹ ماه درآمدتان را پس‌انداز کنید تا بتوانید پول پیشِ خرید یک خانه را بپردازید.

در رتبه چهار و پنج گرانترین مناطق نیز، Hamilton-Burlington با پیش‌پرداخت ۲۱,۹۹۵ دلاری و Fraser Valley با پیش‌پرداخت ۲۰,۲۷۵ دلاری قرار گرفته‌اند.

پنج شهر گران برای خرید خانه مجردی

  1. Vancouver, BC
  2. Toronto, ON
  3. Victoria, BC
  4. Hamilton-Burlington, ON
  5. Fraser Valley, BC

در جدول زیر نیز رتبه‌بندی کامل مناطق را می‌بینید که در آن میانگین قیمت خانه، حداقل پیش پرداخت لازم برای خرید، و متوسط درآمد خالص (با کسر مالیات) آمده است. عددهای ستون سبز رنگ نیز نشانگر تعداد ماه‌هایی ست که با پس‌اندازِ کامل حقوق می‌توان پول پیش لازم برای خرید یک خانه مجردی را تهیه کرد.

single-home-graph-3-1200x1789.png

اگر واقعا قصد خرید خانه مجردی را دارید استان‌های ساسکاچوان، آلبرتا و منیتوبا قیمت‌های به مراتب ارزان‌تری دارند، ساحل شرقی را هم از قلم نیندازید.

اما برای خرید خانه در تورنتو یا ونکوور باید خیلی سختی بکشید.

منبع: Daily Hive