Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

عرضه اولین نسل جدید اينترنت 5G در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی در سرتاسر کانادا، اولین سری از اینترنت شبکه 5G عرضه خواهد شد.

قرار است تا گوشی های هوشمند Galaxy S20 5G سامسونگ، اولین سری از تلفن های همراهی باشند که اینترنت پر سرعت 5G را که توسط شرکت مخابراتی راجرز پشتیبانی می شود را در 6 مارس ارائه نمایند.

شرکت راجرز، نسل جدید اینترنت را در ونکوور، اتاوا، تورنتو و مونترال را ابتدا با سرعت 2.5 گیگاهرتز عرضه خواهد کرد. این شرکت گفته که قرار است که 20 شهر دیگر تا پایان امسال به جمع استفاده کنندگان اینترنت 5G بپیوندند. گفتنی است که ظرفیت سرعت پردازش این شبکه تا آخر سال به 5 مگاهرتز افزایش پیدا خواهد کرد.

برنت جانسون که ریاست شرکت راجرز را بر عهده دارد در این باره می گوید: از این که ما اولین نسل از اینترنت 5G را برای کانادایی ها به ارمغان آورده ایم بسیار هیجان زده هستیم.

جانسون درباره اینترنت 5G می گوید: استفاده از داده های نامحدود برای توسعه اینترنت 5G بسیار تاثیرگذار است.

مشتریان ما امکان استفاده از اینترنت شرکت راجرز را به صورت نا محدود دارند و به آن ها اجازه داده خواهد شد تا از شبکه اینترنت به صورت نامحدود استفاده نمایند.

راجرز همچنین افزود که: هدف ما تخصیص 600 مگاهرتز برای حمل داده ها در بین مسافت های طولانی از طریق ساخت

زیرساختی متراکم با ایجاد پوششی با کیفیت بسیار بیشتر و بالاتر چه در شهرهای دور افتاده و یا در شهرهای هوشمند است.
شرکت راجرز درباره تاثیر اینترنت 5G بر وجوه زندگی مردم می گوید که قطعا این نسل از شبکه های اینترنت، سرعت امور زندگی را افزایش داده و ظرفیت آن را در وجوه مختلف بالاتر می برد و در نهایت باعث دگرگونی ساز و کارها خواهد شد.
به گفته مسئولان شرکت راجرز، وجود اینترنت

5G باعث افزایش تعداد دستگاه های نیازمند به اتصال فوری به اینترنت خواهد شد و از برنامه هایی همچون وسایل نقلیه بدون راننده، جوامع هوشمند، برنامه های مجازی واقعیت افزوده و برنامه مراقبت های پزشکی از راه دور را به خوبی پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: dailyhive